Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

557 Publications


2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56021
Häsel-Weide, U., & Nührenbörger, M. (2024). Produktives Fördern im inklusiven Mathematikunterricht. In B. Barzel, A. Büchter, C. Rütten, F. Schacht, & S. Weskamp-Kleine (Eds.), Inklusives Lehren und Lernen von Mathematik: Konzepte und Beispiele mit Fokus auf Grund- und Förderschule (pp. 97–113). Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-43964-4_7
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56022
Häsel-Weide, U., & Wallner, M. (2024). Achsensymmetrisch?! Praktiken, soziale und sozio-mathematische Normen der Begründung der Achsensymmetrie ebener Figuren in der Grundschule. Journal Für Mathematik-Didaktik, 45(2), Article 18. https://doi.org/10.1007/s13138-024-00241-9
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56197
Hoffmann, M., & Biehler, R. (2024). Using academic mathematical knowledge when working on interface tasks–analyses of pre-service teachers’ arguments about rotationally symmetric figures. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01633-4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56131 | OA
Hoffmann, M. (2024). Symmetry as a Topic for the University Education of Pre-Service Teachers. Recherches En Didactique Des Mathématiques.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56199
Liebendörfer, M., Schmitz, A., & Biehler, R. (Eds.). (2024). Lernvideos in der Mathematik – Beiträge zur Abschlusstagung des Projektes studiVEMINTvideos der Universität Paderborn und der TH Köln.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56780
Biehler, R., Durand-Guerrier, V., & Trigueros, M. (2024). New trends in didactic research in university mathematics education. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-024-01643-2
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 58269
Dettelbach, A., & Häsel-Weide, U. (2024). Operative Beziehungen erkennen, beschreiben und nutzen – Initiierung von Lernprozessen unter Einbeziehung der App ‚Rechenfeld‘. In C. Bierbrauer, S. Ladel, & M. Platz (Eds.), Förderung prozessbezogener Kompetenzen mit digitalen Medien. Mit mathematischen Objekten und Werkzeugen arbeiten (pp. 184–200). WTM-Verlag.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 58391
Werth, G. (2024). Der Einzug der Mathematik in die Bildungspläne der höheren Mädchenschulen zu Beginn des 20. Jahrhunderts. Beiträge Zum Mathematikunterricht 2024, 1505–1508. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56235
Schoenherr, J., Strohmaier, A. R., & Schukajlow, S. (2024). Learning with visualizations helps: A meta-analysis of visualization interventions in mathematics education. Educational Research Review, 45, Article 100639. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2024.100639
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56237
Schoenherr, J., & Mayer, R. E. (2024). Anxiety Moderates the Effects of Drawing Support on Drawing Accuracy in Mathematical Modeling. In Lecture Notes in Computer Science. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-71291-3_26
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 56236
Schoenherr, J. (2024). Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value. British Journal of Educational Psychology, 94(2), 407–424. https://doi.org/10.1111/bjep.12653
LibreCat | DOI
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57390
Rezat, S., & Westbury, I. (2024). Textbooks and curriculum from a governance perspective. In M. A. (Ken) Clements, B. Kaur, T. Lowrie, V. Mesa, & J. Prytz (Eds.), Fourth International Handbook of Mathematics Education. Springer Nature Switzerland. https://doi.org/10.1007/978-3-031-51474-6_24
LibreCat | DOI
 

2024 | Research Data | LibreCat-ID: 56198
Liebendörfer, M., Biehler, R., & Schmitz, A. (2024). Mathematische Lernvideos zu Studieneinstieg und Studienvorbereitung. Universität Kassel. https://doi.org/10.17170/KOBRA-2024081810686-004
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57613 | OA
Rezat, S. (2024). Students’ instrumentalizations of hints and automated feedback in their task solution process when learning mathematics with a digital curriculum resource. In P. Iannone, F. Moons, C. Drüke-Noe, E. Geraniou, F. Morselli, K. Klingbeil, M. Veldhuis, & S. Olsher (Eds.), Proceedings of FAME 1 – Feedback & Assessment in Mathematics Education (ETC 14), 5-7 June 2024, Utrecht (The Netherlands) (pp. 262–269). Utrecht University and ERME. https://doi.org/10.5281/zenodo.14231455
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57895 | OA
Hoffmann, M., & Schlüter, S. (2024). How Do Advanced Pre-Service Teachers Develop Congruence Theorems for Quadrilaterals? In A. S. González-Martín, G. Gueudet, I. Florensa, & N. Lombard (Eds.), Proceedings of the Fifth Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2024, 10-14 June 2024). Escola Univerist`aria Salesiana de Sarri`a – Univ. Aut`onoma de Barcelona and INDRUM.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57952
Lankeit, E., & Biehler, R. (2024). Bedeutungsfacetten der Beziehungen von Differenzierbarkeit und Stetigkeit im Ein- und Mehrdimensionalen: Ein Blick auf die semantische Ebene. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. (pp. 1073–1076). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57950
Fleischer, Y., & Biehler, R. (2024). Intuitiver Zugang zu datenbasierten Entscheidungsbäumen. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. (pp. 167–170). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57948
Mai, T., & Biehler, R. (2024). Transitionen zwischen Vektorobjekten in Schulbüchern. In P. Ebers, F. Rösken, B. Barzel, A. Büchter, F. Schacht, & P. Scherer (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2024 - 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. (pp. 1103–1106). WTM-Verlag. https://doi.org/10.37626/GA9783959872782.0
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57947
Bauer, T., Biehler, R., & Lankeit, E. (2024). Designing a Concept Inventory for Real Analysis. In A. S. Gonzalez-Martin, G. Gueudet, I. Florensa, & N. Lombard (Eds.), INDRUM2024 PROCEEDINGS - Fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (pp. 65–74). Escola Univeristaria Salesiana de Sarria (Univ. Autonoma de Barcelona) and INDRUM.
LibreCat | Download (ext.)
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 55666
Wessel, L., & Dellori, A. (2024). Algebraische Konzepte vertiefen und ihre Zusammenhänge im Schul- und Hoch-schulcurriculum verstehen lernen : Design-Prinzipien zur Anregung des Vereinheitlichens mathematischen Wissens im Mathematiklehramtsstudium. Mathematica Didactica, 47(1). https://doi.org/10.18716/ojs/md/2024.1658
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed