Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

31025 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40282
Jacke C, Venker T. “Zwischen Hartz IV und Vollverbeamtung verläuft nur eine ganz dünne Grenze”. Quo-Vadis Pop-Lehre? Eine journalistische Umfrage unter Lehrenden. Kaput - Magazin für Insolvenz & Pop. Published online 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41164
Kirchhoff J, Weidmann N, Sauer S, Engels G. Situational Development of Low-Code Applications in Manufacturing Companies. In: Proceedings of the 25th International Conference on Model Driven Engineering Languages and Systems: Companion Proceedings. ACM; 2022. doi:10.1145/3550356.3561560
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34237
Kruse S, Gudyriev S, Kneuper P, et al. Silicon Photonic Radar Receiver IC for mm-Wave Large Aperture MIMO Radar Using Optical Clock Distribution. IEEE Microwave and Wireless Components Letters. 2022;32(12):1447-1450. doi:10.1109/lmwc.2022.3186432
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41191 | OA
Schubert K. Postkarte. In: Kämper H, Schuster B-M, eds. Im Nationalsozialismus. Praktiken – Kommunikation – Diskurse. Teil 2. Vol Band 001.2. Arbeiten zu Sprachgebrauch und Kommunikation zur Zeit des Nationalsozialismus. V&R unipress; 2022:157-175. doi:10.14220/9783737014601
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35479
Bellomo N, Outada N, Soler J, Tao Y, Winkler M. Chemotaxis and cross-diffusion models in complex environments: Models and analytic problems toward a multiscale vision. Mathematical Models & Methods in Applied Sciences. 2022;32:713-792.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35530
Lankeit J, Winkler M. Global existence in reaction-diffusion systems with mass control under relaxed assumptions merely referring to cross-absorptiva effects. Journal of Evolution Equations. 2022;22.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35481
Fuhrmann J, Lankeit J, Winkler M. A double critical mass phenomenon in a no-flux-Dirichlet Keller-Segel system. Journal de Mathématiques Pures et Appliquées. 2022;162:124-151.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35565
Wang Y, Winkler M, Xiang Z. A smallness condition ensuring boundedness in a two-dimensional chemotaxis-Navier-Stokes system involving Dirichlet boundary conditions for the signal. Acta Mathematica Sinica (English Series). 2022;38:985-1001.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35560
Wang Y, Winkler M, Xiang Z. Global mass-preserving solutions to a chemotaxis-fluid model involving Dirichlet boundary conditions for the signal. Analysis and Applications. 2022;20:141-170.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34703
Rohlfing K, Altvater-Mackensen N, Caruana N, et al. Social/dialogical roles of social robots in supporting children’s learning of language and literacy—A review and analysis of innovative roles. Frontiers in Robotics and AI. 2022;9. doi:10.3389/frobt.2022.971749
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 37074
Rohlfing KJ, Lüke C, Liszkowski U, Ritterfeld U, Grimminger A. Developmental Paths of Pointing for Various Motives in Infants with and without Language Delay. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2022;19(9). doi:10.3390/ijerph19094982
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40260
Schumacher J-P, Depenbusch S, Straatmann T, Bender E, Schaper N, Hamborg K-C. Participative human-factor evaluation in the context of digital work (re-)design. Work. 2022;72(4):1629-1654. doi:10.3233/wor-211248
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34413 | OA
Häsel-Weide U, Wienhues I, Kordes L. Multiplikative Beziehungen erkennen und nutzen – Initiierung von Lernprozessen durch Entdeckervideos. In: Bonow J, Dexel T, Rink R, Schreiber Chr, Walter D, eds. Digitale Medien und Heterogenität – Chancen und Herausforderungen für die Mathematikdidaktik. WTM-Verlag; 2022:27-42.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2022 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 40283
Seifert A, Watson C. Qualitätssicherung im bildungswissenschaftlichen Studium – methodologische Überlegungen. In: DGPs-Tagung „View on of Science“. ; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40019
Blumberg E, Brenke L, Schürmann M, Gövert A. Vielfalt stärken im naturwissenschaftlich-technischen Sachunterricht – Mehrperspektivische Sichtweisen zur Nutzung sprachlicher und kultureller Heterogenität im Sachunterricht der Grundschule und in der sachunterrichtsdidaktischen Lehrer*innenausbildung. Das Projekt “Vielfalt stärken.” Published online 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40034
Thonemann L, Deutschen K, Lakemeyer JM, Reh A, Blumberg E. Sachunterricht lehren in Zeiten der Pandemie – Eine Online-Befragung zu den Auswirkungen der digitalen Lehre auf den Materialeinsatz in der sachunterrichtsdidaktischen Hochschulausbildung. GDSU-Journal. 2022;Heft 13:105-108.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40030
Tänzer S, Lauterbach R, Blumberg E, Grittner F, Lange J, Schomaker C. Sachunterricht begründet planen – Das Prozessmodell Generativer Unterrichtsplanung Sachunterricht (GUS). GDSU-Journal. 2022;Heft 13:11-13.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40053
Graczyk P, Luks T, Sawyer P. Potential kernels for radial Dunkl Laplacians. Canadian Journal of Mathematics. 2022;74(4):1005-1033. doi:10.4153/s0008414x21000195
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35919
Hellmich F, Hoya FK, Schulze JR, Blumberg E. Effects of the composition of pre-service teacher teams on primary school students’ competencies in (non-)inclusive science lessons. Paper Presentation. EARLI SIG 15 Biennial Conference 2022 `Special Educational Needs´. “A Village to Teach a Child – The Influence of Contextual Factors on Learning and Development.” In: Ghent University; 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 40038
Deppe F, Reh A, Blumberg E. Digitales Sachunterrichtsstudium in der Corona-Krise – Eine empirische Evaluationsstudie zur Rezeption des Unterstützungsangebots des Paderborner Lernzentrums „Sachunterrichtstreff“ bei Sachunterrichtsstudierenden im Grund- und Förderschullehramt. GDSU-Journal. 2022;Heft 13:98-101.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=44

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed