Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

326 Publications


2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 48327
Prediger, S., & Wessel, L. (2012). Darstellungen vernetzen - Ansatz zur integrierten Entwicklung von Konzepten und Sprachmitteln. Praxis der Mathematik in der Schule, 54(45), 29–34.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48328
Wessel, L., & Prediger, S. (2012). Fach- und sprachintegrierte Förderung für mehrsprachige Lernende am Beispiel von Anteilen und Brüchen. In M. Ludwig & M. Kleine (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht 2012 (pp. 933–936). WTM-Verlag.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48416
Prediger, S., Wessel, L., & Tschierschky, K. (2012). Enabling teachers for analysing and fostering learning processes of second language learners: Design and research in a preservice teacher education course. In ICME-12, Preconference Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education. TSG 30: Mathematics education in a multilingual and multicultural environment (pp. 6213–6222).
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 45691
Bruns, J., Eichen, L., Pfiffner, M., & Walter-Laager, C. (2011). Freies Spiel beobachten. Chancen und Stolpersteine. gruppe & spiel, 11(4), 6–9.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48326
Prediger, S., & Wessel, L. (2011). Darstellen–Deuten–Darstellungen vernetzen: Ein fach-und sprachintegrierter Förderansatz für mehrsprachige Lernende im Mathematikunterricht. In S. Prediger & E. Özil (Eds.), Mathematiklernen unter Bedingungen der Mehrsprachigkeit–Stand und Perspektiven der Forschung und Entwicklung. Münster ua: Waxmann (pp. 163–184). Waxmann.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48415
Prediger, S., & Wessel, L. (2011). Relating registers for fractions–multilingual students on their way to conceptual understanding. In M. Setati, T. Nkambule, & L. Goosen (Eds.), Proceedings of the ICMI Study 21 - Mathematics and Language Diversity (pp. 324–333).
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed