Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10293 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60846
Büker, Petra, Nina Göddertz, Katrin Glawe, Alexandra Reichenbach, and Melanie Wagner. “Videobasierte Lehr-Lern-Settings entwickeln: Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kita als interdisziplinärer Lehr- und Lerngegenstand. Workshop am Tag der Lehre zum Thema: „Teaching for Future - Nachhaltige Lehre und Lehre über Nachhaltigkeit“. Universität Paderborn.,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 | OA
Rumlich, Dominik, and Raphaela Porsch. “Starting Early or Late? Parental Perspectives on the Onset of English Language Education at Primary School in Germany.” In Early Language Education in Instructed Contexts, edited by Stefanie Frisch and Karen Glaser, 286–305. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2025. https://doi.org/10.1075/lllt.62.13rum.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62997
Herding, Jana, Katrin Glawe, Stefania Vita Caci, and Petra Büker. “Das Lehr‑/Lernkonzept inklud‐e: Durch videobasierte Fallarbeit Studierende des Grundschullehramtes für Inklusion sensibilisieren.” In Diskurse und Praktiken der Heterogenität, edited by Habib Güneşli, Timm Albers, Mona Maria Mombeck, and Jonitta Jesuthasan, 163–77. Beltz Juventa, 2025.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62994
Büker, Petra, Anna-Maria Kamin, Gudrun Oevel, Bernadette Bernasconi, Jana Löwen, Lorena Bruhnke, and Moritz Knurr. “PrimOER: Professionalisierung der Grundschullehrkräftebildung durch eine neue „Kultur des Teilens“ in der Lehre. Posterbeitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich.,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
Büker, Petra, Damaris Knapp, and Gudrun Schönknecht. “Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule.” Grundschulzeitschrift Jahresheft 1 (2025): 6–9.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62993
Büker, Petra. “Grundschulforschung braucht Transfer: Brückenschläge zur Lehrkräftebildung, Bildungspolitik und Schulpraxis. Beitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich.,” 2025.
LibreCat
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
Büker, Petra, Sonja Ertl, Damaris Knapp, and Stefanie Schnebel, eds. Demokratie kann man lernen. Die Grundschulzeitschrift Jahresheft, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63000 | OA
Fuchs, Christian. “The Question of Methodology in Critical Political Economy of Communication and the Media.” Journal of Communication Inquiry, 2025. https://doi.org/10.1177/01968599251405272.
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 | OA
Lehmkuhl, Paulina, Benedikt Wagner, Stefanie Frisch, Dominik Rumlich, and Judith Visser. “DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning.” TESOL Journal 16, no. 1 (2025). https://doi.org/10.1002/tesj.70016.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 | OA
Becker-Mrotzek, Michael, Christian Efing, Julia Gerick, Gilbert Greefrath, Marcus Hammann, Bettina Hannover, Jutta Heckhausen, et al. Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Bonn: Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK), 2025. https://doi.org/10.25656/01:32815.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Vivone, Antonio, Dominik Rumlich, and Andreas Lehmann-Wermser. “Maximizing Linguistic and Cognitive Potential: The Role of Vocal Training with Pop Songs in Teaching English as a Foreign Language.” Learning: Research and Practice 11, no. 1 (2025): 74–91. https://doi.org/10.1080/23735082.2025.2501043.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
Rumlich, Dominik. “CLIL-Related Benefits for General EFL Proficiency.” In The Cambridge Handbook of Multilingual Education, edited by Piotr Romanowski, 190–207. Cambridge University Press, 2025.
LibreCat
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 63009
Eickelmann, Birgit, J. Puchta, L. Thieme, and K. Zöller. Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können. Deutsche Kinder- und Jugendstiftung, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Working Paper | LibreCat-ID: 63026
Althaus, Maike, Daniel Beverungen, Beate Flath, Haya Halimeh, Philipp Hansmeier, Philipp zur Heiden, Dennis Kundisch, et al. Positionspapier Use Case 1: Vernetzte Kulturplattformen. Universität Paderborn, SICP, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62998
Herding, Jana, Petra Büker, Anna-Maria Kamin, and Franziska Schaper. “Linking Competencies for Inclusion and Digitalization in Teacher Education.” DILeMa 1 (2025): 7–21. https://doi.org/10.11576/DILEMA-7626.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 63028
Garske, Volker, ed. Eschatologie: Jenseitsbilder von Paradies, Himmel Und Hölle. EinFach Religion. Braunschweig: Schöningh / Westermann, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63076 | OA
Fuchs, Christian. “What Is and How Do We Achieve a Resilient Digital Democracy?” Open Research Europe 5 (2025). https://doi.org/10.12688/openreseurope.21988.1.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63075
Diekmann, Isabell. “Islamfeindlichkeit, Muslim:Innenfeindlichkeit Und Antimuslimischer Rassismus: Differenzierende Und Integrative Ansätze Zur Konzeptionalisierung.” Konfliktdynamik 14, no. 4 (2025): 279–287. https://doi.org/10.5771/2193-0147-2025-4-279.
LibreCat | DOI
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 61278
Fuchs, Christian, Kevin Friesch, and Joel Museba. INNOVADE Interdisciplinary Knowledge Base on Digital Democracy - D2.1 . INNOVADE, 2025. https://doi.org/10.5281/zenodo.17079016.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63098
Tan, Seng Chee, Mike Phillips, Jacob Chammon, Janet Cochrane, Birgit Eickelmann, Marijke Kral, Peiris Medagedara, Shesha Kanta Pangeni, Karen Murtagh, and Anthony Kilcoyne. “Thematic Working Group 2 - Developing and Leading Digital Learning Cultures in Schools: The Role of Leadership.” In Designing Education Ecosystems for the Future: The Role of Digital Technologies. Report of EDUsummIT 2025 (EBook), edited by Michael Phillips and Petra Fisser, 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed