Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

553 Publications


2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 56692
R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter, P. Scherer, and C. Selter, Eds., Mathematikfortbildungen professionalisieren. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56706
D. Frischemeier and R. Biehler, “Preservice teachers´ comparing groups with TinkerPlots - An exploratory video study,” Statistics Education Research Journal, vol. 17, no. 1, pp. 35–60, 2018, doi: 10.52041/serj.v17i1.175.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56713
J. Kolter et al., “Zum Erwerb, zur Messung und zur Förderung studentischen (Fach-)Wissens in der Vorlesung „Arithmetik für die Grundschule“ – Ergebnisse aus dem KLIMAGS-Projekt,” in Innovative Konzepte für die Grundschullehrerausbildung im Fach Mathematik, R. Möller and R. Vogel, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, pp. 95–121.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56709
J. Haase et al., “Tutorenschulung als Basis für ein kompetenzorientiertes Feedback in fachmathematischen Anfängervorlesungen,” in Innovative Konzepte für die Grundschullehrerausbildung im Fach Mathematik, R. Möller and R. Vogel, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, pp. 235–253.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56711
B. Heinemann et al., “Drafting a Data Science Curriculum for Secondary Schools,” 2018, doi: 10.1145/3279720.3279737.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56710
B. Heinemann et al., “Data Science and Big Data in Upper Secondary Schools: What Should Be Discussed From a Perspective of Computer Science Education?,” Archives of Data Science, Series A, vol. 5, no. 1, pp. 1–18, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56712
M. Hoffmann and R. Biehler, “Schnittstellenaufgaben für die Analysis I-Konzept, Beispiele und Evaluationsergebnisse,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, U. Kortenkamp and A. Kuzle, Eds. Münster: WTM-Verlag, 2018, pp. 441–444.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56695
Y. Fleischmann and R. Biehler, “Analyse der Erkundung von Untervektorräumen bei der Bearbeitung von Präsenzaufgaben durch Studierende in der linearen Algebra,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band II, Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2018, pp. 537–540.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56783
A. Kuzle, R. Biehler, W. Dutkowski, H.-J. Elschenbroich, G. Heintz, and K. Hollendung, “Geometrie dynamisch interpretieren und kompetenzorientiert unterrichten – Konzept und Evaluation der viertägigen Fortbildungsreihe Geometrie kompakt,” in Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter, P. Scherer, and C. Selter, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, pp. 117–141.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56784
S. Lünne and R. Biehler, “Ffunt@OWL – Ein Zertifikatskurs für fachfremd Mathematik unterrichtende Lehrpersonen,” in Mathematikfortbildungen professionalisieren. Konzepte und Studien zur Hochschuldidaktik und Lehrerbildung Mathematik, R. Biehler, T. Lange, T. Leuders, B. Rösken-Winter, P. Scherer, and C. Selter, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2018, pp. 339–360.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56788
R. Nieszporek, R. Biehler, and B. Griese, “Kompetenzzuwächse von Lehrkräften in einer Fortbildung zum Thema Stochastik und dem Einsatz digitaler Medien, gemessen mit Hilfe von retrospektiver Kompetenzselbsteinschätzung (ReKoS),” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band III, Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2018, pp. 1311–1314.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56794
S. Podworny, D. Frischemeier, and R. Biehler, “Zivilstatistisches Wissen in der Lehramtsausbildung fördern: Design und Durchführung eines univer-sitären Seminars für Lehramtsstudierende der Mathematik,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band III, Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2018, pp. 1423–1426.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56795
S. Podworny, D. Frischemeier, and R. Biehler, “Enhancing civic statistical knowledge of secondary preservice teachers for mathematics,” in Looking back, looking forward. Proceedings of the Tenth International Conference on Teaching Sta-tistics (ICOTS10, July, 2018), Kyoto, Japan, M. A. Sorto, A. White, and L. Guyot, Eds. Voorburg, The Netherlands: International Statistical Institute, 2018.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56796
C. Wassner, S. Podworny, and R. Biehler, “Reale Datenkompetenz im Unterricht fördern,” in Beiträge zum Mathematikunterricht 2018, Band IV, Fachgruppe Didaktik der Mathematik der Universität Paderborn, Ed. Münster: WTM-Verlag, 2018, pp. 1923–1926.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 56350
R. Biehler, “Die Schnittstelle Schule-Hochschule–Übersicht und Fokus,” Der Mathematikunterricht, vol. 64, no. 5, pp. 3–15, 2018.
LibreCat | Files available
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56365
R. Biehler et al., “Verbundprojekt WiGeMath: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase,” in 3. Auswertungsworkshop der Begleitforschung. Dokumentation der Projektbeiträge, vol. 3, A. Hanft, F. Bischoff, and S. Kretschmer, Eds. Oldenburg: Carl-von-Ossietzki-Universität, 2018, pp. 32–41.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56715
C. Kuklinski et al., “Evaluating innovative measures in university mathematics–The case of affective outcomes in a lecture focused on problem-solving,” in PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, V. Durant-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, and N. M. Hogstad, Eds. Kristiansand, Norway: University of Agder and INDRUM, 2018, pp. 527–536.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56693
R. Biehler et al., “Different goals for pre-university mathematical bridging courses–Comparative evaluations, instruments and selected results,” in PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics , 2018, pp. 467–476.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56708
D. Frischemeier, S. Podworny, and R. Biehler, “Activities for promoting civic statistical knowledge of preservice teachers,” in Proceedings of challenges and innovations in statistics education multiplier conference of ProCivicStat, P. Kovács, Ed. University of Szeged, 2018.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 56705
Y. Fleischmann and R. Biehler, “Students’ problems in the identification of subspaces in Linear Algebra,” in PROCEEDINGS of INDRUM 2018 Second conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics, V. Durant-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, and N. M. Hogstad, Eds. Kristiansand, Norway: University of Agder and INDRUM, 2018, pp. 224–233.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed