Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

10137 Publications


2024 | Misc | LibreCat-ID: 60546
Kraft, K. (2024). Mit Kleidung lügen. Über Vestimentäres und Modisches im Vormärz: Vol. S. 89-105. Alltagskultur im Vormärz, Jahrbuch 2024, 30. Jg, Forum Vormärz Forschung.
LibreCat
 

2024 | Misc | LibreCat-ID: 60547
Kraft, K., & Haase, B. (2024). Zur Mode im deutschen Kulturraum. Materialien, Textilien, Texte. .
LibreCat
 

2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 58978
Scheiwe, L. (2024). Accents of English in English language teaching in Germany: a corpus-phonological approach to textbook analysis. LibreCat University. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2181
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57531 | OA
Alpsancar, S., Buhl, H. M., Matzner, T., & Scharlau, I. (2024). Explanation needs and ethical demands: unpacking the instrumental value of XAI. AI and Ethics. https://doi.org/10.1007/s43681-024-00622-3
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel, N., Kurock, R., Bonanati, S., & Buhl, H. M. (2024). Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation. Journal of Research in Childhood Education.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51126
Raneck-Kuhlmann, A., Niemann, J., Buhl, H. M., Eickelmann, B., & Drossel, K. (2024). Was motiviert CoP-Mitglieder? Motivationale Bedingungsfaktoren für die Mitarbeit in Communities of Practice in der Lehrkräftebildung. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 37–52). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127
Niemann, J., Raneck-Kuhlmann, A., Eickelmann, B., Drossel, K., & Buhl, H. M. (2024). Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung. In B. Herzig, B. Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, & J. Niemann (Eds.), Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven (pp. 19–35). Waxmann Verlag GmbH. https://doi.org/10.31244/9783830998372
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56994
Schaffer, M., & Buhl, H. M. (2024). The mental representation of the object of explanation in the process of co-constructive explanations. In U. Ansorge, B. Szaszkó, & L. Werner (Eds.), 53rd DGPs Congress - Abstracts.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887
Kamin, A.-M., Meister, D. M., & Buhl, H. M. (2024). Elterliche Unterstützung beim Lernen mit digitalen Medien . In S. Aßmann, S. Grafe , & A. Martin (Eds.), Medien - Bildung - Forschung. Integrative und interdisziplinäre Perspektiven. Julius Klinkhardt.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60662 | OA
Huybrechts, Y., & Resch, P. (2024). „Flandern“ und der Jansenismus. Eine Hotspot inmitten der Repression? BelgienNet.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60669
Huybrechts, Y. (n.d.). Das Geflecht der Zollpolitik in den Spanischen Niederlanden.  Die Wirtschaftskonferenz von 1699 am Brüsseler Hof. Freundeskreis Geschichte der Universität Düsseldorf, Düsseldorf.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60668
Huybrechts, Y. (n.d.). BelgienNet en BeNeLuxNet – de geschiedenis van de Benelux voor een Duits publiek op het internet. Historicidagen - Koninklijk Nederlands Historisch Genootschap, Maastricht.
LibreCat
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55134
Jaecks, P., Frieg, H., & Jonas, K. (Eds.). (2024). Digital participation and communication disorders across the lifespan. https://doi.org/10.3389/978-2-8325-4920-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60689
Weiss Lucas, C., Kochs, S., Jost, J., Loução, R., Kocher, M., Goldbrunner, R., Wiewrodt, D., & Jonas, K. (2024). Digital participation of brain tumour patients in the assessment and treatment of  communication disorders. Frontiers in. Psychology, 14. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1287747
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60688
Jonas, K., Jaecks, P., & Frieg, H. (2024). Editorial: Digital participation and communication  disorders across the lifespan. Frontiers in. Psychology, 15. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1417994
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60747
Lucas, C. W., Bumes, E., Loução, R., Jonas, K., Rosengarth, K., Kochs, S., ,Jost, J., Wiewrodt, D., Lieker, E., Giordano, F. A., Golla, H., Renovanz, M., Grosu, A.-L., Rapp, M., Ruess, D., Kalbe, E., Goldbrunner, R., & Hau, P. (Eds.). (2024). Status quo of clinical use and scientific value of quality of life  and neurocognitive assessment practice in neuro-oncological patients (No. 103408; Vol. 4). https://doi.org/ https://doi.org/10.1016/j.bas.2024.103408
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60750
Becker, M. L., Tampier, C., Keil, P., Loução, R., Pieczweski, J., Timmer, M., Hampl, J., Kabbasch, C., Jonas, K., Goldbrunner, R., & Lucas, C. W. (Eds.). (2024). Category naming for intraoperative  monitoring  of  contextual  association (No. 103865; Vol. 4). https://doi.org/ https://doi.org/10.1016/j.bas.2024.103865
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58554
Berndt, A., & Münzmay, A. (2024). Digitale Interpretationsedition und Filmmusikedition als multimodale Schwestern – Gemeinsame Herausforderungen und Lösungsansätze. Edition von Filmmusik: Herausforderungen der Multimedialität, Frankfurt am Main.
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57525
Büker, P., Herding, J., Henning, C., Basten, N. C., Kamin, A.-M., Jaenke, V., Bruhnke, L., Oevel, G., & Knurr, M. (2024). PrimOER: Professionalisierung und Erweiterung der OER-Community Grundschulpädagogik im Kontext von Inklusion und Chancengerechtigkeit in der Primarstufenlehrkräftebildung. Beitrag am ORCA.nrw-Fachtag im Rahmen des OER-Festival 2024 Essen. .
LibreCat
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57526
Büker, P., & Kamin, A.-M. (2024). Inklusive chancengerechte Bildung im Grundschullehramt mit OER und OEP gestalten? Probleme, Diskurse, Perspektiven. Eröffnungsvortrag im Rahmen der PrimOER-Auftaktveranstaltung: OER-Erfahrungen und OEP-Formate in der inklusiven Grundschullehrkräftebildung. Universität Paderborn (online).
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed