Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10293 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60846
Büker, P., Göddertz, N., Glawe, K., Reichenbach, A., & Wagner, M. (2025). Videobasierte Lehr-Lern-Settings entwickeln: Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Kita als interdisziplinärer Lehr- und Lerngegenstand. Workshop am Tag der Lehre zum Thema: „Teaching for Future - Nachhaltige Lehre und Lehre über Nachhaltigkeit“. Universität Paderborn.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62203 | OA
Rumlich, D., & Porsch, R. (2025). Starting early or late? Parental perspectives on the onset of English language education at primary school in Germany. In S. Frisch & K. Glaser (Eds.), Early language education in instructed contexts (pp. 286–305). John Benjamins Publishing Company. https://doi.org/10.1075/lllt.62.13rum
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 62997
Herding, J., Glawe, K., Caci, S. V., & Büker, P. (2025). Das Lehr‑/Lernkonzept inklud‐e: Durch videobasierte Fallarbeit Studierende des Grundschullehramtes für Inklusion sensibilisieren. In H. Güneşli, T. Albers, M. M. Mombeck, & J. Jesuthasan (Eds.), Diskurse und Praktiken der Heterogenität (pp. 163–177). Beltz Juventa.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62994
Büker, P., Kamin, A.-M., Oevel, G., Bernasconi, B., Löwen, J., Bruhnke, L., & Knurr, M. (2025). PrimOER: Professionalisierung der Grundschullehrkräftebildung durch eine neue „Kultur des Teilens“ in der Lehre. Posterbeitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62996
Büker, P., Knapp, D., & Schönknecht, G. (2025). Wege entstehen beim Gehen. Demokratiebildung in der Grundschule. Grundschulzeitschrift, Jahresheft 1, 6–9.
LibreCat
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 62993
Büker, P. (2025). Grundschulforschung braucht Transfer: Brückenschläge zur Lehrkräftebildung, Bildungspolitik und Schulpraxis. Beitrag auf der 33. Jahrestagung der DGfE-Kommission Grundschulforschung und Pädagogik der Primarstufe an der PH Vorarlberg, Österreich.
LibreCat
 

2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 62992
Demokratie kann man lernen. (2025). In P. Büker, S. Ertl, D. Knapp, & S. Schnebel (Eds.), Die Grundschulzeitschrift Jahresheft.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63000 | OA
Fuchs, C. (2025). The Question of Methodology in Critical Political Economy of Communication and the Media. Journal of Communication Inquiry, Article 01968599251405272. https://doi.org/10.1177/01968599251405272
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62201 | OA
Lehmkuhl, P., Wagner, B., Frisch, S., Rumlich, D., & Visser, J. (2025). DigiLex — A Checklist for the Evaluation of Digital Tools for Second and Foreign Language Lexical Learning. TESOL Journal, 16(1), Article e70016. https://doi.org/10.1002/tesj.70016
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 62200 | OA
Becker-Mrotzek, M., Efing, C., Gerick, J., Greefrath, G., Hammann, M., Hannover, B., Heckhausen, J., Jost, J., Keller, S., Leiß, D., Leutner, D., Lewalter, D., Lindmeier, A., Matschke, C., Neumann, K., Parchmann, I., Rossa, H., Rumlich, D., Senkbeil, M., … Adomat, D. (2025). Kompetenzen für den erfolgreichen Übergang von der Sekundarstufe I in die berufliche Ausbildung sichern. Gutachten der Ständigen Wissenschaftlichen Kommission der Kultusministerkonferenz. Ständige Wissenschaftliche Kommission der Kultusministerkonferenz (SWK). https://doi.org/10.25656/01:32815
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62195
Vivone, A., Rumlich, D., & Lehmann-Wermser, A. (2025). Maximizing linguistic and cognitive potential: the role of vocal training with pop songs in teaching English as a foreign language. Learning: Research and Practice, 11(1), 74–91. https://doi.org/10.1080/23735082.2025.2501043
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63015
Rumlich, D. (2025). CLIL-related benefits for general EFL proficiency. In P. Romanowski (Ed.), The Cambridge Handbook of multilingual education (pp. 190–207). Cambridge University Press.
LibreCat
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 63009
Eickelmann, B., Puchta, J., Thieme, L., & Zöller, K. (2025). Inspirationspapier: Digitale Kompetenzen fördern, Digital Divide überwinden – Was wir von Tschechien lernen können. Deutsche Kinder- und Jugendstiftung.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Working Paper | LibreCat-ID: 63026
Althaus, M., Beverungen, D., Flath, B., Halimeh, H., Hansmeier, P., zur Heiden, P., Kundisch, D., Müller, M., Müller, O., Oberthür, S., Vorbohle, C., Momen Pour Tafreshi, M., Mauß, S., Mücke, A., Müller, J., Peter, M., Schmitt-Chandon, A., Sellerberg, K., & Steinhäuser, M. (2025). Positionspapier Use Case 1: Vernetzte Kulturplattformen.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 62998
Herding, J., Büker, P., Kamin, A.-M., & Schaper, F. (2025). Linking Competencies for Inclusion and Digitalization in Teacher Education. DILeMa, 1, 7–21. https://doi.org/10.11576/DILEMA-7626
LibreCat | DOI
 

2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 63028
Garske, V. (Ed.). (2025). Eschatologie: Jenseitsbilder von Paradies, Himmel und Hölle. Schöningh / Westermann.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63076 | OA
Fuchs, C. (2025). What is and how do we Achieve a Resilient Digital Democracy? Open Research Europe, 5, Article 387. https://doi.org/10.12688/openreseurope.21988.1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 63075
Diekmann, I. (2025). Islamfeindlichkeit, Muslim:innenfeindlichkeit und antimuslimischer Rassismus: Differenzierende und integrative Ansätze zur Konzeptionalisierung. Konfliktdynamik, 14(4), 279–287. https://doi.org/10.5771/2193-0147-2025-4-279
LibreCat | DOI
 

2025 | Report | LibreCat-ID: 61278
Fuchs, C., Friesch, K., & Museba, J. (2025). INNOVADE Interdisciplinary Knowledge Base on Digital Democracy - D2.1 . INNOVADE. https://doi.org/10.5281/zenodo.17079016
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 63098
Tan, S. C., Phillips, M., Chammon, J., Cochrane, J., Eickelmann, B., Kral, M., Medagedara, P., Pangeni, S. K., Murtagh, K., & Kilcoyne, A. (2025). Thematic Working Group 2 - Developing and leading digital learning cultures in schools: the role of leadership. In M. Phillips & P. Fisser (Eds.), Designing Education Ecosystems for the Future: The Role of Digital Technologies. Report of EDUsummIT 2025 (eBook).
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed