Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10137 Publications
2024 | Misc | LibreCat-ID: 60546
Kraft, Kerstin. Mit Kleidung lügen. Über Vestimentäres und Modisches im Vormärz. Vol. S. 89-105. Alltagskultur im Vormärz, Jahrbuch 2024, 30. Jg, Forum Vormärz Forschung, 2024.
LibreCat
2024 | Misc | LibreCat-ID: 60547
Kraft, Kerstin, and Birgit Haase. Zur Mode im deutschen Kulturraum. Materialien, Textilien, Texte. , 2024.
LibreCat
2024 | Dissertation | LibreCat-ID: 58978
Scheiwe, Lisa. Accents of English in English Language Teaching in Germany: A Corpus-Phonological Approach to Textbook Analysis. LibreCat University, 2024. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2181.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 57531 |

Alpsancar, Suzana, Heike M. Buhl, Tobias Matzner, and Ingrid Scharlau. “Explanation Needs and Ethical Demands: Unpacking the Instrumental Value of XAI.” AI and Ethics, 2024. https://doi.org/10.1007/s43681-024-00622-3.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55271
Gruchel, Nicole, Ricarda Kurock, Sabrina Bonanati, and Heike M. Buhl. “Children’s Information-Related Internet Use at Home: The Role of the Quantity and Quality of Parental Support and Children’s Motivation.” Journal of Research in Childhood Education, 2024.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51126
Raneck-Kuhlmann, A., Jan Niemann, Heike M. Buhl, Birgit Eickelmann, and Kerstin Drossel. “Was motiviert CoP-Mitglieder? Motivationale Bedingungsfaktoren für die Mitarbeit in Communities of Practice in der Lehrkräftebildung.” In Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig, Birgit Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, and Jan Niemann, 37–52. Münster: Waxmann Verlag GmbH, 2024. https://doi.org/10.31244/9783830998372.
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51127
Niemann, Jan, A. Raneck-Kuhlmann, Birgit Eickelmann, Kerstin Drossel, and Heike M. Buhl. “Determinanten und Typen phasenübergreifenden Transfers in Communities of Practice der Lehrkräftebildung.” In Lehrkräftebildung in der digitalen Welt – zukunftsorientierte Forschungs- und Praxisperspektiven, edited by B. Herzig, Birgit Eickelmann, F. Schwabl, J. Schulze, and Jan Niemann, 19–35. Münster: Waxmann Verlag GmbH, 2024. https://doi.org/10.31244/9783830998372.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 56994
Schaffer, Michael, and Heike M. Buhl. “The Mental Representation of the Object of Explanation in the Process of Co-Constructive Explanations.” In 53rd DGPs Congress - Abstracts, edited by Ulrich Ansorge, Bence Szaszkó, and Lena Werner, 2024.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56887
Kamin, Anna-Maria, Dorothee M. Meister, and Heike M. Buhl. “Elterliche Unterstützung Beim Lernen Mit Digitalen Medien .” In Medien - Bildung - Forschung. Integrative Und Interdisziplinäre Perspektiven, edited by Sandra Aßmann, Silke Grafe , and Alexander Martin. Bad Heilbrunn: Julius Klinkhardt, 2024.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60662 |

Huybrechts, Yves, and Pauline Resch. “ „Flandern“ und der Jansenismus. Eine Hotspot inmitten der Repression?” BelgienNet, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60669
Huybrechts, Yves. “Das Geflecht der Zollpolitik in den Spanischen Niederlanden. Die Wirtschaftskonferenz von 1699 am Brüsseler Hof,” n.d.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60668
Huybrechts, Yves. “BelgienNet en BeNeLuxNet – de geschiedenis van de Benelux voor een Duits publiek op het internet,” n.d.
LibreCat
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55134
Jaecks, Petra, Hendrike Frieg, and Kristina Jonas, eds. Digital Participation and Communication Disorders across the Lifespan, 2024. https://doi.org/10.3389/978-2-8325-4920-9.
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60689
Weiss Lucas, C, S Kochs, J Jost, R Loução, M Kocher, R Goldbrunner, D Wiewrodt, and Kristina Jonas. “ Digital Participation of Brain Tumour Patients in the Assessment and Treatment of Communication Disorders.” Frontiers in. Psychology 14 (2024). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1287747 .
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 60688
Jonas, Kristina, P Jaecks, and H Frieg. “Editorial: Digital Participation and Communication Disorders across the Lifespan.” Frontiers in. Psychology 15 (2024). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1417994 .
LibreCat
| DOI
2024 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60747
Lucas, C.W, E Bumes, R Loução, Kristina Jonas, K Rosengarth, S Kochs, J ,Jost, et al., eds. Status Quo of Clinical Use and Scientific Value of Quality of Life and Neurocognitive Assessment Practice in Neuro-Oncological Patients. Vol. 4. Brain and Spine, 2024. https://doi.org/ https://doi.org/10.1016/j.bas.2024.103408 .
LibreCat
| DOI
2024 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 60750
Becker, M.L, C Tampier, P Keil, R Loução, J Pieczweski, M Timmer, J Hampl, et al., eds. Category Naming for Intraoperative Monitoring of Contextual Association. Vol. 4. Brain and Spine, 2024. https://doi.org/ https://doi.org/10.1016/j.bas.2024.103865.
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58554
Berndt, Axel, and Andreas Münzmay. “Digitale Interpretationsedition und Filmmusikedition als multimodale Schwestern – Gemeinsame Herausforderungen und Lösungsansätze,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57525
Büker, Petra, Jana Herding, Charleen Henning, Nina Celine Basten, Anna-Maria Kamin, Vanessa Jaenke, Lorena Bruhnke, Gudrun Oevel, and Moritz Knurr. “PrimOER: Professionalisierung und Erweiterung der OER-Community Grundschulpädagogik im Kontext von Inklusion und Chancengerechtigkeit in der Primarstufenlehrkräftebildung. Beitrag am ORCA.nrw-Fachtag im Rahmen des OER-Festival 2024 Essen. ,” 2024.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57526
Büker, Petra, and Anna-Maria Kamin. “Inklusive chancengerechte Bildung im Grundschullehramt mit OER und OEP gestalten? Probleme, Diskurse, Perspektiven. Eröffnungsvortrag im Rahmen der PrimOER-Auftaktveranstaltung: OER-Erfahrungen und OEP-Formate in der inklusiven Grundschullehrkräftebildung. Universität Paderborn (online).,” 2024.
LibreCat