Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3661 Publications


2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 34980
Süßmann, Johannes. “[Art.] Greek/Roman Antithesis.” The Reception of Antiquity in the Age of Enlightenment. English Edition Ed. by Christina C. Harker. Translated by Duncan Alexander Smart, edited by Joachim Jacob and Johannes Süßmann, vol. 12, Brill, 2021, pp. 187–191, doi:http://dx.doi.org/10.1163/2468-3418_bnps12_COM_217830.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 34978
Süßmann, Johannes. “[Art.] History, Models Of.” The Reception of Antiquity in the Age of Enlightenment. English Edition Ed. by Christina C. Harker. Translated by Duncan Alexander Smart, edited by Joachim Jacob and Johannes Süßmann, vol. 12, Brill, 2021, pp. 210–216, doi:http://dx.doi.org/10.1163/2468-3418_bnps12_COM_217160.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 34993
Jacob, Joachim, and Johannes Süßmann, editors. The Reception of Antiquity in the Age of Enlightenment. English Edition Ed. by Christina C. Harker. Translated by Duncan Alexander Smart. Brill, 2021, doi:https://doi.org/10.1163/2468-3418-bnps12-all.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2021 | Dissertation | LibreCat-ID: 28683
Schwichtenberg, Bahar. Modeling and Analyzing Software Ecosystems. 2021, doi:10.17619/UNIPB/1-1270 .
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 35070
Hansen, Christin.  »Wilde« im Deutschen Identitätsdiskurs 1830–1870. Spuren Des Exotischen Im Nationalen Denken Und in Kolonialen Bildern . 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29217
Javed, Abdul Rehman, and J. Christoph Scheytt. “Mixed-Signal Receiver Baseband Slice for High-Data-Rate Communication Using 130 Nm SiGe BiCMOS Technology.” 2021 IEEE International Midwest Symposium on Circuits and Systems (MWSCAS), IEEE, 2021, doi:10.1109/MWSCAS47672.2021.9531711.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 28375
Bloh, Bea, et al. Die Gestaltung des Grundschulübergangs im Wandel? Längsschnittliche Analyse einer Grundschullehrkräftebefragung von 2002 vs. 2018. 2021.
LibreCat
 

2021 | Book | LibreCat-ID: 27999
van Ophuysen, Stefanie, et al. Statistik verstehen, Band 1. 2021, doi:10.36198/9783838555850.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29566
Bobolz, Jan, et al. “Issuer-Hiding Attribute-Based Credentials.” Cryptology and Network Security, Springer International Publishing, 2021, doi:10.1007/978-3-030-92548-2_9.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 25520
Höper, Lukas, et al. “Zur neuen Bedeutung von Daten in Data Science und künstlicher Intelligenz.” 19. GI-Fachtagung Informatik und Schule, INFOS 2021, Wuppertal, Germany, September 8-10, 2021, edited by Ludger Humbert, vol. P-313, Gesellschaft für Informatik, Bonn, 2021, p. 345, doi:10.18420/infos2021\_a230.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29728
Goller, Michael, et al. “Digitalisation in Agriculture: Knowledge and Learning Requirements of German Dairy Farmers.” International Journal for Research in Vocational Education and Training, vol. 8, no. 2, Uni Bremen Campus GmbH, 2021, pp. 208–23, doi:10.13152/ijrvet.8.2.4.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29102
Gerholz, Karl-Heinz, and Michael Goller. “Theorie-Praxis-Verzahnung in der Wirtschaftspädagogik: Potenziale und Grenzen des Lernortes Praxis.” Edition Fachdidaktiken, edited by Carina Caruso et al., Springer, 2021, pp. 393–419, doi:10.1007/978-3-658-32568-8_22.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 29101
Kärner, Tobias, et al. “Transparenz, Fairness, Vertrauen und Ambivalenz im  Vorbereitungsdienst: Entwicklung eines Instruments  zur Charakterisierung der professionellen  pädagogischen Beziehung zwischen angehenden  Lehrpersonen und deren Ausbildungslehrkräften.” Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2021, edited by Eveline Wittmann et al., Verlag Barbara Budrich, 2021, pp. 85–104, doi:10.3224/84742560.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29731
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Das Praxissemester aus der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben der Lernorte und wahrgenommene Veränderungsbedarfe.” Lehrerbildung auf dem Prüfstand, vol. 14, no. 2, Verlag empirische Pädagogik, 2021, pp. 296–310.
LibreCat | Files available
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29096
Hilkenmeier, Frederic, et al. “The Differential Influence of Learner Factors and Learning Context on Different Professional Learning Activities.” Vocations and Learning, 2021, pp. 411–38, doi:10.1007/s12186-021-09266-4.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29098
Goller, Michael, and Simone Ziegler. “Berufswahlmotivation angehender Wirtschaftspädagog*innen: Validierung des FIT-Choice-Ansatzes und Exploration der Gründe für das Studium der Wirtschaftspädagogik.” Zeitschrift für Berufsund Wirtschaftspädagogik, vol. 117, no. 2, 2021, pp. 154–93, doi:10.25162/zbw-2021-0008.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29097
Goller, Michael, and Carina Caruso. “Aufgaben, Ziele und Betreuungsstrategien von am Praxissemester beteiligten Lehrkräften. Zur Exploration der Perspektive und der Erfahrungen von Mentor*innen.” PFLB - PraxisForschungLehrer*innenBildung, vol. 3 Nr. 1, no. 3, 2021, doi:10.11576/PFLB-4541.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 29742
Caruso, Carina, and Michael Goller. “Das Praxissemester Aus Der Perspektive von Mentor*innen: Aufgaben, Ziele Und Betreuungsstrategien Involvierter Lehrkräfte.” Praxis Forschung Lehrer*innen Bildung, vol. 3, no. 3, 2021, doi:10.11576/PFLB-4541.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29213
Iftekhar, Mohammed, et al. “Reference-Less Bang-Bang CDR with Enhanced Frequency Acquisition Range Using Static and Modulated Integral Branch Offset Currents.” The 2021 IEEE BiCMOS and Compound Semiconductor Integrated Circuits and Technology Symposium, 2021, doi:10.1109/BCICTS50416.2021.9682207.
LibreCat | Files available | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 30755
Goldan, Janka, et al. “Schulisches Wohlbefinden von Schülerinnen Und Schülern Mit Und Ohne Sonderpädagogischen Unterstützungsbedarf Während Der COVID-19-Pandemie. Erste Befunde Aus Dem Projekt WILS-Co an Der Laborschule Bielefeld.” {Zeitschrift Für Heilpädagogik}, vol. 72, no. 12, 2021, pp. 640–651.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed