Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

44 Publications


2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21898
Rumlich, Dominik. “Rezension von Ahrenholz, Hövelbrinks & Schmellentin (Hrsg; 2017): Fachunterricht Und Sprache in Schulischen Lehr-/Lernprozessen. Tübingen: Narr Franke Attempto.” Fremdsprachen Lehren Und Lernen, vol. 47, no. 2, 2018, pp. 137–40.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21899
Rumlich, Dominik. “Englischnoten Und Globale Englische Sprachkompetenz in Bilingualen Zweigen.” Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft, vol. 21, no. 1, 2018, pp. 29–48, doi:10.1007/s11618-017-0801-z.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21900
Rumlich, Dominik. “Empirische Zugänge Zum Bilingualen Sachfachunterricht.” Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft, vol. 21, no. 1, 2018, pp. 198–204, doi:10.1007/s11618-017-0800-0.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21901
Rumlich, Dominik. “Ein Empirisch-Quantitativer Blick Auf „typische“ CLIL-Schüler(Innen) Und Ihre Entwicklung.” Babylonia, vol. 28, no. 2, 2018, pp. 38–42.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21902
Rumlich, Dominik. “Current Research on CLIL in the Netherlands: A Discussion.” Dutch Journal of Applied Linguistics, vol. 7, no. 2, 2018, pp. 264–73, doi:10.1075/dujal.00003.rum.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21916
Matz, Frauke, and Dominik Rumlich. “A National Day of Healing. Eine Mündliche Prüfung Als Radio Discussion Gestalten.” Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch, vol. 28, no. 153, 2018, pp. 26–29.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21918
Matz, Frauke, et al. “What Makes a Good Speaker of English? Sprechkompetenz Mit Mündlichen Prüfungen Erfassen.” Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch, vol. 28, no. 153, 2018, pp. 2–7.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21919
Matz, Frauke, et al. “Sprechprüfungen: Kommentierte Auswahlbibliographie.” Der Fremdsprachliche Unterricht Englisch, vol. 28, no. 153, 2018, p. 12.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21921
Fleckenstein, Johanna, et al. “Bilingualer Sachfachunterricht.” Englisch Unterrichten, edited by Susanne Heinz et al., Kallmeyer, 2018, pp. 256–74.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21926
Rumlich, Dominik, et al. “Entwicklung Eines Online-Workshops Zum „Lernen-Lernen“: Individualisiertes Lernen Mit Moodle.” Flexibles Lernen Mit Digitalen Medien Ermöglichen – Strategische Verankerung Und Erprobungsfelder Guter Praxis an Der Universität Duisburg-Essen, edited by Isabell van Ackeren et al., Waxmann, 2018, pp. 143–52.
LibreCat
 

2017 | Misc | LibreCat-ID: 25846 | OA
Dolzhenko, Irina, and Dominik Rumlich. Понять, Как Они Тикают [Verstehen, Wie Sie Ticken]. Interview on CLIL Conducted by Ирина Долженко [Irina Dolzhenko] on Behalf of Sib.Fm. sib.fm, 2017.
LibreCat | Download (ext.)
 

2017 | Journal Article | LibreCat-ID: 21903
Rumlich, Dominik. “CLIL Theory and Empirical Reality – Two Sides of the Same Coin?” Journal of Immersion and Content-Based Language Education, vol. 5, no. 1, 2017, pp. 110–34, doi:10.1075/jicb.5.1.05rum.
LibreCat | DOI
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21925
Rumlich, Dominik, and Sabine Ahlers. “The Rich Environment of CLIL Classes as an Ideal Setting for Collaborative Learning.” Collaborative Learning and New Media, edited by Christian Ludwig and Kris van de Poel, Lang, 2017, pp. 259–74.
LibreCat
 

2016 | Book | LibreCat-ID: 21904
Rumlich, Dominik. Evaluating Bilingual Education in Germany: CLIL Students’ General English Proficiency, EFL Self-Concept and Interest. Lang, 2016.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21905
Rumlich, Dominik. “Zur Affektiv-Motivationalen Entwicklung von Lernenden Im Bilingualen Sachfachunterricht.” CLIL Revisited: Eine Kritische Analyse Des Gegenwärtigen Standes Des Bilingualen Sachfachunterrichts, edited by Bernd Rüschoff et al., Lang, 2015, pp. 309–30.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 21906
Rumlich, Dominik. “Selbst(Bestimmt) Sind Die Lernenden! Ideen Und Methoden Für Eine Studierendenzentrierte Lernveranstaltung.” Diversität Konkret, vol. 3, no. 1, 2015, pp. 1–28.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21908
Rumlich, Dominik. “Prospective CLIL and Non-CLIL Students’ Interest in English (Classes): A Quasi-Experimental Study on German Sixth-Graders.” Integration of Theory and Practice in CLIL, edited by Ruth Breeze et al., Rodopi, 2014, pp. 75–95.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21909
Rumlich, Dominik. “The Benefits of Comics for Language Learning at the Lower Secondary Level: A Practical Approach.” Teaching Comics in the Foreign Language Classroom, edited by Christian Ludwig and Frank Erik Pointner, Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2013, pp. 95–124.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21910
Rumlich, Dominik. “Students’ General English Proficiency Prior to CLIL: Empirical Evidence for Substantial Differences between Prospective CLIL and Non-CLIL Students in Germany.” Content and Language Integrated Learning (CLIL) in Europe, edited by Stephan Breidbach and Britta Viebrock, Lang, 2013, pp. 181–201.
LibreCat
 

2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21924
Deane, Neil, and Dominik Rumlich. “Using Comics in the Classroom - The Obvious Way of Creating a Favourable Learning Environment?” Medien Und Interkulturalität Im Fremdsprachenunterricht: Zwischen Autonomie, Kollaboration Und Konstruktion, edited by Maria Eisenmann et al., Universitätsverlag Rhein-Ruhr, 2013, pp. 183–204.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=378

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed