Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6385 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37422
Markewitz F, Schuster B-M. Denkschrift. In: Im Nationalsozialismus. V&R unipress; 2022. doi:10.14220/9783737014601.223
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37421
Schuster B-M. Flugblatt – Flugschrift. In: Im Nationalsozialismus. V&R unipress; 2022. doi:10.14220/9783737014601.177
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37423
Schuster B-M, Wilk NM. Blut. In: Im Nationalsozialismus. V&R unipress; 2022. doi:10.14220/9783737014601.367
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37428
Wallmeier N, Langhanke R, Merten M-L, eds. Regionales Sprechen und Schreiben. Vol 7. Olms; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37434
Bender M, Bubenhofer N, Dreesen P, Georgi C, Rüdiger JO, Vogel F. Techniken und Praktiken der Verdatung. In: Diskurse – digital. De Gruyter; 2022:137–157. doi:10.1515/9783110721447-007
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37444
Seifert S, Maitz K, Riedl S, Neumaier A, Stoff I, Gasteiger-Klicpera und B. Screening zur Erfassung des Leseverständnisses in den          Klassen 6 – 7 (SELV 6 – 7). Diagnostica. 2022;68(2):101-112. doi:10.1026/0012-1924/a000289
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37448
Seifert S, Paleczek L, Gasteiger-Klicpera B. Diagnostik und Differenzierung. In: Gebhardt M, Scheer D, eds. Handbuch der sonderpädagogischen Diagnostik. Einführung in die Status- und Prozessdiagnostik sowie Förderplanung. Regensburger Beiträge zur Inklusions- und Sonderpädagogik; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37447
Seifert S, Maitz K, Pendl D, Gasteiger-Klicpera B. Vergleich unterschiedlicher Instrumente zur Messung von Gesundheitskompetenz          im Zusammenhang mit Lesekompetenz und kognitiven Fähigkeiten von          Jugendlichen. Diagnostica. 2022;68(4):197-208. doi:10.1026/0012-1924/a000297
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37446
Seifert S, Paleczek L. Comparing tablet and print mode of a german reading comprehension test in grade 3: Influence of test order, gender and language. International Journal of Educational Research. 2022;113. doi:10.1016/j.ijer.2022.101948
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37441
Paleczek L, Ender D, Kogler A, Seifert S. Comparing Student high and low Reading Performance with Differentiated Digital Reading Materials. European Conference on e-Learning. 2022;21(1):338-347. doi:10.34190/ecel.21.1.680
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37438
Kulmhofer-Bommer A, Seifert S, Paleczek L, Gasteiger-Klicpera B. Bending and Bowing: How Teachers Adapt a Vocabulary-Based Reading Program to Their Students Needs. Journal of Education. Published online 2022. doi:10.1177/00220574221112627
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37440
Paleczek L, Ender D, Berger J, Prinz K, Seifert S. A feasibility study of digital content use in inclusive, Austrian primary school practice. International Journal of Educational Research. 2022;112. doi:10.1016/j.ijer.2022.101938
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35871
Hellmich F, Hoya FK, Schulze JR, Kirsch A, Blumberg E, Schwab S. Kooperatives Unterrichten von Studierenden des Lehramts an Grund- und Förderschulen als Vorbereitung auf den inklusiven naturwissenschaftlichen Sachunterricht. In: Buchhaupt F, Becker J, Katzenbach D, Lutz D, Strecker A, Urban M, eds. Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule . Vol 2. Waxmann ; 2022:47-61. doi:10.31244/9783830995135
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36000
Hellmich F, Hoya FK, Schulze JR, Blumberg E. The composition of pre-service teacher teams and primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). In: Polytechnic of Porto; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33524
Rezat S. Texte im Deutschunterricht. In: Franken AU, Pertzel E, eds. 12 Perspektiven auf den Deutschunterricht. Wissenswertes für Deutschlehrkräfte. . Ministerium für Schule und Bildung des Landes NRW/QUA-LiS NRW; 2022:177-214.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33567
Rezat S. Schreiben. In: von Brand T, Kilian J, Sosna A, Riecke-Baulecke T, eds. Basiswissen Lehrerbildung: Deutsch unterrichten. Klett/Kallmeyer; 2022:231-269.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35990
Hoya FK, Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Effects of Teacher Feedback on Primary School Students’ Self-Efficacy Beliefs and their Interest in Science Lessons. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research.” In: Yerevan State University; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37249
Troike M. Das Party-Prekariat? In: PopEventKulturen an Den Schnittstellen von Management Und Politik. transcript Verlag; 2022. doi:10.1515/9783839453247-010
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37538
Freitag C. Vergleichende Perspektive aus dem gleichen Bundesland - ein Kommentar aus Paderborn. In: Klewin G, te Poel K, eds. Empirische Studien zum Praxissemester: Untersuchungen zum Bielefelder Modell. 1st ed. Waxmann; 2022:171-176.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35503
Ehland C. ’The Continent is Isolated‘. Britische Europavorstellungen zwischen Mythos und Wahrheit. In: Lützeler PM, ed. Die Europäische Union: Konfusion Und Vision: Interdisziplinäre Fragestellungen. Böhlau; 2022:63-79.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34071
Dübbert A, Kuhnau A. Langhaarmädchen und Seinz. Geschlechterstereotype in Markennamen entdecken. Praxis Deutsch. 2022;296:32-37.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39042
Süwolto L. Gottscheds Tragödienpoetik zwischen Staats-/Helden- und Liebestragödie. Corneilles Cid in der Deutschen Schaubühne und die Geburt der zivilen Tragödie. In: Süwolto L, ed. Akkulturationen des europäischen Dramas in Gottscheds “Deutscher Schaubühne”. Vol 2 (2022). Artes. Zeitschrift für Literatur und Künste der Frühmoderne . ; 2022:272-298.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 39037
Süwolto L, ed. Akkulturationen des europäischen Theaters in Johann Christoph Gottscheds Deutscher Schaubühne. Vol 2 (2022).; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 39044
Goller M, Caruso C, Harteis C. Erkenntnisse zur Verbesserung von Mentoringprozessen in der Lehrer:innenausbildung. SEMINAR – Lehrerbildung und Schule. 2022;28(4). doi:10.3278/SEM2204W006
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39046
Süwolto L. Theater-Transfers. Akkulturationen des europäischen Theaters in Johann Christoph Gottscheds Deutscher Schaubühne. In: Süwolto L, ed. Akkulturationen des europäischen Theaters in Johann Christoph Gottscheds Deutscher Schaubühne. Vol 2 (2022). Artes. Zeitschrift für Literatur und Künste der Frühmoderne. ; 2022:201-218.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 38077
Steigerwald J, Süwolto L, eds. ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730). Vol 1. Brill / Fink; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39048
Süwolto L. Transformationen des Heroismus in der Tragödie der Frühaufklärung. Geschlechterpoetik in Luise Gottscheds ‚Panthea‘. In: Süwolto L, Steigerwald J, eds. ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1740). Vol 1. Poesis. Supplementa der Zeitschrift Artes. Zeitschrift für Literatur und Künste der Frühmoderne. Fink ; 2022:251-269.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39595
Morrien R. Vom Leben und Sterben eines “Unbelehrbaren” im Zeitalter der Kontrollgesellschaft - Tilman Jens’ ‘Mein Diabetes - Chronik einer Selbstzerstörung.’ In: Karlsson Hammarfelt L, Platen E, Platen P, eds. Krankheit und Gesundheit. Zur Darstellung von Zeitgeschichte in deutschsprachiger Gegenwartsliteratur. Vol 22. Perspektiven. ; 2022:29-42.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36026
Schulze JR, Blumberg E, Hellmich F. Pre-Service Teachers’ Collaborative Lesson Planning and their Self-Concepts in Inclusive Education. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.” In: Carl von Ossietzky University Oldenburg; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36059
Löper MF, Lehofer M, Schwab S, Hellmich F. Determinants for students’ attitudes towards peers with non-compliant classroom behavior in inclusive primary schools. Single Paper Presentation. AERA (American Educational Research Association) 2022. Annual Meeting Theme: „Cultivating Equitable Education Systems for the 21^st Century“, Roundtable Session: “Focus on Behavior in Special and Inclusive Education.” In: University of San Diego; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36053
Löper MF, Lehofer M, Schwab S, Hellmich F. Do primary school students’ contact experiences matter for their attitudes towards peers with special needs? Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.” In: Quebec City; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36051
Löper MF, Hellmich F. Primary school students’ social self-concepts, their empathy and their attitudes towards peers with social and emotional difficulties. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.” In: Quebec City; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36055
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. Elementary school teachers’ self-efficacy beliefs concerning inclusive education. Single Paper Presentation. AERA (American Educational Research Association) 2022. Annual Meeting Theme: „Cultivating Equitable Education Systems for the 21^st Century“. In: University of San Diego; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35925
Görel G, Löper MF, Hellmich F. Primary school students’ attitudes towards peers with special educational needs – First findings of an intervention program for the promotion of students’ social participation. Symposium “Let’s be friends! The importance of social inclusion in the lives of children and adolescents” (Sepideh Hassani). ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research.” In: Yerevan State University; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35995
Görel G, Löper MF, Hellmich F. How to improve primary school students’ social participation in the inclusive classroom? – Preliminary results from an intervention study. Oral Communication. Symposium “FRIEND-SHIP: A school-based intervention aimed at improving students’ social participation implemented in four countries” (Sílvia Alves). Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). In: Polytechnic of Porto; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35949
Löper MF, Lehofer M, Schwab S, Hellmich F. The relationship between primary school students’ contact experiences and their attitudes towards peers with non-compliant behaviour. Single Paper. ECER (European Conference on Educational Research) 2022 PLUS. “Education in a Changing World: The impact of global realities on the prospects and experiences of educational research.” In: Yerevan State University ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36016
Löper MF, Görel G, Hellmich F. Teachers’ intentions to deal with heterogeneity in inclusive and non-inclusive primary schools. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.” In: Carl von Ossietzky University Oldenburg; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36014
Görel G, Franzen K, Hellmich F. Characteristics of good inclusive teaching from primary school teachers’ perspective. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.” In: Carl von Ossietzky University Oldenburg; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36003
Löper MF, Görel G, Hellmich F. Teachers’ experiences from teaching in (non-)inclusive primary schools and their behavioural intentions to manage heterogeneity. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). In: Polytechnic of Porto; 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35997
Franzen K, Moschner B, Hellmich F. Primary school teachers’ mastery experiences and their self-efficacy beliefs to teach in inclusive classrooms. Oral Communication. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). In: Polytechnic of Porto; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37117
Tatari M, Schlögl-Flierl K. Vulnerabilität im christlich-islamischen Dialog. Interreligiöse Diskurse: Perspektiven und Themen . 2022;2:221-245.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36330
Bomert C, Landhäußer S, Lohner EM, Stauber B. Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit – eine Einleitung. In: Bomert C, Landhäußer S, Lohner EM, Stauber B, eds. Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit. Springer; 2022:1-25.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36326
Landhäußer S, Schreier M, Lohner EM, Bomert C. Care im Kontext von Gemeinwesenarbeit und Sozialraumorientierung. Ein Dialog mit Sandra Landhäußer und Maren Schreier. In: Bomert C, Landhäußer S, Lohner EM, Stauber B, eds. Care! Zum Verhältnis von Sorge und Sozialer Arbeit. Springer VS; 2022:209-231.
LibreCat
 

2022 | Book Review | LibreCat-ID: 37939 | OA
Schönhärl K. Review on: Gerold Ambrosius/ Christian Henrich-Franke: Diversität, Transformation, Kontinuität. Europa 1800–1870. VSGW. 2022;109(3):392–393.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38066
Steigerwald J. Die Vergegenwärtigung höfischer Lustbarkeiten: André Félibiens “Divertissements de Versailles” (1674/1676). In: Harnack M, ed. Im-Materiell. Kulturerbe-Studien für Eva-Maria Seng zum 60. Geburtstag. De Gruyter; 2022:59-72.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38069
Steigerwald J. Die Geburt der italienischen Liebestragödie. Scipione Maffeis “Merope”. In: Steigerwald J, Süwolto L, eds. ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730). Brill / Fink; 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38072
Steigerwald J. Der Zorn des ehrlichen Mannes. Die Neudeutung von Molières “Misanthrope” in der ’Deutschen Schaubühne. In: Süwolto L, Artes. Zeitschrift für Literatur und Künste der frühmodernen Welt , eds. Theater-Transfers. Akkulturationen des europäischen Dramas in Gottscheds “Deutscher Schaubühne.” 1 / 2. ; 2022:233-253.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38070
Steigerwald J. ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730). Einleitung. . In: Steigerwald J, Süwolto L, eds. ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730). Brill / Fink; 2022:1-17.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36314
Landhäußer S, Faas S. Familienbildung und Ungleichheit: Sozialraumtheoretische Perspektiven auf das (Nicht)Erreichen von Eltern. In: Müller-Giebeler U, Zufacher M, eds. Familienbildung – Praxisbezogene, empirische und theoretische Perspektiven. Beltz; 2022:95-106.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33507
Fuchs C. Journalismus aus marxistischer Perspektive. In: Löffelholz M, Rothenberger L, eds. Journalismustheorien. 2nd ed. Springer VS; 2022. doi:10.1007/978-3-658-32153-6_21-1
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed