Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9602 Publications
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 36373
A. Pöllmann, “Transforming study abroad: a handbook,” Compare: A Journal of Comparative and International Education, vol. 51, no. 4. Informa UK Limited, pp. 629–630, 2020, doi: 10.1080/03057925.2020.1769882.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37021
E. Chiapello and L. Knoll, “The Welfare Conventions Approach: A Comparative Perspective on Social Impact Bonds,” Journal of Comparative Policy Analysis: Research and Practice, vol. 22, no. 2, pp. 100–115, 2020, doi: 10.1080/13876988.2019.1695965.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37023
E. Chiapello and L. Knoll, “Social Finance and Impact Investing: Governing Welfare in the Era of Financialization,” Historical Social Research, vol. 45, no. 3, pp. 7–30, 2020.
LibreCat
2020 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 47618
S. Althoff, E. Linseisen, M.-L. Müller, and F. Winter, Eds., Re/Dissolving Mimesis. Paderborn: Wilhelm Fink, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 47624
S. Althoff, “Seeping Out: The diminishment of the subject in Hito Steyerl’s How Not to Be Seen,” Performance Research, vol. 24, no. 7, pp. 92–98, 2020, doi: 10.1080/13528165.2019.1717871.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 33299 |
C. A. Hahn, “Informationskompetenz durch E-Learning? Durch Lernvideos nach Literatur suchen,” die hochschullehre, no. 6, 2020.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 48272
M. Wille, Die Tageszeitung des 18. Jahrhunderts auf dem Weg zum Massenmedium, vol. 15. Giessen University Library Publications 2020: tredition GmbH, Halenreie 40-44, 22359 Hamburg, 2020.
LibreCat
| Files available
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 48466
C. Jacke, “So Far...From Now On # 6. ,” Die Aufhebung, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 48615
O. Hartung, “Workshops zur geschichtsdidaktischen Lehre in Zeiten von Corona,” Paderborner Universitätszeitschrift, vol. 2, p. 88, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 47667
M. Miggelbrink, “Ecken, Systeme, Funktionsbereiche. Eine Medienkulturgeschichte des Filter(n)s im Kontext von Wohnräumen,” Navigationen – Zeitschrift für Medien- und Kulturwissenschaften, Themenschwerpunkt: Filter(n) – Geschichte Ästhetik Praktiken, vol. 20, no. 2, pp. 39–56, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30954
B.-M. Schuster, “Linguistik des Briefs,” in Handbuch Brief. Von der Frühen Neuzeit bis zur Gegenwart (Bd. 1: Interdisziplinarität – Systematische Perspektiven – Briefgenres), vol. 1, M. I. Matthews-Schlinzig, J. Schuster, G. Steinbrink , and J. Strobel , Eds. Berlin/Boston : de Gruyter, 2020, pp. 19–39.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31120
B.-M. Schuster, “The contribution of terminology research to the understanding of science communication,” in Science Communication (Handbooks of Communication Science), vol. 17, A. Leßmöllmann, M. Dascal , and T. Gloning , Eds. Berlin/Boston : de Gruyter, 2020, pp. 167–186.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31129
B.-M. Schuster, F. Markewitz, and N. M. Wilk, “Was bedeutet Ehre? Diskursethische Überlegungen zu den BBC-Reden Thomas Manns,” in Diskurs – ethisch., Heidrun Kämper and Ingo H Warnke, Eds. Bremen, 2020, pp. 9–32.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 37831
Ä. Wetzel, M. Weigelt, and K. B. Klingsieck, “Übersetzung und Validierung einer deutschsprachigen Version des Sport Emotion Questionnaire (SEQ),” Diagnostica, vol. 66, no. 4, pp. 246–257, 2020, doi: 10.1026/0012-1924/a000255.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29112
Ä. Wetzel, M. Weigelt, and K. B. Klingsieck, “Übersetzung und Validierung einer deutschsprachigen Version des Sport Emotion Questionnaire (SEQ),” Diagnostica, pp. 246–257, 2020, doi: 10.1026/0012-1924/a000255.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29109
K. B. Klingsieck and C. Golombek, “Schreibherausforderungen: Ins Schreiben kommen und im Schreiben bleiben –die Selbstregulation beim Schreiben wissenschaftlicher Texte in den Qualifizierungsphasen.,” HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, vol. 3, pp. 655–672, 2020, doi: 10.4119/HLZ-2499.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 31660
H. M. Buhl, I. Scharlau, J. Patrzek, S. Hiller, and K. B. Klingsieck, “Psychologie als Unterrichtsfach: Konzeption des Curriculums an der Universität Paderborn,” in Psychologiedidaktik und Evaluation XIII, M. Krämer, Ed. Aachen: Shaker, 2020, pp. 83–91.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 29111
F. Svartdal, K. B. Klingsieck, P. Steel, and T. Gamst-Klaussen, “Measuring implemental delay in procrastination: Separating onset and sustained goal striving,” Personality and Individual Differences, Art. no. 109762, 2020, doi: 10.1016/j.paid.2019.109762.
LibreCat
| DOI