Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3935 Publications
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 528
FPGA-accelerated Key Search for Cold-Boot Attacks against AES
H. Riebler, T. Kenter, C. Sorge, C. Plessl, in: Proceedings of the International Conference on Field-Programmable Technology (FPT), IEEE, 2013, pp. 386–389.
LibreCat
| Files available
| DOI
H. Riebler, T. Kenter, C. Sorge, C. Plessl, in: Proceedings of the International Conference on Field-Programmable Technology (FPT), IEEE, 2013, pp. 386–389.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 505
On-The-Fly Computing: A Novel Paradigm for Individualized IT Services
M. Happe, P. Kling, C. Plessl, M. Platzner, F. Meyer auf der Heide, in: Proceedings of the 9th IEEE Workshop on Software Technology for Future Embedded and Ubiquitous Systems (SEUS), IEEE, 2013.
LibreCat
| Files available
| DOI
M. Happe, P. Kling, C. Plessl, M. Platzner, F. Meyer auf der Heide, in: Proceedings of the 9th IEEE Workshop on Software Technology for Future Embedded and Ubiquitous Systems (SEUS), IEEE, 2013.
2013 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60062
Beyond the Political? Introduction
V.S. Vukadinovic, in: E. Haschemi Yekani, E. Kilian, B. Michaelis (Eds.), Queer Futures. Reconsidering Ethics, Activism, and the Political, Ashgate, Farnham/Burlington, 2013, pp. 99–102.
LibreCat
V.S. Vukadinovic, in: E. Haschemi Yekani, E. Kilian, B. Michaelis (Eds.), Queer Futures. Reconsidering Ethics, Activism, and the Political, Ashgate, Farnham/Burlington, 2013, pp. 99–102.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 45153
Schulbegleitung an Förderschulen in Nordrhein-Westfalen: Ausgangslage, Studienkonzeption und erste Ergebnisse
R. Kißgen, S. Franke, B. Ladinig, D. Mays, J. Carlitscheck, Nachdruck aus: Empirische Sonderpädagogik 5 (2013) 263–276.
LibreCat
R. Kißgen, S. Franke, B. Ladinig, D. Mays, J. Carlitscheck, Nachdruck aus: Empirische Sonderpädagogik 5 (2013) 263–276.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 45157
Schulbegleitung an Förderschulen in Nordrhein-Westfalen: Ausgangslage, Studienkonzeption und erste Ergebnisse
R. Kißgen, S. Franke, B. Ladinig, D. Mays, J. Carlitscheck, Empirische Sonderpädagogik 3 (2013) 263–276.
LibreCat
R. Kißgen, S. Franke, B. Ladinig, D. Mays, J. Carlitscheck, Empirische Sonderpädagogik 3 (2013) 263–276.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 45158
Inklusion und Lehrerrolle - Das Schulsystem im Wandel
D. Mays, B. Ladinig, J. Carlitscheck, S. Franke, R. Kißgen, Praxis Schule 5-10 24 (2013) 8–11.
LibreCat
D. Mays, B. Ladinig, J. Carlitscheck, S. Franke, R. Kißgen, Praxis Schule 5-10 24 (2013) 8–11.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 45161
Handeln unter Druck - Methoden der Entschleunigung
D. Mays, B. Ladinig, J. Carlitscheck, S. Franke, R. Kißgen, Praxis Schule 5-10 24 (2013) 34–36.
LibreCat
D. Mays, B. Ladinig, J. Carlitscheck, S. Franke, R. Kißgen, Praxis Schule 5-10 24 (2013) 34–36.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 45162
Tierquälerei als Symptom von Callous-Unemotional Traits bei inhaftierten Jungen und Mädchen
K. Sevecke, S. Franke, M.K. Krischer, Kindheit und Entwicklung 22 (2013) 165–173.
LibreCat
K. Sevecke, S. Franke, M.K. Krischer, Kindheit und Entwicklung 22 (2013) 165–173.
2012 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 24922
«... notwendig und schön zu wissen, auf welchem Boden man geht»
S. Elit, ed., «... notwendig und schön zu wissen, auf welchem Boden man geht», 2012.
LibreCat
| DOI
S. Elit, ed., «... notwendig und schön zu wissen, auf welchem Boden man geht», 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25433
BioASQ: A Challenge on Large-Scale Biomedical Semantic Indexing and Question Answering
G. Tsatsaronis, M. Schroeder, G. Paliouras, Y. Almirantis, I. Androutsopoulos, É. Gaussier, P. Gallinari, T. Artières, M. R. Alvers, M. Zschunke, A.-C. Ngonga Ngomo, in: Information Retrieval and Knowledge Discovery in Biomedical Text, Papers from the 2012 {AAAI} Fall Symposium, Arlington, Virginia, USA, November 2-4, 2012, {AAAI}, 2012.
