Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9635 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36538 |
J. Hiebl, I. Steinhardt, and M. Bigos, “Die (Un-)Sichtbarkeit von (offenen) Bildungsmaterialien in der Soziologie,” die hochschule, no. 8, pp. 379–394, 2022, doi: 10.3278/HSL2227W.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36526 |
D. Ternes et al., “Dem eigenen Anspruch auf der Spur,” in Hochschulen in der Pandemie. Impulse für eine nachhaltige Entwicklung von Studium und Lehre, H. Angenent, J. Petri, and T. Zimenkova, Eds. Bielefeld: transkript, 2022, pp. 400–414.
LibreCat
| Files available
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Misc | LibreCat-ID: 47538 |
C. Lammer, Die Kraft der Bilder. Funktionen neuer Illustrationen bei Übersetzungen. Kathleen Vereecken – Alles komt goed, altijd (2018) | Alles wird gut, immer (2021). Oldenburg: www.kibum.de (Thomas Boyken und Jörn Brüggemann), 2022.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37019
L. Knoll, “Von lebenden Systemen und gefühlten Zahlen. Eine körpersoziologische Analyse des finanzaufsichtlichen Risikobewertungsregimes,” Österreichische Zeitschrift für Soziologie, vol. 47, no. 3, pp. 305–317, 2022, doi: 10.1007/s11614-022-00501-3.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37020
A. Fraser, L. Knoll, and D. Hevenstone, “Contested Social Impact Bonds: welfare conventions, conflicts and compromises in five European Active-Labor Market Programs,” International Public Management Journal, pp. 1–18, 2022, doi: 10.1080/10967494.2022.2089792.
LibreCat
| DOI
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37010
L. Knoll, “Die EU-Taxonomie für nachhaltige Finanzen: Auf dem Weg in den grünen Kapitalismus?,” in Kapitalismus und Nachhaltigkeit, S. Neckel, D. Philipp, and L. Sarah, Eds. Frankfurt a.M.: Campus, 2022.
LibreCat
2022 | Book Review | LibreCat-ID: 47666
M. Miggelbrink, “Musterbildungen. Ein alternativer Zugang zur Fernsehgeschichte: Über Lynn Spigels TV Snapshots – An Archive of Everyday Life,” Cargo H. 56. pp. 72–74, 2022.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30953
B.-M. Schuster, “Gegengemeinschaften bilden: Ein Beitrag zur linguistischen Geschichtsschreibung des Widerstands (1933–1945),” in Sprache in Politik und Gesellschaft. Perspektiven und Zugänge. Jahrbuch des Instituts für Deutsche Sprache 2021, H. Kämper and A. Plewina , Eds. Berlin/Boston : de Gruyter, 2022, pp. 141–158.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 30938
B.-M. Schuster and C. Georgi, “Äußerungen formelhaft kommentieren: Bauernkomödien als Quelle historischer Idiomatik,” in Bauernkomödien des 17. Jahrhunderts als sprachhistorische Quellen, M. Denkler and M. Elmentaler, Eds. Wien/ Köln: Böhlau, 2022, pp. 205–225.
LibreCat
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33373
C. A. Hahn and I. Mindt, “Introduction: English Linguistics, Learners and the Classroom,” Anglistik, vol. 33, no. 2, pp. 11–14, 2022, doi: 10.33675/angl/2022/2/5.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32564
N. Gruchel, R. Kurock, S. Bonanati, and H. M. Buhl, “Parental involvement and Children’s internet uses - Relationship with parental role construction, self-efficacy, internet skills, and parental instruction,” Computers & Education, vol. 182, Art. no. 104481, 2022, doi: 10.1016/j.compedu.2022.104481.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35420
A. Rozental, D. Forsström, A. Hussoon, and K. B. Klingsieck, “Procrastination Among University Students: Differentiating Severe Cases in Need of Support From Less Severe Cases,” Frontiers in Psychology, vol. 13, 2022, doi: 10.3389/fpsyg.2022.783570.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35415
J. Bobe et al., “Delaying Academic Tasks and Feeling Bad About It,” European Journal of Psychological Assessment, 2022, doi: 10.1027/1015-5759/a000728.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35416
L. Grotegut and K. B. Klingsieck, “Wie können unterschiedliche Aspekte diagnostischer Kompetenz gefördert werden?,” Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 2022, doi: 10.1024/1010-0652/a000352.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35419
M. Koppenborg and K. B. Klingsieck, “Social factors of procrastination: group work can reduce procrastination among students,” Social Psychology of Education, vol. 25, no. 1, pp. 249–274, 2022, doi: 10.1007/s11218-021-09682-3.
LibreCat
| DOI