Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3659 Publications


2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40643
Meier, Rebecca, et al. “Wissenstransfer aus kulturwissenschaftlicher Perspektive. Konturen, Konzepte und Grenzen der Transferidee.” Wissenstransfer. Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, vol. 1, wbg, 2022.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39614
Kullmann, Harry, et al. “Hier Wie Dort? Ein Vergleich Der Tätigkeits- Und Kooperationsprofile von Schulbegleitungen an Inklusiven Gesamtschulen Und Förderschulen in Nordrhein-Westfalen.” Wege Der Kooperation Im Kontext Inklusiver Bildung, edited by Björn Serke and Bettina Streese, Julius Klinkhardt 2022, 2022, pp. 130–46.
LibreCat
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39600
Kullmann, Harry, and Helena Stieling. “Inklusionsbezogenes Potenzial Der Kulturellen Bildung Am Beispiel Des Darstellendes Spiels/Theaters in Der Schule.” Kulturelle Bildung , edited by Annette Scheunpflug et al., Springer, 2022, pp. 160–87.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41134
Gottschalk, Sebastian, et al. “Low-Code Experimentation on Software Products.” Proceedings of the 25th International Conference on Model Driven Engineering Languages and Systems: Companion Proceedings, ACM, 2022, doi:10.1145/3550356.3561572.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41430 | OA
Uppenkamp, Vera. “Armutssensibilität als religionspädagogische Herausforderung – Spannungsverhältnisse im fachdidaktischen Transfer der ‘Option für die Armen.’” Wissenstransfer. Aufgabe, Herausforderung und Chance kulturwissenschaftlicher Forschung, edited by Anda-Lisa Harmening et al., vol. 1, wbg, 2022, pp. 229–58.
LibreCat | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40451
Franzen, Katja, et al. Inclusive Science Teaching in Primary Schools and Its Didactic-Diagnostic Potential. Single Paper. Porto International Conference on Research in Education 2022 (ICRE 2022). Polytechnic of Porto, Centre for Research and Innovation in Education (inED) of the School of Education, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41810
Torkaman, Najmeh Filvan, et al. “Reversible Functionalization and Exfoliation of Graphite by a Diels–Alder Reaction with Furfuryl Amine.” RSC Advances, vol. 12, no. 27, Royal Society of Chemistry (RSC), 2022, pp. 17249–56, doi:10.1039/d2ra02566c.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 21586
Klein, M., et al. “Feeless Micropayments and Their Impact on Business Models.” Handbuch Digitalisierung, edited by H. Corsten and S. Roth, Vahle, 2022, pp. 799–814.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 35396
Regniet, Julian. Vom Geschäftsmodell zum Geschäftsprozess - Eine Systematische Literaturrecherche. 2022.
LibreCat
 

2022 | Bachelorsthesis | LibreCat-ID: 30646
Amanzada, Ahmad Saki. Erfolgsfaktoren von Crowdfunding-Plattformen. 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 41937
Grosser, Christine. Wahrnehmung Lernförderlicher Faktoren Digitaler Lernbegleitung Während Der Pandemie (SoSe 2021-SoSe 2022). 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 41952
van Ophuysen, Stefanie, et al. “Den Übergang von Der Grundschule Gestalten.” Pädagogik, no. 7–8, 2022, pp. 72–76.
LibreCat
 

2022 | Dissertation | LibreCat-ID: 42637
Blumenthal, Lars Martin. Multidomänenbasierte Optimierung des axialdynamischen Schaltverhaltens von Federkraftbremsen. Shaker Verlag, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35707 | OA
Javed, Ali, et al. “The Role of Sulfonate Groups and Hydrogen Bonding in the Proton Conductivity of Two Coordination Networks.” Beilstein Journal of Nanotechnology, vol. 13, Beilstein Institut, 2022, pp. 437–43, doi:10.3762/bjnano.13.36.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 42871
Grosser, Christine, and Bea Bloh. Die Wahrnehmung Lernförderlicher Faktoren Digitaler Lernbegleitung Während Der Pandemie. Edited by Christine Grosser and Bea Bloh, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 31112
Visser, Anton, et al. “Continuous Table Tennis Is Associated with Processing in Frontal Brain Areas: An EEG Approach.” Experimental Brain Research, Springer Science and Business Media LLC, 2022, doi:10.1007/s00221-022-06366-y.
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32307
Gottschalk, Sebastian, et al. “Continuous Situation-Specific Development of Business Models: Knowledge Provision, Method Composition, Method Enactment.” International Journal on Software and Systems Modeling (SoSyM) , 2022.
LibreCat
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 32309
Gottschalk, Sebastian, et al. “Towards Situation-Specific Software Support for Cross-Organizational Design Thinking Processes.” Proceedings of the 5th International Workshop on Software-Intensive Business (IWSiB’22) , ACM, 2022.
LibreCat
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 32310
Li, Yao, et al. “Manipulating Polariton Condensates by Rashba-Dresselhaus Coupling at Room Temperature.” Nature Communications, vol. 13, no. 1, 3785, Springer Science and Business Media LLC, 2022, doi:10.1038/s41467-022-31529-4.
LibreCat | DOI
 

2022 | Book | LibreCat-ID: 44199
Chudalla, Nick, et al. Analyse des Versagensverhaltens geklebter Stahl- Verbindungen beim werkstoffschonenden Entfügen in der Karosserieinstandsetzung. P 1396, Forschungsvereinigung Stahlanwendung e. V., 2022.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed