Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

450 Publications


2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47477
Münzmay, A. (2019). Kulturtransferforschung und Musikwissenschaft. In M. Calella & B. Leßmann (Eds.), Zwischen Transfer und Transformation: Horizonte der Rezeption von Musik (Vol. 51, pp. 175–191). Hollitzer. https://doi.org/10.2307/j.ctvt6rjq6.10
LibreCat | DOI
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 52107 | OA
Ried, D. (2019). Zwischen Komposition, Aufführung und Herausgabe. Mitteilungen Der IMRG, 35, 5–17.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52105
Ried, D. (2019). Creating, transforming and representing data at Baumann-Digital and Joachim-Raff-Archiv. Jahrestagung der Gesellschaft für Musikforschung, Paderborn.
LibreCat
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 52104
Ried, D. (2019). Creating, transforming and representing data at Baumann-Digital and Joachim-Raff-Archiv. Music-Encoding-Conference, Wien.
LibreCat
 

2019 | Misc | LibreCat-ID: 52108
Ried, D., & Grafschmidt, C. (2019). »Ein gar kräftigliches, nie versiegendes Heilmittel« – Max Regers Klavierbearbeitungen Bach’scher Orgelwerke.
LibreCat
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 52106
Becker, A., Grafschmidt, C., König, S., Dennis Ried, & Stefanie Steiner-Grage (Eds.). (2019). Vokalwerke mit Orgelbegleitung und weiteren Instrumenten: Vol. II/7. Carus-Verlag.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 12939
Stadler, P. (2019). Musikwissenschaft und Digital Humanities. In F. Hentschel (Ed.), Historische Musikwissenschaft. Gegenstand – Geschichte – Methodik (Vol. 2, pp. 330–339). Laaber-Verlag.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 47479 | OA
Münzmay, A. (2019). Composing New Media: Magnetic Tape Technology in New Music Theatre, c. 1950–1970. In R. Adlington (Ed.), New Music Theatre in Europe: Transformations between 1955–1975 (pp. 101–125). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780429451669-6
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 55849 | OA
Di Bacco, G., Kepper, J., & Roland, P. D. (Eds.). (2019). Music Encoding Conference Proceedings 2015, 2016 and 2017. Bavarian State Library (BSB). https://doi.org/10.15463/music-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2019 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55837
Kepper, J. (2019). Wie? Was? Entsetzen! Lessons Learned from the Freischütz Digital Project. In G. Di Bacco, J. Kepper, & P. Roland (Eds.), Music Encoding Conference Proceedings 2015, 2016 and 2017 (pp. 95–105). Bavarian State Library (BSB). https://doi.org/10.15463/music-1
LibreCat | DOI
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37383
Grotjahn, R. (2019). Komische Alte – Intersektionen von Alter und Gender. Eine späte Antwort auf eine gute Frage. In G. Schellberg, T. Krettenauer, & A. Heye (Eds.), Musik – Leben ­– Forschung. Festschrift zum 65. Geburtstag von Heiner Gembris (Vol. 13, pp. 75–87). LIT Verlag.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37392
Grotjahn, R. (2019). Seelenvolle Maschine: Natur und Technik im Gesangsdiskurs. In V. Grund, C. Genewein, & H. G. Nicklaus (Eds.), Naturalezza | Simplicité – Natürlichkeit im Musiktheater (1st ed., Vol. 96, pp. 81–107). transcript. https://doi.org/10.14361/9783839438619
LibreCat | DOI
 

2019 | Working Paper | LibreCat-ID: 37379
Grotjahn, R. (2019). Alles nur Ironie? Was wirklich in der Mauser-Festschrift steht.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37328
Grotjahn, R. (2019). Luxuskörper – Die Diva und das Geld. Journal Netzwerk Frauen- und Geschlechterforschung NRW, 45, 26–29.
LibreCat | Files available
 

2019 | Journal Article | LibreCat-ID: 37387
Grotjahn, R. (2019). »Eine Aufnahme, wie sie wohl selten Künstlern zu Theil wird«: Clara Schumann in Detmold. ad notam. Jahrbuch der Hochschule für Musik Detmold, 18 | 19, 80–83.
LibreCat | Download (ext.)
 

2019 | Book Review | LibreCat-ID: 42353
Tumat, A. (2019). Katherine K. Wong: Music and Gender in English Renaissance Drama. In Jahrbuch für Musik und Gender (Vol. 11, pp. 179–199). Georg Olms.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59887 | OA
Plaksin, A. V. K., & Olley, J. (2019). Creating an Encoding Workflow for a Critical Edition of Ottoman Music Manuscripts: Challenges and Solutions. In G. Di Bacco, J. Kepper, & P. D. Roland (Eds.), Music Encoding Conference Proceedings 2015, 2016 and 2017 (pp. 119–130). https://doi.org/10.15463/MUSIC-1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49932 | OA
Münzmay, A. (2018). Chor-Individuen. Anmerkungen zur ‚realistisch‘ bewegten Chordramaturgie in Les Huguenots und Le Prophète. In R. Brotbeck, L. Moeckli, A. Schaffer, S. Schroedter, & D. Allenbach (Eds.), Bild und Bewegung im Musiktheater. Interdisziplinäre Studien im Umfeld der Grand Opéra / Image and Movement in Music Theatre. Interdisciplinary Studies around Grand Opéra (Vol. 9, pp. 198–220). Argus.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 47481 | OA
Münzmay, A. (2018). Der FID Musikwissenschaft (Musiconn) in Lehre und Forschung. Kommentar aus Nutzer-Perspektive. Zeitschrift für Bibliothekswesen und Bibliographie (ZfBB), 65(2–3), 101–104. https://doi.org/10.3196/1864295018652390
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49928 | OA
Münzmay, A. (2018). Virtualitäten der Opéra comique und XML-Kode als ‚Teleskop‘. In B. Petersen (Ed.), Symposiumsbericht ‚Virtualitäten des Barock. Deleuze und musikalische Analyse‘. Schott Campus. https://doi.org/urn:nbn:de:101:1-2018101811433555555600
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=788

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed