Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
34280 Publications
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38069
J. Steigerwald, “Die Geburt der italienischen Liebestragödie. Scipione Maffeis ‘Merope’.,” in ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1730), J. Steigerwald and L. Süwolto, Eds. Paderborn: Brill / Fink, 2022.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 38072
J. Steigerwald, “Der Zorn des ehrlichen Mannes. Die Neudeutung von Molières ‘Misanthrope’ in der ’Deutschen Schaubühne,” in Theater-Transfers. Akkulturationen des europäischen Dramas in Gottscheds “Deutscher Schaubühne,” 1 / 2., L. Süwolto and Artes. Zeitschrift für Literatur und Künste der frühmodernen Welt , Eds. 2022, pp. 233–253.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39048
L. Süwolto, “Transformationen des Heroismus in der Tragödie der Frühaufklärung. Geschlechterpoetik in Luise Gottscheds ‚Panthea‘.,” in ZwischenSpielZeit. Das Theater der Frühaufklärung (1680-1740), vol. 1, L. Süwolto and J. Steigerwald, Eds. Paderborn: Fink , 2022, pp. 251–269.
LibreCat
2022 | Research Data | LibreCat-ID: 44635
B. Eickelmann, K. Drossel, and A. Labusch, International Computer and Information Literacy Study 2018 (ICILS 2018) (Version 1). Berlin: IQB – Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen, 2022.
LibreCat
| Files available
2022 | Research Data | LibreCat-ID: 46291
B. Eickelmann, K. Drossel, and A. Labusch, International Computer and Information Literacy Study 2018 (ICILS 2018) (Version 1) [Datensatz]. IQB – Institut zur Qualitätsentwicklung im Bildungswesen. , 2022.
LibreCat
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35674
F. Y. Fleischer, S. Hüsing, R. Biehler, S. Podworny, and C. Schulte, “Jupyter Notebooks for Teaching, Learning, and Doing Data Science,” in Bridging the Gap: Empowering and Educating Today’s Learners in Statistics. Proceedings of the Eleventh International Conference on Teaching Statistics, 2022, doi: 10.52041/iase.icots11.t10e3.
LibreCat
| DOI
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35672
F. Y. Fleischer, R. Biehler, and C. Schulte, “Teaching and Learning Data-Driven Machine Learning with Educationally Designed Jupyter Notebooks,” Statistics Education Research Journal, vol. 21, no. 2, Art. no. 7, 2022, doi: 10.52041/serj.v21i2.61.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55834 |

K. R. Page, J. Kepper, C. Siegert, A. Hankinson, and D. Lewis, “Beethoven in the House: Digital Studies of Domestic Music Arrangements,” in Music Encoding Conference Proceedings 2021, 2022, pp. 117–123, doi: 10.17613/389b-xx73.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55839 |

S. Cox and J. Kepper, “Encoding Genetic Processes II,” in Music Encoding Conference Proceedings 2021, 2022, pp. 85–95, doi: https://doi.org/10.17613/q6y4-9139.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55830
D. Lewis et al., “A model for annotating musical versions and arrangements across multiple documents and media,” in 9th International Conference on Digital Libraries for Musicology, 2022, pp. 10–18, doi: 10.1145/3543882.3543891.
LibreCat
| DOI
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50286
D. Daniel-Söltenfuß, D. Hagemeier, and F. Ludolph, “Educational Management on regional levels. Implications for vocational education,” presented at the EARLI Konferenz, SIG 14, Universität Paderborn, 2022.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51000
T. Schlömer, K. Kiepe, and T. Thrun, “Die Konstruktion von Geschäftsmodellen für nachhaltiges Wirtschaften: (k)eine exklusive Aufgabe des Managements?!,” in Intrapreneurship, R. Kraus, T. Kreitenweis, and B. Jeraj, Eds. Berlin: Springer Gabler, 2022, pp. 209–223.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55877
K. Kiepe, “Geschäftsmodelle als Lerngegenstände der betrieblichen Berufsausbildung,” in Ausbilder Handbuch, S. F. Dietl, H. Schmidt, R. Weiß, and W. Wittwer, Eds. 2022.
LibreCat
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41165
O. Hartung and J. Memminger, “‚Schreibsensibel‘ Geschichte unterrichten: Fachspezifische Textkompetenz als Gegenstand und Medium des historischen Lernens,” in Schreiben fachübergreifend fördern. Grundlagen und Praxisanregungen für Schule, Unterricht und Lehrerinnen- und Lehrerbildung, 1st ed., V. Busse, N. Müller, and L. Siekmann, Eds. Hannover: Friedrich Verlag GmbH, 2022, pp. 151–171.
LibreCat