Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10293 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58796
Kottmann, B., & Stets, M. (2025). Die Lernwerkstatt an der Universität Bielefeld: Ein gemeinsamer Ort, ein Ort für gemeinsames Lernen. In U. Stadler-Altmann, F. Hermann, P. Kihm, & A. Schulte-Buskase (Eds.), Atlas der Hochschullernwerkstätten. Ein (Un-)vollständiges Kompendium. (pp. 161–176). Klinkhardt.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58806
Milkov, N. (2025). Philosophy’s 25-Years Principle: Philosophy between Intuitive Understanding and Discursive Reasoning. Journal of Research in Philosophy and History, 8(1), 36–43. https://doi.org/10.22158/jrph.v8n1p36
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58818
Milkov, N. (n.d.). Susan Stebbing and Some Poorly Explored Venues of Analytic Philosophy. In A. Coliva & L. Doulas (Eds.), Susan Stebbing: Analysis, Common Sense, and Public Philosophy (1st ed.). Oxford University Press.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58822
Milkov, N. (n.d.). Wisdom’s Wittgenstein. In A. H. Khani & G. Kemp (Eds.), Wittgenstein and Other Philosophers: His Influence on Historical and Contemporary Analytic Philosophers, 2 vol., Volume II (1st ed.). Routledge.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58821
Milkov, N. (n.d.). Stebbing’s Wittgenstein. In A. H. Khani & G. Kemp (Eds.), Wittgenstein and Other Philosophers: His Influence on Historical and Contemporary Analytic Philosophers, vol. II (1st ed.). Routledge.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58824 |
Schwede, J., Heisler, D., & Harteis, C. (2025). Integrating Practice-Based Learning into Formal Education: Stakeholder Perspectives on the Challenges of Learning Location Cooperation (LLC) in Germany’s Dual VET System. Social Sciences, 14(3), 117. https://doi.org/10.3390/socsci14030117
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58869
Meier, J., & Meusel, S. (2025). Zusammenhänge zwischen dem Rollenverständnis angehender Lehrpersonen und ihren Einstellungen zu Mehrsprachigkeit. 38. Jahrestagung der InklusionsforscherInnen 2025, Universität zu Köln.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58935 |
Wehde, J. (2025). Evaluation eines Lehrmoduls zur Stärkung der Demokratiebildungskompetenz von Lehramtsstudierenden. die hochschullehre, 11(15), 184–201. https://doi.org/10.3278/HSL2457W
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58938 |
Hälterlein, J. (2025). KI außer Kontrolle. AUSDRUCK - Das IMI-Magazin, 23(120), 25–27.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57910
Sackel, J. (n.d.). Fisheries and Fishing. In E. Storli, M. Dungy, & A. Gerrard (Eds.), The Routledge Handbook on the Economic History of Natural Resources .
LibreCat
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59143
Peckhaus, V. (2025). Moon, Stella S., “Demarcating Descartes’s Geometry with Clarity and Distinctness”, Synthese 202 (2023), No. 4, Paper No. 124, 29 pp. In Mathematical Reviews, MR4654178.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60193 |
Ghaffar, Z. (2025). Muhammad as a Prophet of Late Antiquity: The Anti-Apocalyptic Nature of Muhammad’s Prophetic Wisdom . In Z. Ghaffar & K. von Stosch (Eds.), Theology of Prophecy in Dialogue: A Jewish-Christian-Muslim Encounter : Vol. Volume 4 (pp. 161–184). Brill Schöningh. https://doi.org/10.30965/9783657797264_009
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60200
Knickenberg, M., Kullmann, H., Wüthrich, S., Sahli Lozano, C., Loreman, T., Sharma, U., Avramidis, E., Subban, P., & Woodcock, S. (2025). Teachers’ collective efficacy with regard to inclusive practices—characteristics of a new scale and analyses from Canada, Germany and Switzerland. Frontiers in Psychology, 16, Article 1530689. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2025.1530689
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60191 |
Ghaffar, Z., & von Stosch, K. (Eds.). (2025). Theology of Prophecy in Dialogue: A Jewish-Christian-Muslim Encounter : Vol. Volume 4. Brill Schöningh. https://doi.org/10.30965/9783657797264
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60204
Hagengruber, R., Muller, J., & Grewe, F. (2025). Vorwort: Brisante Wahrheiten – Philosophinnen und Denkerinnen und die andere Geschichte der Philosophie und Wissenschaften. GENDER – Zeitschrift für Geschlecht Kultur und Gesellschaft, 17(2–2025), Article 7. https://doi.org/10.3224/gender.v17i2.01
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60217
Görel, G., Franzen, K., & Hellmich, F. (2025). Prädiktoren für die Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von angehenden Lehrkräften im Zusammenhang mit der Gestaltung inklusiven Unterrichts. (angenommen). Zeitschrift Für Entwicklungspsychologie Und Pädagogische Psychologie.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60283
Priesching, N. (2025). Die Christen und das deutsche Wesen? Die Ökumenische Bewegung im Dritten Reich. Una Sancta, 80(2), 98–108.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60288
Miller, S., Kottmann, B., Reh, A., & Schroeder, R. (2025). Diagnostisches Handeln im inklusionsorientierten Sachunterricht: Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis. widerstreit sachunterricht, 30. http://dx.doi.org/10.25673/119253
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60306 |
Schoenert, K., Sommer, S., & Buhl, H. M. (2025). Impact of felt obligation and perceived mutual reciprocity on support between mothers and their adult children. Frontiers in Developmental Psychology, 3. https://doi.org/10.3389/fdpys.2025.1508469
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60343
Wehde, J. (2025). Konzept und Wirkungen eines Lehrmoduls zur demokratischen Erarbeitung von Beurteilungskriterien in bildungswissenschaftlichen Seminaren des Lehramtsstudiums. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd), Frankfurt a.M.
LibreCat