LibreCat
G. Tsatsaronis, M. Schroeder, G. Paliouras, Y. Almirantis, I. Androutsopoulos, É. Gaussier, P. Gallinari, T. Artières, M. R. Alvers, M. Zschunke, A.-C. Ngonga Ngomo, in: Information Retrieval and Knowledge Discovery in Biomedical Text, Papers from the 2012 {AAAI} Fall Symposium, Arlington, Virginia, USA, November 2-4, 2012, {AAAI}, 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25435
Active Learning of Domain-Specific Distances for Link Discovery
T. Soru, A.-C. Ngonga Ngomo, in: H. Takeda, Y. Qu, R. Mizoguchi, Y. Kitamura (Eds.), Semantic Technology, Second Joint International Conference, {JIST} 2012, Nara, Japan, December 2-4, 2012. Proceedings, Springer, 2012, pp. 97–112.
LibreCat
| DOI
T. Soru, A.-C. Ngonga Ngomo, in: H. Takeda, Y. Qu, R. Mizoguchi, Y. Kitamura (Eds.), Semantic Technology, Second Joint International Conference, {JIST} 2012, Nara, Japan, December 2-4, 2012. Proceedings, Springer, 2012, pp. 97–112.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25436
Keyword-Driven Resource Disambiguation over RDF Knowledge Bases
S. Shekarpour, A.-C. Ngonga Ngomo, S. Auer, in: H. Takeda, Y. Qu, R. Mizoguchi, Y. Kitamura (Eds.), Semantic Technology, Second Joint International Conference, {JIST} 2012, Nara, Japan, December 2-4, 2012. Proceedings, Springer, 2012, pp. 159–174.
LibreCat
| DOI
S. Shekarpour, A.-C. Ngonga Ngomo, S. Auer, in: H. Takeda, Y. Qu, R. Mizoguchi, Y. Kitamura (Eds.), Semantic Technology, Second Joint International Conference, {JIST} 2012, Nara, Japan, December 2-4, 2012. Proceedings, Springer, 2012, pp. 159–174.
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19588
Lernen in multiprofessionellen Teams - Integrierte Praxisforschung im Paderborner Modellprojekt "Kinderbildungshaus"
P. Büker, A. Kordulla, N. Bunte, in: C. Freitag, et al. (Eds.), “Praxisforschung in der Lehrerbildung”. Tagungsband zur 16. Jahrestagung des Nordverbunds Schulbegleitforschung an der Universität Paderborn, LIT-Verlag, Münster, 2012, pp. 145–155.
LibreCat
P. Büker, A. Kordulla, N. Bunte, in: C. Freitag, et al. (Eds.), “Praxisforschung in der Lehrerbildung”. Tagungsband zur 16. Jahrestagung des Nordverbunds Schulbegleitforschung an der Universität Paderborn, LIT-Verlag, Münster, 2012, pp. 145–155.
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19589
Schnittfeld Schul- und Kindergartenentwicklung: Forschungsmethodologische Herausforderungen im Modellprojekt Kinderbildungshaus
T. Bührmann, P. Büker, A. Kordulla, in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule - Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 135–140.
LibreCat
T. Bührmann, P. Büker, A. Kordulla, in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule - Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 135–140.
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19590
Sichtweisen, Handlungslogiken und Belastungserleben von Grundschullehrer/innen im Um-gang mit kultureller Vielfalt: Forschungsbefunde aus der Paderborner Professionsstudie Pro-LEG
P. Büker, B. Hüpping, in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule - Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 173–176.
LibreCat
P. Büker, B. Hüpping, in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule - Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 173–176.
2012 | Book Chapter | LibreCat-ID: 19591
Symposium "Neues Grundschullehramt" in NRW
C. Röhner, S. Miller, P. Büker, et al., in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule- Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 177–184.
LibreCat
C. Röhner, S. Miller, P. Büker, et al., in: F. Hellmich (Ed.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule- Bilanz und Perspektiven (Jahrbuch Grundschulforschung; Bd. 16), VS Verlag, Wiesbaden, 2012, pp. 177–184.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19886
LibreCat
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19887
LibreCat
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19902
LibreCat
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 19903
LibreCat