Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3928 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59994
Kölner Vorherrschaft über Westfalen? Zu den Ambitionen der Erzbischöfe von Köln (1188–1220)
C. Schreckenberg, in: LWL-Museum in der Kaiserpfalz (Hrsg.) (Ed.), 775 – Westfalen. Das Buch. Eine Region wird gemacht, 2025, pp. 99–109.
LibreCat
C. Schreckenberg, in: LWL-Museum in der Kaiserpfalz (Hrsg.) (Ed.), 775 – Westfalen. Das Buch. Eine Region wird gemacht, 2025, pp. 99–109.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60292
SoTL und Forschung in den Sozialwissenschaften: Der experimentelle Ansatz in SoTL
T.F. Auer, in: C. Bohndick, R. Kordts, J. Leschke, N. Vöing (Eds.), Scholarship of Teaching and Learning und disziplinäre Forschung: Eine komplexe Beziehung, Springer VS, Wiesbaden, 2025, pp. 65–69.
LibreCat
| DOI
T.F. Auer, in: C. Bohndick, R. Kordts, J. Leschke, N. Vöing (Eds.), Scholarship of Teaching and Learning und disziplinäre Forschung: Eine komplexe Beziehung, Springer VS, Wiesbaden, 2025, pp. 65–69.
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60288
Diagnostisches Handeln im inklusionsorientierten Sachunterricht: Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis
S. Miller, B. Kottmann, A. Reh, R. Schroeder, widerstreit sachunterricht 30 (2025).
LibreCat
| DOI
S. Miller, B. Kottmann, A. Reh, R. Schroeder, widerstreit sachunterricht 30 (2025).
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60297
Scholarship of Teaching and Learning und disziplinäre Forschung: Eine komplexe Beziehung
C. Bohndick, R. Kordts, J. Leschke, N. Vöing, eds., Scholarship of Teaching and Learning und disziplinäre Forschung: Eine komplexe Beziehung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2025.
LibreCat
| DOI
C. Bohndick, R. Kordts, J. Leschke, N. Vöing, eds., Scholarship of Teaching and Learning und disziplinäre Forschung: Eine komplexe Beziehung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2025.
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60343
Konzept und Wirkungen eines Lehrmoduls zur demokratischen Erarbeitung von Beurteilungskriterien in bildungswissenschaftlichen Seminaren des Lehramtsstudiums
J. Wehde, in: 2025.
LibreCat
J. Wehde, in: 2025.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60342
Das Verhältnis zwischen politischer Involviertheit und professioneller Handlungskompetenz zur unterrichtlichen Gestaltung demokratischer Lerngelegenheiten
J. Wehde, B. Bloh, M. Homt, in: C. Vogelsang, L. Grotegut, J. Bruns, J. Riese, S. Fechner (Eds.), Handlungsorientierung in der Ausbildung von Lehrkräften und pädagogischen Fachkräften - Konzeptionen, Herausforderungen & Forschungsperspektiven, Waxmann, n.d.
LibreCat
J. Wehde, B. Bloh, M. Homt, in: C. Vogelsang, L. Grotegut, J. Bruns, J. Riese, S. Fechner (Eds.), Handlungsorientierung in der Ausbildung von Lehrkräften und pädagogischen Fachkräften - Konzeptionen, Herausforderungen & Forschungsperspektiven, Waxmann, n.d.
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60341
Integration eines Lehrmoduls zur Demokratiebildung in bildungswissenschaftlichen Seminaren der Universität Paderborn
J. Wehde, in: M. Busch, M. Dittgen, L. Frerick, B. Weyand (Eds.), Demokratiebildung als Querschnittsaufgabe der Lehrer:innenbildung, Wochenschau Wissenschaft, n.d.
LibreCat
J. Wehde, in: M. Busch, M. Dittgen, L. Frerick, B. Weyand (Eds.), Demokratiebildung als Querschnittsaufgabe der Lehrer:innenbildung, Wochenschau Wissenschaft, n.d.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49545
Transformation durch Vermittlung. Das Heilige in der Geschichte pädagogischen und literarischen Wirkens der Jesuiten in Lateinamerika
C. Freitag, A. Thiem, in: M. Egidi, L. Peters, J. Schmidt (Eds.), (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen, 1st ed., University Press, Bielefeld, 2024, pp. 253–272.
LibreCat
C. Freitag, A. Thiem, in: M. Egidi, L. Peters, J. Schmidt (Eds.), (Un)Verfügbar - Kulturen Des Heiligen, 1st ed., University Press, Bielefeld, 2024, pp. 253–272.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland.
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
LibreCat
C. Sahli Lozano, S. Wüthrich, H. Kullmann, M. Knickenberg, U. Sharma, T. Loreman, A. Romano, E. Avramidis, S. Woodcock, P. Subban, in: 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50798
COVID-19 in Female and Male Athletes: Symptoms, Clinical Findings, Outcome, and Prolonged Exercise Intolerance—A Prospective, Observational, Multicenter Cohort Study (CoSmo-S)
M. Widmann, R. Gaidai, I. Schubert, M. Grummt, L. Bensen, A. Kerling, A. Quermann, J. Zacher, S. Vollrath, D.A. Bizjak, C. Beckendorf, F. Egger, E. Hasler, K.-P. Mellwig, C. Fütterer, F. Wimbauer, A. Vogel, J. Schoenfeld, J.C. Wüstenfeld, T. Kastner, F. Barsch, B. Friedmann-Bette, W. Bloch, T. Meyer, F. Mayer, B. Wolfarth, K. Roecker, C. Reinsberger, B. Haller, A.M. Niess, M.P. Birnbaum, C. Burgstahler, M. Cassel, P. Deibert, K. Esefeld, G. Erz, F. Greiss, M. Halle, J. Hesse, K. Keller, C. Kopp, L. Matits, H.G. Predel, P. Rüdrich, G. Schneider, P. Stapmanns, J.M. Steinacker, S. Szekessy, A. Venhorst, S. Zapf, C. Zickwolf, Sports Medicine (2024).
