Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

40 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33948
Exploring the importance of prior knowledge and verbal cognitive abilities for foreign language learning
D. Rumlich, in: T. Piske, A. Steinlen (Eds.), Cognition and Second Language Acquisition, Narr Francke Attempto, Tübingen, 2022, pp. 219–244.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 25831
Attitudes of German high school students toward different varieties of English
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, Applied Linguistics 43 (2022) 538–562.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33949
Weniger Kompetenz, mehr Resonanz. Contra Position
D. Rumlich, Fremdsprachen Lehren Und Lernen 51 (2022) 121.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 25832
Attention to diversity in German CLIL classrooms: Multi-perspective research on students’ and teachers’ perceptions
P. Siepmann, D. Rumlich, F. Matz, R. Römhild, International Journal of Bilingual Education and Bilingualism (ahead of print) (2021).
LibreCat | DOI
 

2021 | Special Issue | LibreCat-ID: 25845
Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen und neue Chancen
B. Diehr, D. Rumlich, eds., Bilingualer Unterricht. Aktuelle Herausforderungen Und Neue Chancen, 2021.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 25847
Freies Format 2: Nachwuchs-Café (reloaded): Auf dem Weg zur Professur...
D. Rumlich, F. Matz, C. Juchem-Grundmann, in: M. Eisenmann, J. Steinbock (Eds.), Sprache, Kulturen, Identitäten : Umbrüche Durch Digitalisierung: 28. Kongress Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung. Würzburg, 25.-28. September 2019, Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler, 2021, pp. 347–350.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21922 LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21927
Review of Liss Kerstin Sylvén (Ed.). (2019). Investigating content and language integrated learning. Insights from Swedish high schools
D. Rumlich, Journal of Immersion and Content-Based Language Education 9 (2021) 150–154.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 21914
Folklinguistic perceptions of Global Englishes among German learners of English
P. Meer, J. Hartmann, D. Rumlich, European Journal of Applied Linguistics 9 (2021) 391–416.
LibreCat | DOI
 

2020 | Journal Article | LibreCat-ID: 21896
Bilingual education in monolingual contexts: a comparative perspective
D. Rumlich, The Language Learning Journal 48 (2020) 115–119.
LibreCat | DOI
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21915
Englischsprachige Jugendbücher innerhalb und außerhalb des Englischunterrichts – Young Adult Fiction als empirischer Gegenstand der Literaturdidaktik
F. Matz, D. Rumlich, in: A. Grünewald, M. Hethey, K. Struve (Eds.), KONTROVERS. Literaturdidaktik Meets Literaturwissenschaft, Wissenschaftlicher Verlag Trier, Trier, Germany, 2020, pp. 159–176.
LibreCat
 

2020 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21917
Die mündliche Prüfung in der Sekundarstufe II: Herausforderung und Chance für die Fremdsprachendidaktik
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, in: A. Drackert, M. Mainzer-Murrenhoff, A. Soltyska, A. Timukova (Eds.), Testen Bildungssprachlicher Kompetenzen Und Akademischer Sprachkompetenzen – Zugänge Für Schule Und Hochschule, Lang, Frankfurt am Main, Germany, 2020, pp. 17–34.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21897
Inwiefern verbessert bilingualer Sachfachunterricht die Englischkompetenzen von Schülerinnen und Schülern?
D. Rumlich, in: S. Doff, T. Giesler, M. Tödter (Eds.), Die Große Frage, Wissenschaftlicher Verlag Trier, Trier, Germany, 2019, pp. 169–189.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21920
Freies Format 9: Nachwuchscafé
C. Juchem-Grundmann, F. Matz, D. Rumlich, in: C. Falkenhagen, H. Funk, M. Reinfried, L. Volkmann (Eds.), Sprachen Lernen Integriert: Global, Regional, Lokal. Dokumentation Zum 27. Kongress Für Fremdsprachendidaktik Der Deutschen Gesellschaft Für Fremdsprachenforschung (DGFF). Jena, 27.-30. September 2017, Schneider Hohengehren, Baltmannsweiler, Germany, 2019, pp. 449–452.
LibreCat
 

2019 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21923
Kohärenz im Englischstudium für die Primarstufe: Das Lehr-Lern-Konzept des Wuppertaler Projekts EULE
B. Diehr, A. Becker, C. Breul, S. Frisch, C. Kastens, D. Rumlich, in: K. Hellmann, J. Kreutz, M. Schwichow, K. Zaki (Eds.), Kohärenz in Der Lehrerbildung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2019, pp. 199–213.
LibreCat
 

2018 | Special Issue | LibreCat-ID: 25844
Mündliche Prüfungen
F. Matz, M. Rogge, D. Rumlich, eds., Mündliche Prüfungen, 2018.
LibreCat
 
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21899
Englischnoten und globale englische Sprachkompetenz in bilingualen Zweigen
D. Rumlich, Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 21 (2018) 29–48.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21900
Empirische Zugänge zum bilingualen Sachfachunterricht
D. Rumlich, Zeitschrift Für Erziehungswissenschaft 21 (2018) 198–204.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 21901 LibreCat
 

Filters and Search Terms

department=378

Search

Filter Publications

Display / Sort

Export / Embed