Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
8651 Publications
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 36261
Human-Machine Learning und Digital Commons. K/Ein Manifest
J. Weber, Das Argument 335, 62. Jg. / Heft 2/3 (2020) 103–111.
LibreCat
J. Weber, Das Argument 335, 62. Jg. / Heft 2/3 (2020) 103–111.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36264
Game of Swarms. Schwarmtechologien, Kontrolle und Autonomie in komplexen Waffensystemen
J. Weber, G. Herrmann, in: C. Emmert, J. Bleiber, I. Neddermeyer, D. Busch, Zeppelin Museum Friedrichshafen (Eds.), Game of Drones. Von unbenannten Flugobjekten, Neofelis (https://neofelis-verlag.de/verlagsprogramm/wissenschaft/kunst-fotografie/1007/game-of-drones), Berlin, 2020, pp. 174–195.
LibreCat
J. Weber, G. Herrmann, in: C. Emmert, J. Bleiber, I. Neddermeyer, D. Busch, Zeppelin Museum Friedrichshafen (Eds.), Game of Drones. Von unbenannten Flugobjekten, Neofelis (https://neofelis-verlag.de/verlagsprogramm/wissenschaft/kunst-fotografie/1007/game-of-drones), Berlin, 2020, pp. 174–195.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 36263 |
Skynet oder Slaughterbots. Schwarmintelligenz in Militär, Politik und Populärkultur
J. Weber, Wissenschaft & Frieden 2020-3: Der kranke Planet. Beilage (2020).
LibreCat
| Download (ext.)
J. Weber, Wissenschaft & Frieden 2020-3: Der kranke Planet. Beilage (2020).
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 36262
Mit Maschinen anders lernen (Human-Machine Learning II)
J. Weber, Widerspruch 75, 39. Jg. (2020) 167–176.
LibreCat
J. Weber, Widerspruch 75, 39. Jg. (2020) 167–176.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 36265 |
Introduction: Technosecurity Cultures
J. Weber, Technosecurity Cultures, Sonderausgabe „Science as Culture“ (Hg.: Jutta Weber/Katrin M. Kämpf) Vol. 29(1) (2020) 1–10.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Weber, Technosecurity Cultures, Sonderausgabe „Science as Culture“ (Hg.: Jutta Weber/Katrin M. Kämpf) Vol. 29(1) (2020) 1–10.
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 36373
Transforming study abroad: a handbook
A. Pöllmann, Compare: A Journal of Comparative and International Education 51 (2020) 629–630.
LibreCat
| DOI
A. Pöllmann, Compare: A Journal of Comparative and International Education 51 (2020) 629–630.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36956
Dialektische Theologie
J. Schmidt, in: C. Dockter, M. Dürnberger, A. Langefeld (Eds.), Theologische Grundbegriffe. Ein Handbuch, Schöningh, Paderborn, 2020.
LibreCat
J. Schmidt, in: C. Dockter, M. Dürnberger, A. Langefeld (Eds.), Theologische Grundbegriffe. Ein Handbuch, Schöningh, Paderborn, 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 24784
Chancen und Möglichkeiten eines Netzwerks von Mathematischen Lernzentren in Deutschland - Bericht zum digitalen Lernzentrumsworkshop am 22.10.2020
M. Schürmann, M. Liebendörfer, L. Gildehaus, N. Schaper, R. Hochmuth, R. Biehler, E. Lankeit, C. Kuklinski, J. Ruge, Dghd-Newsletter 4/2020 (2020) 24–26.
LibreCat
M. Schürmann, M. Liebendörfer, L. Gildehaus, N. Schaper, R. Hochmuth, R. Biehler, E. Lankeit, C. Kuklinski, J. Ruge, Dghd-Newsletter 4/2020 (2020) 24–26.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 16965
Ein Kurzbericht aus dem Forschungsprojekt WiGeMath-Lernzentren als Unterstützungsmaßnahme für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase
M. Schürmann, N. Schaper, M. Liebendörfer, R. Biehler, E. Lankeit, R. Hochmuth, J. Ruge, C. Kuklinski, Dghd-Newsletter 01/2020 (2020) 25–29.
LibreCat
M. Schürmann, N. Schaper, M. Liebendörfer, R. Biehler, E. Lankeit, R. Hochmuth, J. Ruge, C. Kuklinski, Dghd-Newsletter 01/2020 (2020) 25–29.
2020 | Book | LibreCat-ID: 37279
Ambivalenzen des Kinderschutzes. Empirische und theoretische Perspektiven
S. Dahmen, Ambivalenzen Des Kinderschutzes. Empirische Und Theoretische Perspektiven , Beltz Juventa, 2020.
LibreCat
S. Dahmen, Ambivalenzen Des Kinderschutzes. Empirische Und Theoretische Perspektiven , Beltz Juventa, 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37281
Negotiating Active Citizenship in Street-Level Practices: An Institutional Logics Perspective
S. Dahmen, Social Work & Society 18 (2020).
LibreCat
S. Dahmen, Social Work & Society 18 (2020).
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37284
Zur Einführung: Ambivalenzen des Kinderschutzes - Empirische und theoretische Perspektiven
S. Dahmen, in: Ambivalenzen Des Kinderschutzes. Empirische Und Theoretische Perspektiven , Beltz Juventa, 2020, pp. 7 – 18.
LibreCat
S. Dahmen, in: Ambivalenzen Des Kinderschutzes. Empirische Und Theoretische Perspektiven , Beltz Juventa, 2020, pp. 7 – 18.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37282
Subjektivierung und Optimierung von Jugend in (sozial-)pädagogischen Aktivierungspraktiken
S. Dahmen, in: Sozialpädagogische Kindheiten Und Jugenden , Beltz Juventa, 2020, pp. 173–192.
LibreCat
S. Dahmen, in: Sozialpädagogische Kindheiten Und Jugenden , Beltz Juventa, 2020, pp. 173–192.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37286
Zur Einführung: Ambivalenzen des Kinderschutzes - Empirische und theoretische Perspektiven
S. Dahmen, in: Ambivalenzen Des Kinderschutzes. Empirische Und Theoretische Perspektiven , Beltz Juventa, 2020, pp. 7 – 18.
LibreCat
S. Dahmen, in: Ambivalenzen Des Kinderschutzes. Empirische Und Theoretische Perspektiven , Beltz Juventa, 2020, pp. 7 – 18.
2020 | Book | LibreCat-ID: 37321
Ambivalenzen des Kinderschutzes Empirische und theoretische Perspektiven
S. Dahmen, H. Kelle, Ambivalenzen des Kinderschutzes Empirische und theoretische Perspektiven , Beltz Juventa, 2020.
LibreCat
S. Dahmen, H. Kelle, Ambivalenzen des Kinderschutzes Empirische und theoretische Perspektiven , Beltz Juventa, 2020.
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37505 |
TechnoSecuritySociety: Catastrophic Futures, Pre-emptive Security & Mass Surveillance
J. Weber, M. Nagenborg, in: S. Maasen, S. Dickel, C. Schneider (Eds.), TechnoScienceSociety. Technological Reconfigurations of Science and Society. Sociology of the Sciences Yearbook, Springer International Publishing, 2020, pp. 209–224.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Weber, M. Nagenborg, in: S. Maasen, S. Dickel, C. Schneider (Eds.), TechnoScienceSociety. Technological Reconfigurations of Science and Society. Sociology of the Sciences Yearbook, Springer International Publishing, 2020, pp. 209–224.
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37507 |
Lucy Suchman
J. Weber, A. Pentenrieder, in: M. Heßler, K. Liggieri (Eds.), Technikanthropologie. Handbuch für Wissenschaft und Studium, Nomos, Baden-Baden, 2020, pp. 215–225.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Weber, A. Pentenrieder, in: M. Heßler, K. Liggieri (Eds.), Technikanthropologie. Handbuch für Wissenschaft und Studium, Nomos, Baden-Baden, 2020, pp. 215–225.
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37506 |
Donna Haraway
J. Weber, in: M. Heßler, K. Liggieri (Eds.), Technikanthropologie. Handbuch für Wissenschaft und Studium, Nomos, Baden-Baden, 2020, pp. 207–214.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Weber, in: M. Heßler, K. Liggieri (Eds.), Technikanthropologie. Handbuch für Wissenschaft und Studium, Nomos, Baden-Baden, 2020, pp. 207–214.
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 37508 |
MenschMaschine
J. Weber, in: M. Heßler, K. Liggieri (Eds.), Technikanthropologie. Handbuch für Wissenschaft und Studium, Nomos, Baden-Baden, 2020, pp. 318–324.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Weber, in: M. Heßler, K. Liggieri (Eds.), Technikanthropologie. Handbuch für Wissenschaft und Studium, Nomos, Baden-Baden, 2020, pp. 318–324.
