Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

8881 Publications


2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 40932
Topalović, E., & Uhl, B. (Eds.). (2017). Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. Band 1: Basale Sprachfähigkeiten. DaM – DaZ – DaF. Paderborn: Westermann Schöningh.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41846
Harnack, M. (2017). Das immaterielle Kulturerbe in Nordrhein-Westfalen. Bewerbungs- und Auswahlverfahren. Heimatpflege in Westfalen, 30, 5–7.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41946
Topalović, E., & Uhl, B. (2017). Richtig schreiben. . In E. Topalović & B. Uhl (Eds.), Deutsch lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. (Vol. 1, pp. 139–184). Westermann Schöningh.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41947
Topalović, E. (2017). Lesen und schreiben lernen. In E. Topalović & B. Uhl (Eds.), Deutsch lernen: Hören – Sprechen – Lesen – Schreiben. (Vol. 1, pp. 65–138). Westermann Schöningh.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41936
Jörg, J., Topalović, E., & Uhl, B. (2017). Sprachsensibler Mathematikunterricht in Hauptschulen. Sprache im Fach aus Sicht von Sprachfördercoaches, Lehrkräften und Lernenden in einem BiSS-Projekt. In B. Ahrenholz, B. Hövelbrinks, & C. Schmellentin (Eds.), Fachunterricht und Sprache in schulischen Lehr-/Lernprozessen. (pp. 161–182). Narr.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41938
Topalović, E. (2017). Schuld und Wahrheit in der sprachlichen Konstruktion von Hexen. Ein interdisziplinärer Zugang zu Kassibern und Protokollen. In H. Sieburg, R. Voltmer, & B. Weimann (Eds.), Wissenstransfer – Interdisziplinäre Zugänge zur Vermittlung von Magie- und Zauberei-Imaginationen (pp. 169–178). Luxemburg.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41935
Uhl, B., & Topalović, E. (2017). Gemeinsames Lernen im Sprachunterricht: Wie können Lernaufgaben sprachlich variiert werden? In F. Hellmich & E. Blumberg (Eds.), Inklusiver Unterricht in der Grundschule (pp. 155–169). Kohlhammer.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41934
Blachut, A., & Topalović, E. (2017). Texte zu Hexenverfolgungen des 17. Jahrhunderts im integrativen Unterricht. Ansätze für die Sekundarstufe in den Fächern Deutsch und Geschichte. In M. Denkler, S. Elspaß, D. Hüpper, & E. Topalović (Eds.), Deutsch im 17. Jahrhundert. Studien zu Sprachkontakt, Sprachvariation und Sprachwandel im Deutschen (pp. 103–128). Winter.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42332
Blachut, A. (2017). Mit Bildern sprechen (Modul 4). In E. Topalović & B. Uhl (Eds.), Deutsch lernen: Sprechen – Zuhören – Lesen – Schreiben. DaM – DaZ – DaF (pp. 185–218). Schöningh.
LibreCat
 

2017 | Book | LibreCat-ID: 40134
Fuchs, C. (2017). Marx lesen im Informationszeitalter: Eine medien- und kommunikationswissenschaftliche Perspektive auf „Das Kapital Band 1“. Unrast.
LibreCat
 

2017 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42847
Fuchs, C. (Ed.). (2017). Marx and the political economy of the media. Studies in critical social sciences. Volume 79. Paperback. IL: Haymarket Books.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41555 | OA
Fuchs, C. (2017). Information Technology and Sustainability in the Information Society. International Journal of Communication, 11, 2431–2461.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41553 | OA
Fuchs, C. (2017). Fascism 2.0: Twitter Users’ Social Media Memories of Hitler on his 127th Birthday. Fascism: Journal of Comparative Fascist Studies, 6(2), 228–263. https://doi.org/10.1163/22116257-00602004
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41554
Fuchs, C. (2017). The Information Economy and the Labor Theory of Value. International Journal of Political Economy, 46(1), 65–89.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41552
Fuchs, C. (2017). Raymond Williams’ Communicative Materialism. European Journal of Cultural Studies, 20(6), 744–762.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41557
Fuchs, C. (2017). Critical Social Theory and Sustainable Development: The Role of Class, Capitalism and Domination in a Dialectical Analysis of Un/Sustainability. Sustainable Development, 25(5), 443–458. https://doi.org/10.1002/sd.1673
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41556
Fuchs, C. (2017). The Praxis School’s Marxist Humanism and Mihailo Marković’s Theory of Communication. Critique, 45(1–2), 159–182.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41559
Fuchs, C. (2017). Sustainability and Community Networks. Telematics and Informatics, 34(2), 628–639.
LibreCat
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 41561
Fuchs C. (2017). 信息时代重读马克思的《资本论》[J]. 国外理论动 (Foreign Theoretical Trends) 2017 (12), 34–46.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42378
Fuchs, C. (2017). Herbert Marcuse and the Dialectics of Social Media. In A. T. Lamas, T. Wolfson, & P. Funke (Eds.), The Great Refusal: Herbert Marcuse and Contemporary Social Movements (pp. 241–257). PA: Temple University Press.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed