Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

44 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21898
D. Rumlich, “Rezension von Ahrenholz, Hövelbrinks & Schmellentin (Hrsg; 2017): Fachunterricht und Sprache in schulischen Lehr-/Lernprozessen. Tübingen: Narr Franke Attempto.,” Fremdsprachen Lehren und Lernen, vol. 47, no. 2, pp. 137–140, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21899
D. Rumlich, “Englischnoten und globale englische Sprachkompetenz in bilingualen Zweigen,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 21, no. 1, pp. 29–48, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21900
D. Rumlich, “Empirische Zugänge zum bilingualen Sachfachunterricht,” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 21, no. 1, pp. 198–204, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21901
D. Rumlich, “Ein empirisch-quantitativer Blick auf „typische“ CLIL-Schüler(innen) und ihre Entwicklung,” Babylonia, vol. 28, no. 2, pp. 38–42, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21902
D. Rumlich, “Current research on CLIL in the Netherlands: A discussion,” Dutch Journal of Applied Linguistics, vol. 7, no. 2, pp. 264–273, 2018.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21916
F. Matz and D. Rumlich, “A national day of healing. Eine mündliche Prüfung als radio discussion gestalten,” Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch, vol. 28, no. 153, pp. 26–29, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21918
F. Matz, M. Rogge, and D. Rumlich, “What Makes a Good Speaker of English? Sprechkompetenz mit mündlichen Prüfungen erfassen,” Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch, vol. 28, no. 153, pp. 2–7, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21919
F. Matz, M. Rogge, and D. Rumlich, “Sprechprüfungen: Kommentierte Auswahlbibliographie,” Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch, vol. 28, no. 153, p. 12, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21921
J. Fleckenstein, D. Rumlich, and J. Möller, “Bilingualer Sachfachunterricht,” in Englisch unterrichten, S. Heinz, A. Riedel, and T. Rieder-Baulecke, Eds. Seelze, Germany: Kallmeyer, 2018, pp. 256–274.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21926
D. Rumlich, J. Hellenbrand, and D. Leutner, “Entwicklung eines Online-Workshops zum „Lernen-Lernen“: Individualisiertes Lernen mit Moodle,” in Flexibles Lernen mit digitalen Medien ermöglichen – Strategische Verankerung und Erprobungsfelder guter Praxis an der Universität Duisburg-Essen, I. van Ackeren, M. Kerres, and S. Heinrichs, Eds. Münster, Germany: Waxmann, 2018, pp. 143–152.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 25846 | OA
I. Dolzhenko and D. Rumlich, Понять, как они тикают [Verstehen, wie sie ticken]. Interview on CLIL conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on behalf of sib.fm. sib.fm, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21903
D. Rumlich, “CLIL theory and empirical reality – Two sides of the same coin?,” Journal of Immersion and Content-Based Language Education, vol. 5, no. 1, pp. 110–134, 2017.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21925
D. Rumlich and S. Ahlers, “The rich environment of CLIL classes as an ideal setting for collaborative learning,” in Collaborative learning and new media, C. Ludwig and K. van de Poel, Eds. Frankfurt am Main, Germany: Lang, 2017, pp. 259–274.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 21904
D. Rumlich, Evaluating bilingual education in Germany: CLIL students’ general English proficiency, EFL self-concept and interest. Frankfurt am Main, Germany: Lang, 2016.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21905
D. Rumlich, “Zur affektiv-motivationalen Entwicklung von Lernenden im bilingualen Sachfachunterricht,” in CLIL Revisited: Eine kritische Analyse des gegenwärtigen Standes des bilingualen Sachfachunterrichts, B. Rüschoff, J.-T. Sudhoff, and D. Wolff, Eds. Frankfurt am Main, Germany: Lang, 2015, pp. 309–330.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 21906
D. Rumlich, “Selbst(bestimmt) sind die Lernenden! Ideen und Methoden für eine studierendenzentrierte Lernveranstaltung.,” Diversität konkret, vol. 3, no. 1, pp. 1–28, 2015.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21908
D. Rumlich, “Prospective CLIL and non-CLIL students’ interest in English (classes): A quasi-experimental study on German sixth-graders,” in Integration of theory and practice in CLIL, R. Breeze, C. Martínez Pasamar, C. Llamas Saíz, and C. Tabernero Sala, Eds. Amsterdam, Netherlands: Rodopi, 2014, pp. 75–95.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21909
D. Rumlich, “The benefits of comics for language learning at the lower secondary level: A practical approach,” in Teaching comics in the foreign language classroom, C. Ludwig and F. E. Pointner, Eds. Trier, Germany: Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2013, pp. 95–124.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21910
D. Rumlich, “Students’ general English proficiency prior to CLIL: Empirical evidence for substantial differences between prospective CLIL and non-CLIL students in Germany,” in Content and language integrated learning (CLIL) in Europe, S. Breidbach and B. Viebrock, Eds. Frankfurt am Main, Germany: Lang, 2013, pp. 181–201.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21924
N. Deane and D. Rumlich, “Using comics in the classroom - The obvious way of creating a favourable learning environment?,” in Medien und Interkulturalität im Fremdsprachenunterricht: Zwischen Autonomie, Kollaboration und Konstruktion, M. Eisenmann, M. Hempel, and C. Ludwig, Eds. Duisburg, Germany: Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2013, pp. 183–204.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=378

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed