Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10293 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60846
P. Büker, N. Göddertz, K. Glawe, A. Reichenbach, and M. Wagner, “Videobasierte Lehr-Lern-Settings entwickeln: Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kita als interdisziplinärer Lehr- und Lerngegenstand. Workshop am Tag der Lehre zum Thema: „Teaching for Future - Nachhaltige Lehre und Lehre über Nachhaltigkeit“. Universität Paderborn.,” 2025.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 |
D. Rumlich and R. Porsch, “Starting early or late? Parental perspectives on the onset of English language education at primary school in Germany,” in Early language education in instructed contexts, S. Frisch and K. Glaser, Eds. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company, 2025, pp. 286–305.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62997
J. Herding, K. Glawe, S. V. Caci, and P. Büker, “Das Lehr‑/Lernkonzept inklud‐e: Durch videobasierte Fallarbeit Studierende des Grundschullehramtes für Inklusion sensibilisieren,” in Diskurse und Praktiken der Heterogenität, H. Güneşli, T. Albers, M. M. Mombeck, and J. Jesuthasan, Eds. Beltz Juventa, 2025, pp. 163–177.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62994
P. Büker et al., “PrimOER: Professionalisierung der Grundschullehrkräftebildung durch eine neue „Kultur des Teilens“ in der Lehre. Posterbeitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich.,” 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
P. Büker, D. Knapp, and G. Schönknecht, “Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule.,” Grundschulzeitschrift, vol. Jahresheft 1, pp. 6–9, 2025.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62993
P. Büker, “Grundschulforschung braucht Transfer: Brückenschläge zur Lehrkräftebildung, Bildungspolitik und Schulpraxis. Beitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich.,” 2025.
LibreCat
2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
P. Büker, S. Ertl, D. Knapp, and S. Schnebel, Eds., Demokratie kann man lernen. 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63000 |
C. Fuchs, “The Question of Methodology in Critical Political Economy of Communication and the Media,” Journal of Communication Inquiry, Art. no. 01968599251405272, 2025, doi: 10.1177/01968599251405272.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 |
P. Lehmkuhl, B. Wagner, S. Frisch, D. Rumlich, and J. Visser, “DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning,” TESOL Journal, vol. 16, no. 1, Art. no. e70016, 2025, doi: 10.1002/tesj.70016.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 |
M. Becker-Mrotzek et al., Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Bonn: Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK), 2025.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
A. Vivone, D. Rumlich, and A. Lehmann-Wermser, “Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language,” Learning: Research and Practice, vol. 11, no. 1, pp. 74–91, 2025, doi: 10.1080/23735082.2025.2501043.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
D. Rumlich, “CLIL-related benefits for general EFL proficiency,” in The Cambridge Handbook of multilingual education, P. Romanowski, Ed. Cambridge University Press, 2025, pp. 190–207.
LibreCat
2025 | Report | LibreCat-ID: 63009
B. Eickelmann, J. Puchta, L. Thieme, and K. Zöller, Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können. Deutsche Kinder- und Jugendstiftung, 2025.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Working Paper | LibreCat-ID: 63026
M. Althaus et al., Positionspapier Use Case 1: Vernetzte Kulturplattformen. Universität Paderborn, SICP, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62998
J. Herding, P. Büker, A.-M. Kamin, and F. Schaper, “Linking Competencies for Inclusion and Digitalization in Teacher Education,” DILeMa, vol. 1, pp. 7–21, 2025, doi: 10.11576/DILEMA-7626.
LibreCat
| DOI
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 63028
V. Garske, Ed., Eschatologie: Jenseitsbilder von Paradies, Himmel und Hölle. Braunschweig: Schöningh / Westermann, 2025.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63076 |
C. Fuchs, “What is and how do we Achieve a Resilient Digital Democracy?,” Open Research Europe, vol. 5, Art. no. 387, 2025, doi: 10.12688/openreseurope.21988.1.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63075
I. Diekmann, “Islamfeindlichkeit, Muslim:innenfeindlichkeit und antimuslimischer Rassismus: Differenzierende und integrative Ansätze zur Konzeptionalisierung,” Konfliktdynamik, vol. 14, no. 4, pp. 279–287, 2025, doi: 10.5771/2193-0147-2025-4-279.
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63098
S. C. Tan et al., “Thematic Working Group 2 - Developing and leading digital learning cultures in schools: the role of leadership,” in Designing Education Ecosystems for the Future: The Role of Digital Technologies. Report of EDUsummIT 2025 (eBook), M. Phillips and P. Fisser, Eds. 2025.
LibreCat
| Download (ext.)