Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9075 Publications


2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42453
Fuchs, C. (2002). Zur Aktualität ausgewählter Aspekte des Werks Herbert Marcuses (On the Topicality of Selected Aspects of Herbert Marcuse’s Works). In Krise und Kritik in der Informationsgesellschaft (pp. 20–67). Libri BOD.
LibreCat
 

2002 | Book Review | LibreCat-ID: 42619
Fuchs, C. (2002). Review of “Postmodern Adventure“ (Steven Best/Douglas Kellner). In Das Argument 248 (pp. 869–870).
LibreCat
 

2002 | Report | LibreCat-ID: 42742
Fuchs, C., & Stockinger, G. (2002). The Autocreativity of Communication and the Re-Creativity of Actions in Social Systems. INTAS-Project “Human Strategies in Complexity“-Research Paper. Vienna University of Technology.
LibreCat
 

2002 | Report | LibreCat-ID: 42746
Fuchs, C. (2002). Some Implications of Pierre Bourdieu’s Works for a Theory of Social Self-Organization. INTAS-Project “Human Strategies in Complexity“-Research Paper. Vienna University of Technology.
LibreCat
 

2002 | Report | LibreCat-ID: 42747
Fuchs, C. (2002). Some Implications of Anthony Giddens’ Works for a Theory of Social Self-Organisation. INTAS-Project “Human Strategies in Complexity“-Research Paper. Vienna University of Technology.
LibreCat
 

2002 | Report | LibreCat-ID: 42745
Fuchs, C. (2002). Modern Society – A Complex, Evolutionary, Self-Organising, Antagonistic System. INTAS-Project “Human Strategies in Complexity“-Research Paper. Vienna University of Technology.
LibreCat
 

2002 | Report | LibreCat-ID: 42743
Fuchs, C. (2002). Dialectical Materialism and the Self-Organisation of Matter. INTAS-Project “Human Strategies in Complexity“-Research Paper. Vienna University of Technology.
LibreCat
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42455
Fuchs, C. (2002). Social Information and Self-Organisation. In R. Trappl (Ed.), Cybernetics and Systems 2002. Proceedings of the 16th European Meeting on Cybernetics and Systems Research (pp. 225–230). Austrian Society for Cybernetic Studies.
LibreCat
 

2002 | Conference Paper | LibreCat-ID: 44191
Müller, I. (2002). Die Kategorien Zeit und Raum im Roman “Stille Zeile Sechs” von Monika Maron. Erinnerte und erfundene Wirklichkeit, 14.
LibreCat
 

2002 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44555
Adelmann, R., Hesse, J.-O., Keilbach, J., Stauff, M., & Thiele, M. (Eds.). (2002). Grundlagentexte zur Fernsehwissenschaft. UVK/UTB.
LibreCat
 

2002 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 44556
Adelmann, R., Hoffmann, H., & Nohr, R. F. (Eds.). (2002). REC – Video als mediales Phänomen. VDG.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44616
Adelmann, R., & Nohr, R. F. (2002). Almost Dead. Magnetbandaufzeichnung, RAF und Videogeschichten, die Geschichte(n) erzählen. In H. Hoffmann & Dies. (Eds.), REC – Video als mediales Phänomen (pp. 94–117). VDG.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44617
Adelmann, R., & Stauff, M. (2002). Sportspiel und Fernsehspiel. Ein medienwissenschaftlicher Kommentar. In J. Schwier (Ed.), Mediensport – Ein einführendes Handbuch (pp. 51–72). Schneider.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44614
Adelmann, R. (2002). Kommerzielle Hochzeitvideos oder das ›Menschenrecht‹ gefilmt zu werden. In H. Hoffmann, R. F. Nohr, & Ders. (Eds.), REC – Video als mediales Phänomen (pp. 229–238). VDG.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44615
Adelmann, R., Hoffmann, H., & Nohr, R. F. (2002). Phänomen Video. In Dies. (Ed.), REC – Video als mediales Phänomen (pp. 5–13). VDG.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44823
Freitag, C. (2002). Vom vorläufigen und beiläufigen Lernen. Anmerkungen zur Qualifizierung von Friedensfachkräften. In Oekumenischer Dienst Schalomdiakonat (Ed.), 10 Jahre Oekumenischer Dienst (p. 18f).
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44825
Freitag, C. (2002). Die Moderne Schule als Globalisierungsprodukt? Schulentwicklung aus der Perspektive interkulturell vermittelter Reformprozesse. In W. D. Kohlberg (Ed.), Europäisches Handbuch reformpädagogischer Schulentwicklung (pp. 275–280). Universität.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44826
Freitag, C. (2002). Lehrerbildung zwischen Fachwissenschaft, Fachdidaktik und Allgemeiner Didaktik. In H. Macha & C. Solzbacher (Eds.), Welches Wissen brauchen Lehrer? Lehrerbildung aus dem Blickwinkel der Pädagogik (pp. 205–214). Klinkhardt.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 44822
Freitag, C. (2002). Historische Leitbilder der Lehrerbildung und ihre pädagogisch konturierten Gegenwartsbezüge. In T. Hansel (Ed.), Lehrerbildungsreform. Leitbilder einer alltagstauglichen Lehrerbildung (pp. 46–62). Centaurus.
LibreCat
 

2002 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45096
Herzig, B. (2002). Das Subjekt in der Mediengesellschaft – Beobachtungen und pädagogische Reflexionen. In U. Schwerdt (Ed.), Subjekt- oder Sachorientierung in der Didaktik? Aktuelle Beiträge zu einem didaktischen Grundproblem (pp. 53–75). LIT.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=36

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed