Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
34613 Publications
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35821
L. Budde et al., “Data Science Education in Secondary School: How to Develop Statistical Reasoning When Exploring Data Using CODAP,” in New Skills in the Changing World of Statistics Education: Proceedings of the Roundtable conference of the International Association for Statistical Education (IASE), July 2020, P. Arnold, Ed. Voorborg, The Netherlands: ISI/IASE, 2020.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35913
M. Liebendörfer et al., “The role of learning strategies for performance in mathematics courses for engineers,” in Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), T. Hausberger, M. Bosch, and F. Chelloughi, Eds. Bizerte, Tunisia: University of Carthage and INDRUM, 2020.
LibreCat
| Files available
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35912
E. Lankeit and R. Biehler, “‘I only know the absolute value function’–About students’ concept images and example spaces concerning continuity and differentiability,” in Proceedings of the Third Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2020, 12-19 September 2020), T. Hausberger, M. Bosch, and F. Chelloughi, Eds. Bizerte, Tunisia: University of Carthage and INDRUM, 2020.
LibreCat
| Files available
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57029
Tim Krüger and A. Ristau, “Von der Unhintergehbarkeit der offenen Struktur. Zu den Schwierigkeiten der Konzeptualisierung pädagogischer Bezüge,” in Perspektiven pädagogischer Konzeptforschung. Beiträge zu Sinn, Zweck und Funktion von pädagogischen Konzepten im Bildungssystem, 1st ed., E. Drieschner and D. Gaus, Eds. Weinheim und Basel: Beltz Juventa, 2020, pp. 190–207.
LibreCat
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 57030 |

A. Ristau, “Männer und Männlichkeiten in der Sozialen Arbeit: Rezension zum gleichnamigen Sammelband.” SSOAR Open Access Repository, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49467 |

S. T.-N. Trang, M. Trenz, W. Weiger, M. Tarafdar, and C. Cheung, “One app to trace them all? Examining app specifications for mass acceptance of contact-tracing apps,” European Journal of Information Systems (VHB Jourqual 3 A), vol. 29, pp. 415–428, 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 49470
M. Mandrella, S. T.-N. Trang, and L. M. Kolbe, “Synthesizing and Integrating Research on IT-Based Value Co-Creation: A Meta-Analysis,” Journal of the Association for Information Systems (VHB Jourqual 3 A), vol. 21, no. 2, pp. 388–427, 2020.
LibreCat
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58073
J. Woppowa and M. Domsgen, “Religionspädagogik,” Theologische Revue, no. 116. Leipzig, 2020, doi: doi.org/10.17879/thrv-2020-2959.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Review | LibreCat-ID: 58072
J. Woppowa, “Ansätze, Kontexte und Impulse zu dialogischem Religionsunterricht,” Religionspädagogische Beiträge. Journal for Religion in Education , vol. 44, no. (2021)1. pp. 95–96, 2020, doi: dx.doi.org/10.20377/rpb-96.
LibreCat
| DOI
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58393
B. Englisch, “- Geometrizat enim, si fas est dicere, sancta Trinitas. Geometrisches Wissen im Kontext des Quadriviums in der frühen Karolingerzeit (8.–9. Jahrhundert),” in Frankenreich – Testamente – Landesgeschichte: Festschrift für Brigitte Kasten zum 65. Geburtstag, Christian Vogel, Christina Abel u.a., Ed. Saarbrücken , 2020, pp. 167–195.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 58383
Ch. Basavapoornima, T. Maheswari, D. Chalicheemalapalli Jayasankar, C. R. Kesavulu, T. Tröster, and C. K. Jayasankar, “Thermal, structural, mechanical and 1.8 μm luminescence properties of the thulium doped Pb-K-Al-Na glasses for optical fiber amplifiers,” Journal of Non-Crystalline Solids, vol. 530, Art. no. 119773, 2020, doi: 10.1016/j.jnoncrysol.2019.119773.
LibreCat
| DOI
2020 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 47045
I. Güldenpenning, “Bericht zur 52. Tagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie: Neues Format, unbekannte Talente und Belohnungsaufschub,” in Zeitschrift für Sportpsychologie, 2020, vol. 27, no. 2, pp. 80–81, doi: 10.1026/1612-5010/a000300.
LibreCat
| DOI
2020 | Dissertation | LibreCat-ID: 28416 |

M. Homt, Die Anbahnung einer forschenden Grundhaltung im Praxissemester – eine empirische Analyse von Bedingungen und Entwicklungsverläufen. 2020.
LibreCat
| Download (ext.)
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55493
M. S. Büter and R. Karaca, “Darstellung der convivencia in aktuellen spanischen und deutschen Schulbüchern im Vergleich,” in Convivencia: Dialogische Studien von Fachdidaktik und Fachwissenschaft zu ambivalenten Deutungsmustern gesellschaftlichen Zusammenlebens in Spanien, C. Koch and S. Schmitz, Eds. Berlin: Peter Lang, 2020, pp. 257–301.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 59325
J. Woppowa, C. Caruso, and A. Martin, “Auf dem Weg zum Lehrberuf. Zur Verschränkung studentischer Erfahrungen mit domänenspezifischen Theorien,” HLZ. Herausforderung Lehrer_innenbildung – Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion, vol. 3, no. 2, pp. 60–74, 2020, doi: doi.org/10.4119/hlz-2500.
LibreCat
| DOI
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 59322
J. Woppowa and B. Schröder, “Konfessionelle Kooperation in der Religionslehrerinnen- und -lehrerbildung – Möglichkeiten, Chancen und Grenzen an Studienstandorten ohne Kooperationspartner vor Ort,” ZPT (Zeitschrift für Pädagogik und Theologie), vol. 72, pp. 169–180, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 59324
J. Woppowa and H. Simojoki, “Konfessionell-kooperativer Religionsunterricht. Zwischenbilanz und Zukunftsperspektiven,” EvTh(Evangelische Theologie), vol. 80, pp. 16–28, 2020.
LibreCat
2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59323
J. Woppowa, C. Caruso, L. Konsek, and N. Kamcili-Yildiz, “Interreligiöse Kooperation im Religionsunterricht: Perspektiven und Zwischenfazit zum Lernen in heterogenen Lerngruppen,” in Religion in der Schule. Pädagogische Praxis zwischen Diskrminierung und Anerkennung, J. Willems, Ed. Bielefeld, 2020, pp. 367–385.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 59318
J. Woppowa, “‘Nothing is ever lost!’. Überlegungen zu einer ambiguitätsfördernden Religionspädagogik von morgen,” Religionspädagogische Beiträge , vol. 83, pp. 15–23, 2020.
LibreCat
2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 59317
J. Woppowa and D. Käbisch, “Perspektiven verschränken und Lernaufgaben konstruieren. Eine religionsdidaktische Annäherung,” Religion unterrichten, vol. 1, pp. 10–17, 2020.
LibreCat