Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3941 Publications
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 20148
Hamann, H., Karsai, I., & Schmickl, T. (2013). Time delay implies cost on task switching: A model to investigate the efficiency of task partitioning. Bulletin of Mathematical Biology, 75(7), 1181–1206. https://doi.org/10.1007/s11538-013-9851-4
LibreCat
| DOI
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28038
Bloh, B., & Bloh, T. (2013). Lernen in Lehrerteams – Das Zusammenspiel von Erfahrung und Generalisierung als Lerngelegenheit. AEPF.
LibreCat
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 28137
Karpa, D., Eickelmann, B., & Grafe, S. (Eds.). (2013). Digitale Medien und Schule. Zur Rolle digitaler Medien in Schulpädagogik und Lehrerbildung. Prolog-Verlag.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28138
Eickelmann, B. (2013). Digitale Medien - Ein blinder Fleck in der Schulpädagogik? . In D. Karpa, B. Eickelmann, & S. Grafe (Eds.), Digitale Medien und Schule. Zur Rolle digitaler Medien in Schulpädagogik und Lehrerbildung, Reihe: Theorie und Praxis der Schulpädagogik (Vol. 19, pp. 186–195). Prolog-Verlag.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28139
Eickelmann, B., & Vennemann, M. (2013). Digitale Medien in der Grundschule – Deutschland und Österreich im Spiegel der internationalen Vergleichsstudie TIMSS 2011. Zeitschrift Medienimpulse, 2(5), 1–13.
LibreCat
| Files available
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28141
Eickelmann, B. (2013). Nachhaltigkeit statt Eintagsfliege. Erfolgreiche Implementation digitaler Medien in Schulen. Zeitschrift Schul-Management, 15–19.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28142
Eickelmann, B. (2013). Digitale Medien als Herausforderung für die Schulpädagogik [Digital Media: a challenge for school-related educational science and didactics]. Schulpädagogik-heute, 2(4), 1–10.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28236
Lorenz, R., Eickelmann, B., & Dohe, C. (2013). Fairness von zentralen Abituraufgaben - Geschlechtsspezifische Unterschiede im Fach Englisch in NRW. In N. McElvany, M. M. Gebauer, W. Bos, & H.-G. Holtappels (Eds.), Jahrbuch Schulentwicklung 17 (pp. 236–263). Juventa.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 28238
Eickelmann, B., Kahnert, J., & Lorenz, R. (2013). Untersuchung zur Frage von geschlechtsspezifischer Fairness im Zentralabitur im Fach Mathematik. In K. Schwippert, M. Bonsen, & N. Berkemeyer (Eds.), Schul- und Bildungsforschung. Diskussionen, Befunde und Perspektiven (pp. 147–165). Waxmann.
LibreCat
2013 | Research Data | LibreCat-ID: 28239
Eickelmann, B., Davis, N., & Erstad, O. (2013). Towards new systems of schooling in the digital age. Pre-Summit Paper EduSummIT 2013. International Summit on ICT in Education.
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 28240
Davis, N., Eickelmann, B., & Zaka, P. (2013). Restructuring of educational systems in the digital age from a co-evolutionary perspective. Journal of Computer-Assisted Learning, 29(5), 438–450. https://doi.org/10.1111/jcal.12032
LibreCat
| DOI
2013 | Research Data | LibreCat-ID: 28241
Eickelmann, B., & Erstad, O. (2013). Towards New Systems for Schooling in the digital age. Summary Report and Action Agenda. Results EduSummIT 2013. Thematic Working Group 1.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28694
Bloh, T. (2013). Kooperationsbedingte Kompetenzentwicklung. Zur Bedeutung kollektiver Orientierun-gen für individuelle Handlungskompetenz von Grundschullehrkräften. Vortrag auf der gemeinsamen Jahrestagung der DGfE Kommission Grundschulforschung und Didaktik der Primarstufe und der DGfE Sektion Sonderpädagogik, Hannover/Braunschweig.
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26692
Hellmich, F., & Hoya, F. K. (2013). Implizite Theorien von der Veränderbarkeit eigener Fähigkeiten bei Kindern im Mathematikunterricht der Grundschule – Ergebnisse aus einer empirischen Studie. In G. Greefrath, F. Käpnick, & M. Stein (Eds.), Beiträge zum Mathematikunterricht (pp. 1138–1139). WTM.
LibreCat
2013 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 26725
Hellmich, F., & Siekmann, K. (Eds.). (2013). Sprechen, Lesen und Schreiben lernen – Erfolgreiche Konzepte der Sprachförderung. Deutsche Gesellschaft für Lesen und Schreiben (DGLS).
LibreCat
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 26742
Hellmich, F., & Förster, S. (2013). Förderung der Lesekompetenz durch den Einsatz von Lesestrategien in der Grundschule. In F. Hellmich & K. Siekmann (Eds.), Sprechen, Lesen und Schreiben lernen – Erfolgreiche Konzepte der Sprachförderung (pp. 150–167). Deutsche Gesellschaft für Lesen und Schreiben (DGLS).
LibreCat
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 3660
Harteis, C., & Billett, S. (2013). Intuitive expertise: Theories and empirical evidence. Educational Research Review, 9, 145--157.
LibreCat
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 3178
Dongol, B., Travkin, O., Derrick, J., & Wehrheim, H. (2013). A High-Level Semantics for Program Execution under Total Store Order Memory. In Z. Liu, J. Woodcock, & H. Zhu (Eds.), Theoretical Aspects of Computing - {ICTAC} 2013 - 10th International Colloquium, Shanghai, China, September 4-6, 2013. Proceedings (pp. 177--194). https://doi.org/10.1007/978-3-642-39718-9_11
LibreCat
| DOI
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 27043
Libuda, L., Alexy, U., & Kersting, M. (2013). Time trends in dietary fat intake in a sample of German children and adolescents between 2000 and 2010: not quantity, but quality is the issue. British Journal of Nutrition, 141–150. https://doi.org/10.1017/s0007114513002031
LibreCat
| DOI
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 27061
Libuda, L., Stimming, M., Mesch, C., Warschburger, P., Kalhoff, H., Koletzko, B. V., & Kersting, M. (2013). Frequencies and demographic determinants of breastfeeding and DHA supplementation in a nationwide sample of mothers in Germany. European Journal of Nutrition, 1335–1344. https://doi.org/10.1007/s00394-013-0633-4
LibreCat
| DOI