Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10293 Publications


2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 55498
M. S. Büter, “Zeitschriftenschau Der fremdsprachliche Unterricht Spanisch 69/2020, 70/2020 und 71/2020,” Zeitschrift für romanische Sprachen und ihre Didaktik , no. 15.1, pp. 245–251, 2021.
LibreCat
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 39054
L. Süwolto, Moderne Heldin im antiken Gewand? Anne Webers „Annette, ein Heldinnenepos“. 2021.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 55679
C. Kasprowski and N. Priesching, Eds., Lorenz Jaeger als Kirchenpolitiker, vol. 3. Paderborn: Brill | Schöningh, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55692
N. Priesching, “Lorenz Jaeger und der Nationalsozialismus. Eine Podiumsdiskussion mit Joachim Kuropka und Klaus Große Kracht,” in Lorenz Jaeger als Kirchenpolitiker, vol. 3, N. Priesching and C. Kasprowski, Eds. Paderborn: Brill | Schöningh, 2021, pp. 87–116.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55716
N. Priesching, “Andachtsbücher als Medium der Konfessionalisierung,” in Katholische Konfessionalisierung in Paderborn? Religiöse Prozesse in der Frühen Neuzeit, S. Kopp, T. Moritz, and N. Priesching, Eds. Münster: Aschendorff, 2021, pp. 147–176.
LibreCat | Download (ext.)
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 55786
P. Menke, “Regel(er)klärungen in Gesellschaftsspielen. Eine gesprächsanalytische Perspektive,” Spiel|Formen, vol. 1, pp. 33–55, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 36900
N. Göddertz, “Sozialpädagogische Qualifizierungen weiterdenken,” Sozial Extra, 2021, doi: 10.1007/s12054-021-00414-7.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37231
M. Schürmann, E. Bender, and C. Grebe, “Kompetenzdiagnose in der Berufsbildung von Pflegelehrpersonen,” Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO), 2021, doi: 10.1007/s11612-021-00574-w.
LibreCat | DOI
 

2021 | Research Data | LibreCat-ID: 37234
C. Grebe, M. Schürmann, and Ä.-D. Latteck, Die Health Professionals Competence Scales (HePCoS) zur Kompetenzerfassung in den Gesundheitsfachberufen. Technical Report. LibreCat University, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 33748
E. Bender, M. Schürmann, U. Poethke, C. Soyka, N. Schaper, and und J. Rowold, “Die Rolle von arbeitsplatzbezogener Flexibilisierung und die Betrachtung von individuellen Werten          für Mitarbeitendenbindung in der Arbeitswelt 4.0,” Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie A&O, vol. 66, no. 1, pp. 14–30, 2021, doi: 10.1026/0932-4089/a000364.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37276
S. Dahmen, “Risikoeinschätzungsinstrumente im Kinderschutz. Zwischen Standardisierung und situierter Anwendung,” Sozial Extra, vol. 45, no. 1, 2021, doi: 10.1007/s12054-020-00349-5.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 37274
S. Dahmen, Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action. Bielefeld University Press, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 37273
S. Dahmen, Regulating Transitions from School to Work. An Institutional Ethnography of Activation Work in Action. Bielefeld University Press, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37277
S. Dahmen, “Technologien in Kindheit und Familie. Einführung in den Schwerpunkt.,” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, vol. 41, no. H.3, pp. 243–247, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37285
S. Dahmen, “Constructing the ‘Competent’ Pupil: Optimizing Human Futures Through Testing?,” Social Inclusion, vol. 9, no. 3, pp. 347–360, 2021, doi: 10.17645/si.v9i3.4354.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37435
C. Georgi, “Angstkonstruktionen zwischen „sinnvoller Vorsicht und sinnloser Panik“,” in Angstkonstruktionen, Berlin: De Gruyter, 2021, pp. 219–264.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37445
S. Seifert and L. Paleczek, “Digitally Assessing Text Comprehension in Grades 3-4: Test Development and Validation,” Electronic Journal of e-Learning, vol. 19, no. 5, pp. pp336-348, 2021, doi: 10.34190/ejel.19.5.2467.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37443
S. Seifert, “Is Reading Comprehension Taken for Granted? An Analysis of Austrian Textbooks in Fourth and Sixth Grade,” Technology, Knowledge and Learning, vol. 26, no. 2, pp. 383–405, 2021, doi: 10.1007/s10758-021-09490-w.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37439
M. Krammer, S. Seifert, and B. Gasteiger-Klicpera, “The presence of students identified as having special needs as a moderating effect on their classmates’ reading comprehension scores in relation to other major class composition effects,” Educational Studies, pp. 1–19, 2021, doi: 10.1080/03055698.2021.1875320.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37442
L. Paleczek, S. Seifert, and M. Schöfl, “Comparing digital to print assessment of receptive vocabulary with GraWo‐KiGa in Austrian kindergarten,” British Journal of Educational Technology, vol. 52, no. 6, pp. 2145–2161, 2021, doi: 10.1111/bjet.13163.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed