Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9099 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38066
Steigerwald, Jörn. “Die Vergegenwärtigung höfischer Lustbarkeiten: André Félibiens ‘Divertissements de Versailles’ (1674/1676).” Im-Materiell. Kulturerbe-Studien für Eva-Maria Seng zum 60. Geburtstag, edited by Maria Harnack, De Gruyter, 2022, pp. 59–72.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38069
Steigerwald, Jörn. “Die Geburt der italienischen Liebestragödie. Scipione Maffeis ‘Merope’.” ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730), edited by Jörn Steigerwald and Leonie Süwolto, Brill / Fink, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38072
Steigerwald, Jörn. “Der Zorn des ehrlichen Mannes. Die Neudeutung von Molières ‘Misanthrope’ in der ’Deutschen Schaubühne.” Theater-Transfers. Akkulturationen des europäischen Dramas in Gottscheds “Deutscher Schaubühne,” edited by Leonie Süwolto and Artes. Zeitschrift für Literatur und Künste der frühmodernen Welt , 1 / 2, 2022, pp. 233–53.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38070
Steigerwald, Jörn. “ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730). Einleitung. .” ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730), edited by Jörn Steigerwald and Leonie Süwolto, Brill / Fink, 2022, pp. 1–17.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36314
Landhäußer, Sandra, and Stefan Faas. “Familienbildung und Ungleichheit: Sozialraumtheoretische Perspektiven auf das (Nicht)Erreichen von Eltern.” Familienbildung – Praxisbezogene, empirische und theoretische Perspektiven, edited by Ute Müller-Giebeler and Michaela Zufacher, Beltz, 2022, pp. 95–106.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36048
Görel, Gamze, et al. The Importance of Primary School Teachers’ Self-Efficacy Beliefs and Their Attitudes for Their Everyday Practices in Heterogeneous Classrooms. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.” Quebec City, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36041
Franzen, Katja, et al. Elementary School Teachers’ Self-Efficacy in Inclusive Education – An Investigation of the Associated Sources. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.” Quebec City, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36030
Franzen, Katja, et al. How to Explain Primary School Teachers’ Self-Efficacy to Teach in Inclusive Classrooms. Single Paper. EARLI SIG 11 Conference 2022 ‘Teaching and Teacher Education’. “Digital Transformation in Teaching and Teacher Education.” Carl von Ossietzky University Oldenburg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36037
Hellmich, Frank, and Fabian Karl Hoya. The Importance of Parental Feedback for Children’s Reading Motivation and Their Reading Comprehension. Single Paper. 10th SELF International Conference. “SELF in Focus: Leading Research Perspectives and Applications in an Exciting New Age of Science.” Quebec City, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40232
Herzig, Bardo, and A. Martin. “Lehren und Lernen mit (digitalen) Medien im Pädagogikunterricht.” Handbuch Pädagogikunterricht, edited by C. Püttmann and E. Wortmann, 1st ed., Waxmann, 2022, pp. 433–43.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40234
Herzig, Bardo. “Medienbildung als Radikalisierungsprävention?” Radikalisierungsnarrative online. Perspektiven und Lehren aus Wissenschaft und Prävention, edited by S. Reinke de Buitrago, 1st ed., Springer, 2022, pp. 273–300.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40237
Herzig, Bardo, et al. “Algorithmische Entscheidungssysteme und digitale Souveränität.” merz Wissenschaft: Digitalität und Souveränität. Braucht es neue Leitbilder der Medienpädagogik?, no. 6, merz, 2022, pp. 95–106.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40058
Decius, Julian, et al. “Informal Workplace Learning at a Glance: Validation of  Short Measure for White-Collar Workers.” European Association of Work and Organizational Psychology Congress 2022., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40060
Decius, Julian, et al. “Off Your Own Bat or Aided by Others: A Vignette Study on the Role of Metacognitions and Social Support for Informal Workplace Learning.” Hawaii International Conference On Education., 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40098
Seifert, Andreas, et al. “Off Your Own Bat or Aided by Others? An Investment-Reward Typology of Metacognition and Social Support at Work.” EARLI SIG14 Conference, 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40267
Depenbusch, Sarah, et al. Effects of Digital Transformation on Job Satisfaction and Employee Retention: An Integrative Framework. 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40278
Rogge, Tim, and Andreas Seifert. “Digitaler Wechselunterricht in der gymnasialen Oberstufe – ein Modell mit Zukunft?” AEPF-Tagung „Lehren und Lernen neu gedacht – Konsequenzen für das zukünftige Bildungswesen“, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37100
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Pädagogische Kompetenz als Ausgangspunkt beruflichen Könnens!? Ergebnisse der Kompetenzmessung angehender Lehrkräfte unter Berücksichtigung individueller Voraussetzungen.” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education., vol. 45, no. 1, 2022, pp. 3–15.
LibreCat
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40287
Watson, Christina, et al. “Validierung von Testinstrumenten durch Testmotivationsindikatoren.” DGPs-Tagung „View on of Science“, Hildesheim, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37032
Caruso, Carina, and Andreas Seifert. “Inwiefern ist die Professionalisierung in Praxisphasen schulformspezifisch? Ergebnisse der Messung pädagogischer Kompetenzen Studierender in Deutschland.” Österreichisches Religionspädagogisches Forum, vol. 30, no. 1, 2022, pp. 239–60.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed