Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3667 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35412
Der technische Fortschritt und seine Implikationen aus pädagogischer Perspektive
C. Caruso, A. Martin, in: U. Schütte, N. Bürger, M. Fabel-Lamila, P. Frei, K. Hauenschild, J. Menthe, B. Schimdt-Thieme, C. Wecker (Eds.), Digitalisierungsbezogene Kompetenzen fördern: Herausforderungen, Ansätze und Entwicklungsfelder im Kontext von Schule und Hochschule, Universitätsverlag Hildesheim, Hildesheim, 2022, pp. 228–234.
LibreCat | DOI
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 35189
Situation-specific Development of Business Models within Software Ecosystems
S. Gottschalk, Situation-Specific Development of Business Models within Software Ecosystems, Paderborn University, Paderborn, 2022.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33415
Germany
K. Schönhärl, C. Osterloh-Konrad, in: P. Essers (Ed.), History and Taxation. The Dialectical Relationship between Taxation and the Political Balance of Power: 2021 EATLP Congress Antwerp, 3-4 June 2021 , Amsterdam, 2022, pp. 303–326.
LibreCat | Files available
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35645
Quinuclidine-Immobilized Porous Polymeric Microparticles as a Compelling Catalyst for the Baylis–Hillman Reaction
A. Kumar, D. Kuckling, L. Nebhani, ACS Applied Polymer Materials 4 (2022) 8996–9005.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 34962
Evaluating database systems relying on secure multiparty computation
A. Anonymous, Evaluating Database Systems Relying on Secure Multiparty Computation, 2022.
LibreCat
 

2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 34963
Cost of Privacy-preserving SMPC Protocols for NN-Based Inference
A. Anonymous, Cost of Privacy-Preserving SMPC Protocols for NN-Based Inference, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für Inklusion in Schule und Unterricht
K. Franzen, T. Albers, F. Hellmich, in: F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule, Waxmann, Münster, 2022, pp. 163–176.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education
G. Görel, F. Hellmich, Australasian Journal of Special and Inclusive Education 46 (2022) 127–137.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , Bad Heilbrunn, Klinkhardt, 2022, pp. 334–340.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften
M.F. Löper, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 372–378.
LibreCat
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
LibreCat
 

2022 | Report | LibreCat-ID: 34463 | OA
Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots
B. Lütje-Klose, E. Wild, J. Gorges, P. Neumann, S. Grüter, A. Weber, Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots, Universität Bielefeld , Bielefeld, 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34468 | OA
Der Rollenhut als Vermittlungsmedium - Rollenklärungsprozesse im Kontext multiprofessioneller Kooperationen als Thema universitärer Aus- und Fortbildungen von Lehrkräften und Sozialpädagog*innen
P. Neumann, B. Hopmann, B. Lütje-Klose, Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion 5 (2022) 13–25.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34461 | OA
Teachers Between a Rock and a Hard Place: Goal Conflicts Affect Teaching Motivation Mediated by Basic Need Satisfaction
J. Gorges, P. Neumann, J.C. Störtländer, Frontiers in Psychology 13 (2022).
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36133 LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33671
Laser-lithographically written micron-wide superconducting nanowire single-photon detectors
M. Protte, V.B. Verma, J.P. Höpker, R.P. Mirin, S. Woo Nam, T. Bartley, Superconductor Science and Technology 35 (2022).
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36468 LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36473 | OA
Approach to Determine the Characteristic Dimensions of Clinched Joints by Industrial X-ray Computed Tomography
M. Busch, D. Köhler, T. Hausotte, R. Kupfer, J. Troschitz, M. Gude, in: 2022.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 37171
Oiling the ’Tireless Selling-Machine’ - Exploring Requirements for the Deployment of Social Bots in Social Commerce
F. Brünker, J. Marx, M. Mirbabaie, S. Stieglitz, in: 55th Hawaii International Conference on System Sciences, HICSS 2022, Virtual Event / Maui, Hawaii, USA, January 4-7, 2022, ScholarSpace, 2022, pp. 1–10.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37271
Organisationen als Kompromissmaschinen: Zur Mikrofundierung von Organisationen im Neo-Institutionalismus und der Soziologie der Konventionen am Beispiel Sozialer Hilfen am Übergang von der Schule in den Beruf
S. Dahmen, in: Steuerung von Bildungseinrichtungen. Theoretische Analysen Erziehungswissenschaftlicher Organisationsforschung, Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 279–302.
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: Default

Export / Embed