LibreCat
| DOI
M. Widmann, R. Gaidai, I. Schubert, M. Grummt, L. Bensen, A. Kerling, A. Quermann, J. Zacher, S. Vollrath, D.A. Bizjak, C. Beckendorf, F. Egger, E. Hasler, K.-P. Mellwig, C. Fütterer, F. Wimbauer, A. Vogel, J. Schoenfeld, J.C. Wüstenfeld, T. Kastner, F. Barsch, B. Friedmann-Bette, W. Bloch, T. Meyer, F. Mayer, B. Wolfarth, K. Roecker, C. Reinsberger, B. Haller, A.M. Niess, M.P. Birnbaum, C. Burgstahler, M. Cassel, P. Deibert, K. Esefeld, G. Erz, F. Greiss, M. Halle, J. Hesse, K. Keller, C. Kopp, L. Matits, H.G. Predel, P. Rüdrich, G. Schneider, P. Stapmanns, J.M. Steinacker, S. Szekessy, A. Venhorst, S. Zapf, C. Zickwolf, Sports Medicine (2024).
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland.
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, in: n.d.
LibreCat
M. Knickenberg, H. Kullmann, S. Wüthrich, C. Sahli Lozano, in: n.d.
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: n.d.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: n.d.
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study.
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
LibreCat
M. Knickenberg, C. Zurbriggen, in: 2024.
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51008
Du Châtelet, Induction, and Newton’s Rules for Reasoning
A. Wells, European Journal of Philosophy (2024).
LibreCat
A. Wells, European Journal of Philosophy (2024).
2024 | Book | LibreCat-ID: 51132
Qualitätsoffensive Ganztag - Praktische Methoden für den Weg zur guten Ganztagsbildung
S. Seitz, C. Hamacher, L. Schieffer, C. Bunte, Qualitätsoffensive Ganztag - Praktische Methoden Für Den Weg Zur Guten Ganztagsbildung, Debus Pädagogik, Frankfurt am Main, 2024.
LibreCat
S. Seitz, C. Hamacher, L. Schieffer, C. Bunte, Qualitätsoffensive Ganztag - Praktische Methoden Für Den Weg Zur Guten Ganztagsbildung, Debus Pädagogik, Frankfurt am Main, 2024.
2024 | Encyclopedia Article | LibreCat-ID: 17740 |

Leibniz’s Influence on 19th Century Logic
V. Peckhaus, in: E.N.. Zalta, U. Nodelman (Eds.), The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
V. Peckhaus, in: E.N.. Zalta, U. Nodelman (Eds.), The Stanford Encyclopedia of Philosophy, First Published Sep 4, 2009, Substantive Revision Feb 2, 2024, 2024.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52087
"Das Berufsfeldpraktikum empfinde ich als nicht notwendig im Studium" - Evaluationsergebnisse zum Berufsfeldpraktikum aus Sicht von Lehramtsstudierenden
J. Meier, C. Vogelsang, T. Rotärmel, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 310–324.
LibreCat
| DOI
J. Meier, C. Vogelsang, T. Rotärmel, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 310–324.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 52088
Sinnvolle Ergänzung oder bewusster Bruch? - Tätigkeitsfelder im Berufsfeldpraktikum innerhalb des Lehramtsstudiums
C. Vogelsang, J. Meier, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 277–293.
LibreCat
| DOI
C. Vogelsang, J. Meier, in: A. Schöning, M. Heer, M. Pahl, F. Diehr, E. Parusel, A. Tinnefeld, J. Walke (Eds.), Das Berufsfeldpraktikum als Professionalisierungselement - Grundlagen, Konzepte, Beispiele für das Lehramtsstudium, Verlag Julius Klinkhardt, Bad Heilbrunn, 2024, pp. 277–293.
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 51099
Mediennutzung von Jugendlichen zu sozialen und politischen Fragen, schulische Aktivitäten und Lehrkräftefortbildungen
N.J. Welsandt, L. Huschle, K. Drossel, D. Deimel, H.J. Abs, in: H.J. Abs, K. Hahn-Laudenberg, D. Deimel, J.F. Ziemes (Eds.), ICCS 2022. Schulische Sozialisation und politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich, Waxmann Verlag GmbH, Münster, 2024, pp. 239–276.
LibreCat
N.J. Welsandt, L. Huschle, K. Drossel, D. Deimel, H.J. Abs, in: H.J. Abs, K. Hahn-Laudenberg, D. Deimel, J.F. Ziemes (Eds.), ICCS 2022. Schulische Sozialisation und politische Bildung von 14-Jährigen im internationalen Vergleich, Waxmann Verlag GmbH, Münster, 2024, pp. 239–276.
2024 | Misc | LibreCat-ID: 52663
Supporting Error Chains in Static Analysis for Precise Evaluation Results and Enhanced Usability
A.-K. Wickert, M. Schlichtig, M. Vogel, L. Winter, M. Mezini, E. Bodden, Supporting Error Chains in Static Analysis for Precise Evaluation Results and Enhanced Usability, 2024.
LibreCat
| Download (ext.)
A.-K. Wickert, M. Schlichtig, M. Vogel, L. Winter, M. Mezini, E. Bodden, Supporting Error Chains in Static Analysis for Precise Evaluation Results and Enhanced Usability, 2024.