Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9078 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
P. Meer, J. Hartmann, and D. Rumlich, “Attitudes of German high school students toward different varieties of English,” Applied Linguistics, vol. 43, no. 3, pp. 538–562, 2022, doi: 10.1093/applin/amab046.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 33944
M. Famula and V. Witschel, Eds., Theater und Krise. Paradigmen der Störung in Dramentexten und Bühnenkonzepten nach 2000 (Marta Famula ist Herausgeberin der Schriftenreihe “Drama zwischen Text und Bühne” zus. mit Agata Mirecka und Paul Martin Langner), vol. 1. Paderborn: Brill | Fink, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
D. Rumlich, “Weniger Kompetenz, mehr Resonanz. Contra Position,” Fremdsprachen Lehren und Lernen, vol. 51, no. 2, p. 121, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34015 | OA
I. Scharlau, “Hundertstelmillimeter,” in Reflexive Schreibwissenschaft, vol. 14, S. Haacke-Werron, A. Karsten, and I. Scharlau, Eds. Bielefeld: WBV, 2022, pp. 147–152.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34013 | OA
S. Haacke-Werron, A. Karsten, and I. Scharlau, Eds., Reflexive Schreibwissenschaft, vol. 14. Bielefeld: WBV, 2022.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33415
K. Schönhärl and C. Osterloh-Konrad, “Germany,” in History and taxation. The dialectical relationship between taxation and the political balance of power: 2021 EATLP Congress Antwerp, 3-4 June 2021 , P. Essers, Ed. Amsterdam, 2022, pp. 303–326.
LibreCat | Files available
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30948
D. Tophinke, “Interpunktion,” in Sprachdidaktik: Erstsprache, Zweitsprache, Fremdsprache, vol. 16, J. Kilian and J. Rymarczyk, Eds. Berlin.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30949
D. Tophinke, “Orthographie,” in Sprachdidaktik: Erstsprache, Zweitsprache, Fremdsprache, vol. 16, J. Kilian and J. Rymarczyk, Eds. .
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 30947
D. Tophinke, “‘Hätten Sie kurz Zeit für mich?’ Den Konjunktiv gebrauchen (Basisartikel),” Praxis Deutsch, no. 291, pp. 26–33, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 30946
D. Tophinke, Ed., Konjunktiv gebrauchen. 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35745
C. Öhlschläger, “Schärfung der Sinne. Josef Winklers Mikroästhetik im Kontext kleiner Prosaformen der Moderne,” in Inter- und transmediale Ästhetik bei Josef Winkler, A. Bosse, C. Glinik, and E. Lenhart, Eds. Stuttgart: Metzler, 2022, pp. 33–45.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35731
C. Öhlschläger, “Alfred Anderschs ‘Die Rote’ mit Antonioni gelesen,” in Das Italien des Alfred Andersch. Interkulturelle und intermediale Konstellationen, A. Larcati and L. Perrone Capano, Eds. Rom: Istituto Italiano di Studi Germanici, 2022, pp. 157–168.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
K. Franzen, T. Albers, and F. Hellmich, “Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für Inklusion in Schule und Unterricht,” in Qualifizierung für Inklusion. Grundschule, vol. 2, F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, and M. Urban, Eds. Münster: Waxmann, 2022, pp. 163–176.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
G. Görel and F. Hellmich, “Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education,” Australasian Journal of Special and Inclusive Education, vol. 46, no. 2, pp. 127–137, 2022, doi: 10.1017/jsi.2022.9.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
K. Franzen, B. Moschner, and F. Hellmich, “Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften,” in Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , T. Müller, C. Ratz, R. Stein, and C. Lüke, Eds. Klinkhardt: Bad Heilbrunn, 2022, pp. 334–340.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
M. F. Löper and F. Hellmich, “Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften,” in Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, T. Müller, C. Ratz, R. Stein, and C. Lüke, Eds. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2022, pp. 372–378.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
K. Aroni et al., FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook. Porto: Porto Polytechnic, 2022.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 34463 | OA
B. Lütje-Klose, E. Wild, J. Gorges, P. Neumann, S. Grüter, and A. Weber, Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots. Bielefeld: Universität Bielefeld , 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34468 | OA
P. Neumann, B. Hopmann, and B. Lütje-Klose, “Der Rollenhut als Vermittlungsmedium - Rollenklärungsprozesse im Kontext multiprofessioneller Kooperationen als Thema universitärer Aus- und Fortbildungen von Lehrkräften und Sozialpädagog*innen,” Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, vol. 5, no. 1, pp. 13–25, 2022, doi: 10.11576/HLZ-4949.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34461 | OA
J. Gorges, P. Neumann, and J. C. Störtländer, “Teachers Between a Rock and a Hard Place: Goal Conflicts Affect Teaching Motivation Mediated by Basic Need Satisfaction,” Frontiers in Psychology, vol. 13, 2022, doi: 10.3389/fpsyg.2022.876521.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed