Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

34613 Publications


2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35821
Budde, Lea, et al. “Data Science Education in Secondary School: How to Develop Statistical Reasoning When Exploring Data Using CODAP.” New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable Conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020, edited by P. Arnold, ISI/IASE, 2020.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
Liebendörfer, Michael, et al. “The Role of Learning Strategies for Performance in Mathematics Courses for Engineers.” Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), edited by T. Hausberger et al., University of Carthage and INDRUM, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35912
Lankeit, Elisa, and Rolf Biehler. “‘I Only Know the Absolute Value Function’–About Students’ Concept Images and Example Spaces Concerning Continuity and Differentiability.” Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), edited by T. Hausberger et al., University of Carthage and INDRUM, 2020.
LibreCat | Files available
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57029
Krüger, Tim, and Alexander Ristau. “Von der Unhintergehbarkeit der offenen Struktur. Zu den Schwierigkeiten der Konzeptualisierung pädagogischer Bezüge.” Perspektiven pädagogischer Konzeptforschung. Beiträge zu Sinn, Zweck und Funktion von pädagogischen Konzepten im Bildungssystem, edited by Elmar Drieschner and Detlef Gaus, 1st ed., Beltz Juventa, 2020, pp. 190–207.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 57030 | OA
Ristau, Alexander. Männer und Männlichkeiten in der Sozialen Arbeit: Rezension zum gleichnamigen Sammelband. SSOAR Open Access Repository, 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49467 | OA
Trang, Simon Thanh-Nam, et al. “One App to Trace Them All? Examining App Specifications for Mass Acceptance of Contact-Tracing Apps.” European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A), vol. 29, 2020, pp. 415–28.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49470
Mandrella, M., et al. “Synthesizing and Integrating Research on IT-Based Value Co-Creation: A Meta-Analysis.” Journal of the Association for Information Systems (VHB Jourqual 3 A), vol. 21, no. 2, 2020, pp. 388–427.
LibreCat
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58073
Woppowa, Jan, and M. Domsgen. “Religionspädagogik.” Theologische Revue, no. 116, 2020, doi:doi.org/10.17879/thrv-2020-2959.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58072
Woppowa, Jan. “Ansätze, Kontexte und Impulse zu dialogischem Religionsunterricht.” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education , vol. 44, no. (2021)1, 2020, pp. 95–96, doi:dx.doi.org/10.20377/rpb-96.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58393
Englisch, Brigitte. “- Geometrizat enim, si fas est dicere, sancta Trinitas. Geometrisches Wissen im Kontext des Quadriviums in der frühen Karolingerzeit (8.–9. Jahrhundert).” Frankenreich – Testamente – Landesgeschichte: Festschrift für Brigitte Kasten zum 65. Geburtstag, edited by Christian Vogel, Christina Abel u.a., 2020, pp. 167–95.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 58383
Basavapoornima, Ch., et al. “Thermal, Structural, Mechanical and 1.8 μm Luminescence Properties of the Thulium Doped Pb-K-Al-Na Glasses for Optical Fiber Amplifiers.” Journal of Non-Crystalline Solids, vol. 530, 119773, Elsevier BV, 2020, doi:10.1016/j.jnoncrysol.2019.119773.
LibreCat | DOI
 

2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47045
Güldenpenning, Iris. “Bericht zur 52. Tagung der Arbeitsgemeinschaft für  Sportpsychologie: Neues Format, unbekannte Talente und Belohnungsaufschub.” Zeitschrift für Sportpsychologie, vol. 27, no. 2, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 80–81, doi:10.1026/1612-5010/a000300.
LibreCat | DOI
 

2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 28416 | OA
Homt, Martina. Die Anbahnung Einer Forschenden Grundhaltung Im Praxissemester – Eine Empirische Analyse von Bedingungen Und Entwicklungsverläufen. 2020.
LibreCat | Download (ext.)
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55493
Büter, Mara Samira, and Resul Karaca. “Darstellung der convivencia in aktuellen spanischen und deutschen Schulbüchern im Vergleich.” Convivencia: Dialogische Studien von Fachdidaktik und Fachwissenschaft zu ambivalenten Deutungsmustern gesellschaftlichen Zusammenlebens in Spanien, edited by Corinna Koch and Sabine Schmitz, Peter Lang, 2020, pp. 257–301.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 59325
Woppowa, Jan, et al. “Auf dem Weg zum Lehrberuf. Zur Verschränkung studentischer Erfahrungen mit domänenspezifischen Theorien.” HLZ. Herausforderung Lehrer_innenbildung – Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, vol. 3, no. 2, 2020, pp. 60–74, doi:doi.org/10.4119/hlz-2500.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 59322
Woppowa, Jan, and Bernd Schröder. “Konfessionelle Kooperation in der Religionslehrerinnen- und -lehrerbildung – Möglichkeiten, Chancen und Grenzen an Studienstandorten ohne Kooperationspartner vor Ort.” ZPT (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie), vol. 72, 2020, pp. 169–80.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 59324
Woppowa, Jan, and Henrik Simojoki. “Konfessionell-kooperativer Religionsunterricht. Zwischenbilanz und Zukunftsperspektiven.” EvTh(Evangelische Theologie), vol. 80, 2020, pp. 16–28.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59323
Woppowa, Jan, et al. “Interreligiöse Kooperation im Religionsunterricht: Perspektiven und Zwischenfazit zum Lernen in heterogenen Lerngruppen.” Religion in der Schule. Pädagogische Praxis zwischen Diskrminierung und Anerkennung, edited by J Willems, 2020, pp. 367–85.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 59318
Woppowa, Jan. “‘Nothing is ever lost!’. Überlegungen zu einer ambiguitätsfördernden Religionspädagogik von morgen.” Religionspädagogische Beiträge , vol. 83, 2020, pp. 15–23.
LibreCat
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 59317
Woppowa, Jan, and David Käbisch. “Perspektiven verschränken und Lernaufgaben konstruieren. Eine religionsdidaktische Annäherung.” Religion unterrichten, vol. 1, 2020, pp. 10–17.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=43

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed