Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9635 Publications
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46560
Vochatzer, Stefanie. “My First Contact with the Foodsharing Initiative.” Creative Approaches to Climate and Peace Education. An Educationr’s Guide to Using Storytelling and Art, edited by Julia Bentz et al., Leibniz Insitute for Educational Media, Georg Eckert Institute, 2023, p. 48.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 45323
Zdoupas, Philippos, and Désirée Laubenstein. “Perceptions of Inclusion in Students with Diagnosed Behavioural, Emotional and Social Difficulties (BESD) Displaying Internalising and Externalising Behaviour in Inclusive and Special Education.” European Journal of Special Needs Education (Latest Articles), vol. 38, no. 5, 2023, pp. 717–30, doi:10.1080/08856257.2022.2159281.
LibreCat
| DOI
2023 | Book | LibreCat-ID: 46276
Zdoupas, Philippos, et al. Entwicklungszielgespräche in der Sekundarstufe I - Systemisches Coaching mit Schüler:innen nach dem GROW-Modell. LibreCat University, 2023, doi:10.17619/UNIPB/1-1756.
LibreCat
| DOI
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47040
Kamp, Hermann. “Das Aufbegehren der Eroberten. Absichten, Formen und Deutungen im europäischen Mittelalter (8. bis 14. Jahrhundert).” Eroberte im Mittelalter. Umbruchssituationen erleben, bewältigen, gestalten , edited by Andreas Bihrer and Rike Szill, vol. 39, 2023, pp. 21–45.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47065
Soyka, Chantal, et al. “Comparison of Required Competences and Task Material in Modeling Education.” Enterprise Modelling and Information Systems Architectures, vol. 18, 7, 2023, doi:10.18417/EMISA.18.7.
LibreCat
| Files available
| DOI
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47071
Wotschel, Philipp, et al. Counselling Competence of Student Teachers – Development of an Action-Oriented Assessment Format. . 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47067
Janzen, Thomas, et al. Assessing Pre-Service EFL Teachers’ Feedback Performance in Role-Play-Based Simulations. 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47066
Vogelsang, Christoph, et al. Acceptance of Simulation-Based Assessment Formats in Teacher Education. . 2023.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47141
Schneider, Sebastian, et al. “Parallele Universen des Wissenschaftsmanagements? Ein Vergleich des Wissenschaftsmanagements an Hochschulen und außeruniversitären Forschungseinrichtungen in Deutschland.” Hochschulmanagement. Zeitschrift für die Leitung, Entwicklung und Selbstverwaltung von Hochschulen und Wissenschaftseinrichtungen., vol. 1, no. 18, 2023, pp. 1–8.
LibreCat
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47142
Göbel, Claudia, et al. “Citizen Science: Laien-Partizipation an Forschung.” Wissenschaftskommunikation, neu sortiert., edited by Peer Pasternack, Springer Fachmedien, 2023, pp. 195–204, doi:https://doi.org/10.1007/978-3-658-39177-5.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47139
de Angelis, Moira, et al. “Gesellschaftlich-demokratische Teilhabe: trotz hochschulischer oder durch hochschulische Bildung?” Das Hochschulwesen, vol. 1+2, no. 71, 2023, pp. 6–17.
LibreCat
2023 | Journal Article | LibreCat-ID: 47155 |
Schönhärl, Korinna, et al. “Editorial.” Werkstatt Geschichte, vol. 88, 2023.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2023 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47157
Schönhärl, Korinna. “Internationale Finanzkontrollen: Griechenland unter internationaler Kuratel im 19. und 21. Jahrhundert.” Schulden machen: Praktiken der Staatsverschuldung im langen 20. Jahrhundert, edited by Jan Logemann et al., Campus, 2023, pp. 243–258.
LibreCat
| Files available
2023 | Special Issue | LibreCat-ID: 47154
Schönhärl, Korinna, et al., editors. “Reden über Geld.” Werkstatt Geschichte, vol. 88, 2023.
LibreCat
| Files available
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46067 |
Singh, Amit, and Katharina J. Rohlfing. “Contrastiveness in the Context of Action Demonstration: An Eye-Tracking Study on Its Effects on Action Perception and Action Recall.” Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society 45 (45), Cognitive Science Society, 2023.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2023 | Book Review | LibreCat-ID: 47238
Leineweber, Jonas. “Rezension zu: Landgraf-Freudenreich, Verena: Ästhetik des Brauchtums. Eine empirische Betrachtung deutscher Schützenfestschriften, Bielefeld 2022. .” Bayrisches Jahrbuch für Volkskunde, 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 48760
Wehde, Janis, and Bea Bloh. Methoden zur Förderung von Kompetenzen für eine demokratische Kultur - Schriftliche Reflexionen von Lehramtsstudierenden aus bildungswissenschaftlichen Seminaren. 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42784
Homt, Martina, et al. Motivationsprofile Zum Erwerb Pädagogischen Wissens Im Lehramtsstudium. 2023.
LibreCat
2023 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52866
Sloane, Hannah Sabrina, and Sabrina Schmöckel. Turning Disciplinary Differences from a Brake into a Motor in Higher Education (Collaboration). 2023.
LibreCat
2023 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54218
Löper, Marwin Felix, et al. Förderung Der Sozialen Partizipation von Kindern Mit Sonderpädagogischem Förderbedarf in Der Inklusiven Grundschule – Ergebnisse Aus Einer Interventionsstudie. Vortrag Auf Der Sektionstagung Empirische Bildungsforschung Der Arbeitsgruppe Für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) Und Der Kommission Bildungsplanung, Bildungsorganisation Und Bildungsrecht (KBBB). Thema: „Schule Und Lehrkräfte. Bildung Neu Denken“. Universität Potsdam, 2023.
LibreCat