Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9604 Publications
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50970
Schroeter-Wittke, H. (2024). Quasimodogeniti (07.04.2024) Joh 20,19-20(21-23)24-29: Vom Safe Space zum Escape Room: Der gläubige Thomas. Göttinger Predigtmeditationen, 78(2), 237–243.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51733
Schroeter-Wittke, H. (2024). Seven Psalms. Paul Simons theologische Kammermusik. Praktische Theologie, 59(1), 70–72.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 |
Grüter, S., Gorges, J., Lütje-Klose, B., Neumann, P., & Wild, E. (2024). Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi). QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, 5(3). https://doi.org/10.21248/qfi.131
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 54266
Lausen, S., Janus, R., & Dröge, M. (Eds.). (n.d.). Von Transzendenz zum Transhumanismus. Deutungskulturen von (Un-)Heilsgeschichte im 19. und 20. Jahrhundert . SpringerVS.
LibreCat
2024 | Misc | LibreCat-ID: 54278
Kraft, K. (2024). Kraft, Kerstin und Regina Lösel: Forscherinnen und Kleidung in Bewegung. . Über das Forschen im Textildepot, in: DASA Arbeitswelt Ausstellung/Professur für Museologie der Universität Würzburg/Institut für Museumsforschung (Hg.): Besser ausstellen. Innovative Wege der Konzeption und Evaluation von Ausstellungen, Bielefeld: transcript 2024, S. 103-120.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 54216
Finke, N., & Hellmich, F. (2024). Mathematikleistungen von Grundschulkindern im Zusammenhang mit dem von ihnen wahrgenommenen Feedback und ihrer Motivation im Mathematikunterricht. Vortrag auf der 11. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF). Thema: „Bildung verstehen – Partizipation erreichen – Transfer gestalten“.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 53601
Görel, G., Finke, P., & Hellmich, F. (2024). An eye-tracking study on pre-service teachers’ professional vision in class. Poster Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2024 ‘Special Educational Needs’. “Neurodiversity in Education: Research and Practice”. .
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 48486 |
Kurock, R., Teichert, J., Meister, D. M., Gerhardts, L., Buhl, H. M., & Bonanati, S. (2024). A mixed‐methods study of the quality of parental support during adolescents’ information‐related Internet use as a co‐construction process. Journal of Adolescence, 96(3), 566–579. http://dx.doi.org/10.1002/jad.12264
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Review | LibreCat-ID: 50069
Peckhaus, V. (2024). Leibniz, Gottfried Wilhelm, General Inquiries on the Analysis of Notions and Truths, edited with an English translation by Massimo Mugnai, Oxford University Press: Oxford 2021 (BSHP New Texts in the History of Philosophy). In Mathematical Reviews, MR457231.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54443
Schönhärl, K., & Leucht, B. (2024). Wirtschafts- und Finanzpolitik als Schlüsselbereiche europäischer Einigung. In M. Häußler & M. Roos (Eds.), Europäische Einigung zwischen Anspruch und Wirklichkeit. Eine historische Bestandsaufnahme (Vol. 36, pp. 115–128). Metropol Verlag.
LibreCat
| Files available
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48943
Treder, A. (n.d.). Concepciones de cultura y de encuentros interculturales de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. In M. de L. Cuéllar Valcárcel, A. A. Gerena Meléndez, & I. O. Gil Carillo (Eds.), Memorias del III Congreso Internacional de Lenguas, Lingüística y Traducción. Department of Applied Linguistics, UNAM.
LibreCat
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54497 |
Haker, C., & Otterspeer, L. (2024). Soziale Grenzen und Grenzbearbeitungen. Ein Zugang zur sozialwissenschaftlichen Bildungsforschung. In J. Drerup, N. Göddertz, R. Mattig, W. Thole, & U. Uhlendorff (Eds.), Bildungsforschung: Erziehungswissenschaftliche Perspektiven (pp. 87–103). J.B. Metzler. https://doi.org/10.1007/978-3-662-66923-5_6
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51098
Labusch, A., Eickelmann, B., Casamassima, G., Drossel, K., Gudmundsdottir, G. B., Kazani, A., Mifsud, L., Symeonaki, M., & Teidla-Kunitsõn, G. (2024). Children and young people’s ICT experiences in school education: Participatory research design to engage children and young people as experts in research. In H. B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, & M. Roth (Eds.), Understanding the everyday digital lives of children and young people (pp. 143–165). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51130
Eickelmann, B., Barbovschi, M., Holmarsdottir, H. B., Parsanoglou, D., Sisask, M., & Labusch, A. (2024). Perspectives of children and young people on their education as preparing for their future in the digital age: In-depth qualitative study in five European countries. In H. B. Holmarsdottir, I. Seland, C. Hyggen, & M. Roth (Eds.), Understanding the everyday digital lives of children and young people (pp. 321–350). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-031-46929-9
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54666
Fuchs, C. (2024). Theorien des digitalen Kapitalismus. In C. Ernst, K. Krtilova, J. Schröter, & A. Sudmann (Eds.), Handbuch Medientheorien im 21. Jahrhundert. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-38128-8_21-1
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51364
Fuchs, C. (2024). Grundlagen einer Ethik des Radikalen Digitalen Humanismus. In M. Litschka, C. Paganini, & L. Rademacher (Eds.), Digitalisierte Massenkommunikation und Verantwortung (pp. 21–42). Nomos Verlagsgesellschaft mbH & Co. KG. https://doi.org/10.5771/9783748942801
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53809 |
Fuchs, C., Arslan, S. C., & Allmer, T. (2024). Critical Perspectives on Digital Capitalism: Theories and Praxis. Introduction to the Special Issue. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 22(1), 140–147. https://doi.org/10.31269/triplec.v22i1.1498
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52690
Fuchs, C. (2024). Vincent Mosco’s Critical-Humanist Political Economy of Communication. TripleC: Communication, Capitalism & Critique, 22(1), 124–139. https://doi.org/10.31269/triplec.v22i1.1493
LibreCat
| DOI
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48552
Fuchs, C. (2024). Preface. In Yuqi Na: The Chinese Internet. Political Economy and Digital Discourse (pp. xv–xix). Routledge.
LibreCat
2024 | Book | LibreCat-ID: 49088
Christian, F. (2024). Media, Economy and Society: A Critical Introduction. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003391203
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)