Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

326 Publications


2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 48327
Prediger, Susanne, and Lena Wessel. “Darstellungen vernetzen - Ansatz zur integrierten Entwicklung von Konzepten und Sprachmitteln.” Praxis der Mathematik in der Schule 54, no. 45 (2012): 29–34.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48328
Wessel, Lena, and Susanne Prediger. “Fach- und sprachintegrierte Förderung für mehrsprachige Lernende am Beispiel von Anteilen und Brüchen.” In Beiträge zum Mathematikunterricht 2012, edited by M. Ludwig and M. Kleine, 933–36. Münster: WTM-Verlag, 2012.
LibreCat
 

2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48416
Prediger, S., Lena Wessel, and K. Tschierschky. “Enabling Teachers for Analysing and Fostering Learning Processes of Second Language Learners: Design and Research in a Preservice Teacher Education Course.” In ICME-12, Preconference Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education. TSG 30: Mathematics Education in a Multilingual and Multicultural Environment, 6213–22. Seoul, Korea, 2012.
LibreCat | Download (ext.)
 

2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 45691
Bruns, Julia, L. Eichen, M. Pfiffner, and C. Walter-Laager. “Freies Spiel beobachten. Chancen und Stolpersteine.” gruppe & spiel 11, no. 4 (2011): 6–9.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48326
Prediger, Susanne, and Lena Wessel. “Darstellen–Deuten–Darstellungen vernetzen: Ein fach-und sprachintegrierter Förderansatz für mehrsprachige Lernende im Mathematikunterricht.” In Mathematiklernen unter Bedingungen der Mehrsprachigkeit–Stand und Perspektiven der Forschung und Entwicklung. Münster ua: Waxmann, edited by Susanne Prediger and E. Özil, 163–184. Münster: Waxmann, 2011.
LibreCat
 

2011 | Book Chapter | LibreCat-ID: 48415
Prediger, Susanne, and Lena Wessel. “Relating Registers for Fractions–Multilingual Students on Their Way to Conceptual Understanding.” In Proceedings of the ICMI Study 21 - Mathematics and Language Diversity, edited by M. Setati, T. Nkambule, and L. Goosen, 324–333. Sao Paulo, Brazil, 2011.
LibreCat | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

department=97

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Chicago

Export / Embed