Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

163 Publications


2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3691
Harteis C, Festner D, Bauer J. Epistemische Überzeugungen Beschäftigter und ihre Bedeutung für berufliches Lernen. In: Bernholt A, Gruber H, Moschner B, eds. Wissen Und Lernen. Wie Epistemische Überzeugungen Schule, Universität Und Arbeitswelt Beeinflussen. Münster: Waxmann; 2017:195-212.
LibreCat
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29735 | OA
Paloniemi S, Goller M. The Multifaceted Nature of Agency and Professional Learning. In: Goller M, Paloniemi S, eds. Agency at Work: An Agentic Perspective on Professional Learning and Development. Springer International Publishing; 2017:465-478. doi:10.1007/978-3-319-60943-0_23
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2017 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29734
Goller M, Paloniemi S. Agency at Work, Learning and Professional Development: An Introduction. In: Springer C, ed. Professional and Practice-Based Learning. Springer International Publishing; 2017. doi:10.1007/978-3-319-60943-0_1
LibreCat | Files available | DOI
 

2016 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3677
Harteis C, Heid H. Bildungsarbeit in Wirtschaft und Betrieb. In: Tippelt R, Schmidt-Hertha B, eds. Handbuch Bildungsforschung. 4th ed. Wiesbaden: Springer VS; 2016:1--21.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 3672
Harteis C, Billett S, Goller M, Rausch A, Seifried J. Effects of age, gender and occupation on perceived workplace learning support. International journal of training research. 2015;13(1):64--81.
LibreCat
 

2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3692
Harteis C. Bedingungsfaktoren beruflichen Könnens. In: Rausch A, Warwas J, Seifried J, Wuttke E, eds. Konzepte Und Ergebnisse Ausgewählter Forschungsfelder Der Beruflichen Bildung. Baltmannsweiler: Schneider Hohengehren; 2015:157-174.
LibreCat
 

2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 29755
Goller M. Zum Einfluss des didaktischen Designs auf das (motivationale) Erleben von Lehrveranstaltungen: Eine quantitative Fallstudie im Rahmen der Methodeneinführung in den Bildungswissenschaften. die hochschullehre. Published online 2015.
LibreCat | Files available
 

2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 3663
Rausch A, Seifried J, Harteis C. Ausbleibende Effekte pädagogischer Professionalisierung des betrieblichen Ausbildungspersonals: Ergebnisse einer Längsschnittstudie. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. 2014;17(Sonderheft):127--147.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3664
Gijbels D, Harteis C, Donche V, Van den Bossche P, Maes S, Temmen K. Grasping learning during internships: the case of engineering education. In: Harteis C, Seifried J, Rausch A, eds. Discourses on Professional Learning. Dordrecht: Springer; 2014:177--188.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3665
Harteis C, Rausch A, Seifried J. Discourses on professional learning: On the boundary between learning and working. In: Harteis C, Seifried J, Rausch A, eds. Discourses on Professional Learning. Dordrecht: Springer; 2014:1--7.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3666
Harteis C, Rausch A, Seifried J, eds. Discourses on Professional Learning. Dordrecht: Springer; 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3667
Harteis C, Bauer J. Learning from errors at work. In: Billett S, Harteis C, Gruber H, eds. International Handbook of Research in Professional and Practice-Based Learning. ; 2014:699--732.
LibreCat
 

2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 3668
Billett S, Harteis C, Gruber H, eds. International Handbook of Research in Professional and Practice-Based Learning. Dordrecht: Springer; 2014.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3678
Daunert AL, Harteis C. Pre-service teachers’ perspectives and practices in utilizing ubiquitous technologies for academic-oriented learning and knowledge management. In: Pelet J-E, ed. E-Learning 2.0 Technologies and Web Applications in Higher Education. Hershey: IGI Global; 2014:254--272.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3685
Goller M, Harteis C. Employing agency in academic settings: Doctoral students shaping their own experiences. In: Harteis C, Rausch A, Seifried J, eds. Discourses on Professional Learning. Dordrecht: Springer; 2014:189--210.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3686
Harteis C, Goller M. New skills for new jobs: Work agency as a necessary condition for successful lifelong learning. In: Halttunen T, Koivisto M, Billett S, eds. Promoting, Assessing, Recognizing and Certifying Lifelong Learning. Dordrecht: Springer; 2014:37--56.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3718
Harteis C. Auswirkungen des Bologna-Prozesses: Eine Expertise der Hochschuldidaktik. In: Arnold R, Wolf K, eds. Herausforderung Kompetenzorientierte Hochschule. Hohengeheren: Schneider; 2014:189-211.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3719
Harteis C. Investigating intuition under the perpective of expertise: Experiences from two experimental studies. In: Sinclair M, ed. Handbook of Intuition Research Methodology. Cheltenham: Edward Elgar; 2014:116-129.
LibreCat
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29729
Goller M, Billett S. Agentic Behaviour at Work: Crafting Learning Experiences. In: Harteis C, Rausch A, Seifried J, eds. Professional and Practice-Based Learning. Springer Netherlands; 2014:25-44. doi:10.1007/978-94-007-7012-6_3
LibreCat | DOI
 

2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29730 | OA
Jahn RW, Goller M. „Ich muss mal um Rat/Bestätigung/kollektives Aufregen bitten“ – Kommunikations(t)räume für Lehrkräfte. In: Wittwer W, Diettrich A, Walber M, eds. Lernräume: Gestaltung von Lernumgebungen für die Weiterbildung. Springer Fachmedien Wiesbaden; 2014:S. 184-203. doi:10.1007/978-3-658-06371-9_11
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=452

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: AMA

Export / Embed