2020 | Special Issue | LibreCat-ID: 37536 |
Technosecurity Cultures. Special Issue of ‚Science as Culture‘. Vol. 29(1), März 2020
J. Weber, K. Kämpf, eds., Technosecurity Cultures. Special Issue of ‚Science as Culture‘. Vol. 29(1), März 2020, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
J. Weber, K. Kämpf, eds., Technosecurity Cultures. Special Issue of ‚Science as Culture‘. Vol. 29(1), März 2020, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36241
Die Bedeutung von Feedback für Selbstkonzept und Motivation bei Kindern im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“
F.K. Hoya, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
LibreCat
F.K. Hoya, E. Blumberg, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35505
Happiness Against All Odds: Incestuous Desires in John Ford’s ’Tis Pity She’s a Whore
C. Ehland, Critical Survey 32 (2020) 94–104.
LibreCat
C. Ehland, Critical Survey 32 (2020) 94–104.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35509
Introduction: Cross-cultural Encounters and Expressions of Power in Middlebrow Literature and Culture, 1890-1940 and the present
C. Ehland, J. Gohrisch, in: C. Ehland, J. Gohrisch (Eds.), Imperial Middlebrow, Brill, Leiden and Boston, 2020, pp. 1–21.
LibreCat
C. Ehland, J. Gohrisch, in: C. Ehland, J. Gohrisch (Eds.), Imperial Middlebrow, Brill, Leiden and Boston, 2020, pp. 1–21.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 35510
Beyond ‘the Miasma of London’: John Keats as Tourist
C. Ehland, L’arte Del Ricardo: Romanticismo e Cultural Memory 12 (2020) 69–86.
LibreCat
C. Ehland, L’arte Del Ricardo: Romanticismo e Cultural Memory 12 (2020) 69–86.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35508
Rubens in England
C. Ehland, in: C. Stiegemann (Ed.), Peter Paul Rubens Und Der Barock Im Norden, Michael Imhof, Petersberg, 2020, pp. 321–328.
LibreCat
C. Ehland, in: C. Stiegemann (Ed.), Peter Paul Rubens Und Der Barock Im Norden, Michael Imhof, Petersberg, 2020, pp. 321–328.
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 32710
Was bedeutet Ehre? Diskursethische Überlegungen zu den BBC-Reden Thomas Manns
F. Markewitz, B.-M. Schuster, N.M. Wilk, Diskursethisch (2020) 9–32.
LibreCat
F. Markewitz, B.-M. Schuster, N.M. Wilk, Diskursethisch (2020) 9–32.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36240
Einstellungen von Kindern gegenüber Schülerinnen und Schülern mit einem sonderpädagogischen Förderbedarf im Zusammenhang mit dem Vorbildverhalten ihrer Eltern. Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“
M.F. Löper, F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, F.K. Hoya, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36196
Pre-service teachers’ cooperation and children’s social participation in inclusive primary schools. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
F.K. Hoya, J.R. Schulze, F. Hellmich, S. Schwab, E. Blumberg, in: University College London , London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
F.K. Hoya, J.R. Schulze, F. Hellmich, S. Schwab, E. Blumberg, in: University College London , London, United Kingdom, 2020.
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36503
Familie und verantwortete Elternschaft
S. Landhäußer, in: J. Ecarius, A. Schierbaum (Eds.), Handbuch Familie. Bildung, Erziehung und pädagogische Arbeitsfelder, Springer, Wiesbaden, 2020.
LibreCat
| DOI
S. Landhäußer, in: J. Ecarius, A. Schierbaum (Eds.), Handbuch Familie. Bildung, Erziehung und pädagogische Arbeitsfelder, Springer, Wiesbaden, 2020.
2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38073
Das Theater der Zärtlichkeit. Affektkultur und Inszenierungsstrategien in Tragödie und Komödie des vorbürgerlichen Zeitalters
J. Steigerwald, B. Meyer-Sickendiek, eds., Das Theater der Zärtlichkeit. Affektkultur und Inszenierungsstrategien in Tragödie und Komödie des vorbürgerlichen Zeitalters, Harrassowitz, Wiesbaden, 2020.
LibreCat
J. Steigerwald, B. Meyer-Sickendiek, eds., Das Theater der Zärtlichkeit. Affektkultur und Inszenierungsstrategien in Tragödie und Komödie des vorbürgerlichen Zeitalters, Harrassowitz, Wiesbaden, 2020.
2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39422
Der Tod und das Ding. Textilien und Vergänglichkeiten
M. Haller, S. Mallon, T. Helmers, eds., Der Tod und das Ding. Textilien und Vergänglichkeiten, Waxmann-Verlag, 2020.
LibreCat
M. Haller, S. Mallon, T. Helmers, eds., Der Tod und das Ding. Textilien und Vergänglichkeiten, Waxmann-Verlag, 2020.
2020 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 36896
Kinderladen
N. Göddertz, in: socialnet Lexikon, socialnet, Bonn, 2020.
LibreCat
N. Göddertz, in: socialnet Lexikon, socialnet, Bonn, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36223
Who cooperates better with whom? – Effects of pre-service teachers’ collaboration on children’s social participation in primary school science lessons. Oral Paper Presentation, Symposium: “Inclusive Teaching Practices – A Way to Reach Every Student?” (Katharina-Theresa Lindner). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, S. Schwab, E. Blumberg, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, F.K. Hoya, J.R. Schulze, S. Schwab, E. Blumberg, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36239
Persönliche Ressourcen von Grundschullehrkräften im Zusammenhang mit ihrem Umgang mit heterogenen Lerngruppen im inklusiven Unterricht. Vortrag im Rahmen des Symposiums „Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern“ (Frank Hellmich & Susanne Schwab) auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36235
Prädiktoren für Intentionen von Lehrkräften an inklusiven und nicht-inklusiven Schulen in Hinblick auf die Gestaltung individueller Lernprozesse. Vortrag auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36233
Predictors of primary school students’ attitudes towards peers with special educational needs in their social-emotional development. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36236
Individualisierung des Lernens im inklusiven Unterricht aus der Perspektive von Lehrkräften und Kindern. Symposium auf der 8. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung gestalten – Partizipation erreichen – Digitalisierung nutzen“
F. Hellmich, S. Schwab, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, S. Schwab, in: Universität Potsdam, Potsdam, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36230
Social participation in inclusive primary education – The importance of primary school students’ contact experiences for their attitudes towards peers with special educational needs. Oral Paper Presentation, Symposium: “Social Participation of Children with Special Education Needs: Acceptance, Attitudes, Friendships and Interventions” (Sílvia Alves, Manuela Sanches-Ferreira & Mónica Silveira-Maia). ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
M.F. Löper, G. Görel, S. Schwab, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
M.F. Löper, G. Görel, S. Schwab, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36205
The role of primary school teachers’ attitudes and self-efficacy beliefs for their intentions to deal with heterogeneity in (non-)inclusive education. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36202
What are the requirements for a successful realisation of inclusion from primary school principals’ point of view? Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36211
How can primary school teachers’ self-efficacy beliefs in inclusive education be explained? Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
K. Franzen, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
K. Franzen, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36232
The role of contact experiences for primary school children’s attitudes towards peers with special educational needs. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
M.F. Löper, F. Hellmich, M. Trauntschnig, S. Schwab, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, M. Trauntschnig, S. Schwab, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36231
Effects of primary school teachers’ self-efficacy beliefs and their attitudes on their everyday day practices in inclusive education. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, G. Görel, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36217
Determinants for primary school students’ attitudes towards peers with special educational needs in their social and emotional development. Single Paper. ECER 2020 (European Conference on Educational Research). “Educational Research (Re)connecting Communities”
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University of Glasgow, Glasgow, Scotland, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36234
Effects of parental feedback on children’s reading motivation and their reading comprehension. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science”
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
LibreCat
F.K. Hoya, F. Hellmich, in: Quebec City, Quebec City, Canada, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36184
Discussion on the panel “Inclusion: Perceptions, attitudes and relationships” (Moderator: Christoph Müller, Discussants: Anita Bexkens, Frank Hellmich & Timo Lüke). EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36192
Predictors for teachers’ intentions to deal with heterogeneity in (non-)inclusive primary schools. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
G. Görel, M.F. Löper, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36186
Children’s contact experiences and their attitudes towards peers with special educational needs. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
F. Hellmich, M.F. Löper, S. Schwab, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
F. Hellmich, M.F. Löper, S. Schwab, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36189
Primary school principals’ perspective on requirements for the implementation of inclusive education. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
G. Görel, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
G. Görel, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
2020 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36194
Determinants of children’s attitudes towards peers with special educational needs. Single Paper. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2020 `Special Educational Needs´. “Learning difficulties and inclusion: Challenges (and solutions) for the future”
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: University College London, London, United Kingdom, 2020.