Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3647 Publications
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 23566
An update for taxonomy designers: Methodological guidance from information systems research
D. Kundisch, J. Muntermann, A.M. Oberländer, D. Rau, M. Röglinger, T. Schoormann, D. Szopinski, Business & Information Systems Engineering 64 (2022) 421–439.
LibreCat
| Files available
D. Kundisch, J. Muntermann, A.M. Oberländer, D. Rau, M. Röglinger, T. Schoormann, D. Szopinski, Business & Information Systems Engineering 64 (2022) 421–439.
2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 30987
Brief Announcement: Fault-Tolerant Shape Formation in the Amoebot Model
I. Kostitsyna, C. Scheideler, D. Warner, in: J. Aspnes, O. Michail (Eds.), 1st Symposium on Algorithmic Foundations of Dynamic Networks (SAND 2022), Schloss Dagstuhl – Leibniz-Zentrum für Informatik, Dagstuhl, Germany, 2022, p. 23:1–23:3.
LibreCat
| DOI
I. Kostitsyna, C. Scheideler, D. Warner, in: J. Aspnes, O. Michail (Eds.), 1st Symposium on Algorithmic Foundations of Dynamic Networks (SAND 2022), Schloss Dagstuhl – Leibniz-Zentrum für Informatik, Dagstuhl, Germany, 2022, p. 23:1–23:3.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34256 |
A Data Driven Modelling Approach for the Strain Rate Dependent 3D Shear Deformation and Failure of Thermoplastic Fibre Reinforced Composites: Experimental Characterisation and Deriving Modelling Parameters
J. Gerritzen, A. Hornig, B. Gröger, M. Gude, Journal of Composites Science 6 (2022).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
J. Gerritzen, A. Hornig, B. Gröger, M. Gude, Journal of Composites Science 6 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35112
Theorie-Praxis-Relationierung im Praxissemester: Die Perspektive der Mentor*innen.
C. Caruso, G.H. Neuweg, M. Wagner, C. Harteis, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft (2022).
LibreCat
| DOI
C. Caruso, G.H. Neuweg, M. Wagner, C. Harteis, Zeitschrift für Erziehungswissenschaft (2022).
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35412
Der technische Fortschritt und seine Implikationen aus pädagogischer Perspektive
C. Caruso, A. Martin, in: U. Schütte, N. Bürger, M. Fabel-Lamila, P. Frei, K. Hauenschild, J. Menthe, B. Schimdt-Thieme, C. Wecker (Eds.), Digitalisierungsbezogene Kompetenzen fördern: Herausforderungen, Ansätze und Entwicklungsfelder im Kontext von Schule und Hochschule, Universitätsverlag Hildesheim, Hildesheim, 2022, pp. 228–234.
LibreCat
| DOI
C. Caruso, A. Martin, in: U. Schütte, N. Bürger, M. Fabel-Lamila, P. Frei, K. Hauenschild, J. Menthe, B. Schimdt-Thieme, C. Wecker (Eds.), Digitalisierungsbezogene Kompetenzen fördern: Herausforderungen, Ansätze und Entwicklungsfelder im Kontext von Schule und Hochschule, Universitätsverlag Hildesheim, Hildesheim, 2022, pp. 228–234.
2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 35189
Situation-specific Development of Business Models within Software Ecosystems
S. Gottschalk, Situation-Specific Development of Business Models within Software Ecosystems, Paderborn University, Paderborn, 2022.
LibreCat
| DOI
S. Gottschalk, Situation-Specific Development of Business Models within Software Ecosystems, Paderborn University, Paderborn, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33415
Germany
K. Schönhärl, C. Osterloh-Konrad, in: P. Essers (Ed.), History and Taxation. The Dialectical Relationship between Taxation and the Political Balance of Power: 2021 EATLP Congress Antwerp, 3-4 June 2021 , Amsterdam, 2022, pp. 303–326.
LibreCat
| Files available
K. Schönhärl, C. Osterloh-Konrad, in: P. Essers (Ed.), History and Taxation. The Dialectical Relationship between Taxation and the Political Balance of Power: 2021 EATLP Congress Antwerp, 3-4 June 2021 , Amsterdam, 2022, pp. 303–326.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35645
Quinuclidine-Immobilized Porous Polymeric Microparticles as a Compelling Catalyst for the Baylis–Hillman Reaction
A. Kumar, D. Kuckling, L. Nebhani, ACS Applied Polymer Materials 4 (2022) 8996–9005.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
A. Kumar, D. Kuckling, L. Nebhani, ACS Applied Polymer Materials 4 (2022) 8996–9005.
2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 34962
Evaluating database systems relying on secure multiparty computation
A. Anonymous, Evaluating Database Systems Relying on Secure Multiparty Computation, 2022.
LibreCat
A. Anonymous, Evaluating Database Systems Relying on Secure Multiparty Computation, 2022.
2022 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 34963
Cost of Privacy-preserving SMPC Protocols for NN-Based Inference
A. Anonymous, Cost of Privacy-Preserving SMPC Protocols for NN-Based Inference, 2022.
LibreCat
A. Anonymous, Cost of Privacy-Preserving SMPC Protocols for NN-Based Inference, 2022.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35874
Qualifizierung von Studierenden des Grund- und Förderschullehramts für Inklusion in Schule und Unterricht
K. Franzen, T. Albers, F. Hellmich, in: F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule, Waxmann, Münster, 2022, pp. 163–176.
LibreCat
| DOI
K. Franzen, T. Albers, F. Hellmich, in: F. Buchhaupt, J. Becker, D. Katzenbach, D. Lutz, A. Strecker, M. Urban (Eds.), Qualifizierung Für Inklusion. Grundschule, Waxmann, Münster, 2022, pp. 163–176.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35867
Primary School Principals’ Views on the Required Conditions for a Successful Implementation of Inclusive Education
G. Görel, F. Hellmich, Australasian Journal of Special and Inclusive Education 46 (2022) 127–137.
LibreCat
| DOI
G. Görel, F. Hellmich, Australasian Journal of Special and Inclusive Education 46 (2022) 127–137.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35787
Qualität der Erfahrungen aus dem inklusiven Unterricht und Selbstwirksamkeitsüberzeugungen von Grundschullehrkräften
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , Bad Heilbrunn, Klinkhardt, 2022, pp. 334–340.
LibreCat
K. Franzen, B. Moschner, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung , Bad Heilbrunn, Klinkhardt, 2022, pp. 334–340.
2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35832
Adaptiver Unterricht in der (inklusiven) Grundschule aus der Perspektive von Lehrkräften
M.F. Löper, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 372–378.
LibreCat
M.F. Löper, F. Hellmich, in: T. Müller, C. Ratz, R. Stein, C. Lüke (Eds.), Sonderpädagogik – zwischen Dekategorisierung und Rekategorisierung, Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2022, pp. 372–378.
2022 | Book | LibreCat-ID: 35883
FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
LibreCat
K. Aroni, A. Toulia, S.R.G. Alves, S. Hassani, F.A. Heidrich, K. Franzen, G. Görel, M.F. Löper, T. Aguiar, M. Silveira-Maia, M.M.P.S. Sanches-Ferreira, F. Hellmich, S. Schwab, I. Avramidis, FRIEND-SHIP Intervention Program – The Handbook, Porto Polytechnic, Porto, 2022.
2022 | Report | LibreCat-ID: 34463 |
Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots
B. Lütje-Klose, E. Wild, J. Gorges, P. Neumann, S. Grüter, A. Weber, Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots, Universität Bielefeld , Bielefeld, 2022.
LibreCat
| Download (ext.)
B. Lütje-Klose, E. Wild, J. Gorges, P. Neumann, S. Grüter, A. Weber, Schlussbericht: Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi) Entwicklung und Evaluation eines interdisziplinären Fortbildungsangebots, Universität Bielefeld , Bielefeld, 2022.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34468 |
Der Rollenhut als Vermittlungsmedium - Rollenklärungsprozesse im Kontext multiprofessioneller Kooperationen als Thema universitärer Aus- und Fortbildungen von Lehrkräften und Sozialpädagog*innen
P. Neumann, B. Hopmann, B. Lütje-Klose, Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion 5 (2022) 13–25.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
P. Neumann, B. Hopmann, B. Lütje-Klose, Herausforderung Lehrer*innenbildung - Zeitschrift zur Konzeption, Gestaltung und Diskussion 5 (2022) 13–25.
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 34461 |
Teachers Between a Rock and a Hard Place: Goal Conflicts Affect Teaching Motivation Mediated by Basic Need Satisfaction
J. Gorges, P. Neumann, J.C. Störtländer, Frontiers in Psychology 13 (2022).
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
J. Gorges, P. Neumann, J.C. Störtländer, Frontiers in Psychology 13 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 36133
Validation of the student version of the Perceptions of Inclusion Questionnaire in primary and secondary education settings
M. Knickenberg, C.L.A. Zurbriggen, S. Schwab, SAGE Open 12 (2022).
LibreCat
| DOI
M. Knickenberg, C.L.A. Zurbriggen, S. Schwab, SAGE Open 12 (2022).
2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 33671
Laser-lithographically written micron-wide superconducting nanowire single-photon detectors
M. Protte, V.B. Verma, J.P. Höpker, R.P. Mirin, S. Woo Nam, T. Bartley, Superconductor Science and Technology 35 (2022).
LibreCat
| DOI
M. Protte, V.B. Verma, J.P. Höpker, R.P. Mirin, S. Woo Nam, T. Bartley, Superconductor Science and Technology 35 (2022).