Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
576 Publications
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58947
Krüger, K., & Werth, G. (2025). Mathematics education for girls in Prussia 1890–1925. The Journal of Mathematical Behavior, 79, Article 101242. https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2025.101242
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59053
Frischemeier, D., & Biehler, R. (2025). Förderung von statistischem Denken im Mathematikunterricht der Primarstufe: Bedeutsame Ideen und Förderungsmöglichkeiten. Stochastik in der Schule, 45(1), 22–33.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60196
Rezat, S. (2025). The quality of digital curriculum resources for mathematics in German educational policy. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-025-01708-w
LibreCat
| Files available
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60351 |

Biehler, R., Kawakami, T., Lampen, E., Weiland, T., & Zapata-Cardona, L. (2025). Statistics and data science education as a vehicle for empowering citizens – short summary of a survey. European Mathematical Society Magazine. https://doi.org/10.4171/mag/257
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60495
Podworny, S., Fleischer, Y., & Biehler, R. (2025). Explorative Datenanalyse in der Schule – Analyse der Mediennutzung von Jugendlichen mit den YOU‑PB Daten. Stochastik in der Schule, 45(2), 9–16.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60532 |

Biehler, R., & Schulte, C. (2025). Lessons Learned from the ProDaBi Project: Shaping Perspectives at the Intersection of Data, AI, and Education Towards Fostering AI and Data Science Literacy in Schools Across Disciplines. In Proceedings of the 1st Symposium on Integrating AI and Data Science into School Education Across Disciplines (AIDEA 1 2025), Salzburg, Austria.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60816
Häsel-Weide, U., Hußmann, S., & Nührenbörger, M. (2025). Flexibles Addieren und Subtrahieren im Zahlenraum bis 100. In C. Rechtsteiner (Ed.), Rechnen richtig lernen - flexibel, für alle und von Anfang an. Fachdidaktische Hintergründe und Lernangebote für die Grundschule (pp. 71–80). Klett Kallmeyer.
LibreCat
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60860
Fleischer, F. Y., & Biehler, R. (2025). ANALYZING STUDENTS’INFORMAL APPROACHES TO CREATING DECISION TREES IN THE CLASSROOM. In C. Cornejo, P. Felmer, D. M. Gomez, P. Dartnell, P. Araya, A. Peri, & V. Randolph (Eds.), Proceedings of the 48th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education: Research Reports, Vol. 1 (pp. 267–274).
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 61125 |

Biehler, R., Liebendörfer, M., Schmitz, A., & Reich, B. (2025). studiVEMINT Mathematik-Online-Vorkurs jetzt mit 300 integrierten Lernvideos frei verfügbar. Mitteilungen der Deutschen Mathematiker-Vereinigung, 33(3), 170–171.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 52584
Rezat, S. (2024). Research on curriculum resources in mathematics education: a survey of the field. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01559-x
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51841 |

Barzel, B., Greefrath, G., Nagel, M., & Hoffmann, M. (2024). Digitalisierung als Chance für alle Prinzipien guten Unterrichts. mathematik lehren, 242, 42–47.
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50554 |

Prediger, S., & Wessel, L. (2024). 31 Sprachbildung im berufsbezogenen Mathematikunterricht. In C. Efing & Z. Kalkavan-Aydin (Eds.), Berufs-und Fachsprache Deutsch in Wissenschaft und Praxis: Vol. Band 3 (pp. 363–372). DE GRUYTER.
LibreCat
| Download (ext.)
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54078
Häsel-Weide, U., Graf, L. M., Höveler, K., & Nührenbörger, M. (2024). Fachbezogene Professionalisierung von fachfremd Mathematik unterrichtenden Lehrkräften: Retrospektive Selbsteinschätzungen zur Expertise im Umgang mit Schwierigkeiten beim Mathematiklernen im Anfangsunterricht der Grundschule. HLZ – Herausforderung Lehrer*innenbildung, 7(1). https://doi.org/10.11576/hlz-6727
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54144
Lankeit, E., & Biehler, R. (2024). The meaning landscape of the concept of the total derivative in multivariable real analysis textbooks: an analysis based on a new model of meaning. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01584-w
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 55191
Rezat, S., Visnovska, J., Yan, G., Leshota, M., & Sabra, H. (2024). Topic Study Group 41: Research and development on textbooks and resources for learning and teaching mathematics. Proceedings of the 14th International Congress on Mathematical Education, 1, 537–545. https://doi.org/10.1142/9789811287152_0065
LibreCat
| DOI
2024 | Book | LibreCat-ID: 55193
Hoffmann, M., Hilgert, J., & Weich, T. (2024). Ebene euklidische Geometrie. Algebraisierung, Axiomatisierung und Schnittstellen zur Schulmathematik. Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-67357-7
LibreCat
| DOI
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55667 |

Fleischer, F. Y., Podworny, S., & Biehler, R. (2024). Teaching and Learning to Construct Data-Based Decision Trees Using Data Cards as the First Introduction to Machine Learning in Middle School. Statistics Education Research Journal, 23(1), Article 3. https://doi.org/10.52041/serj.v23i1.450
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 55756 |

Biehler, R., & Frischemeier, D. (2024). Eine inklusive Lehr-Lernumgebung für die Leitidee „Daten und Zufall“ in der Primarstufe. In Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-43964-4_13
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book | LibreCat-ID: 55758
Biehler, R., & Frischemeier, D. (2024). Daten-Spürnasen auf Spurensuche: Datenanalyse in der Grundschule mit digitalen Werkzeugen. Klett Kallmeyer.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56016 |

Hoffmann, M., & Biehler, R. (2024). Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01633-4
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)