Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3941 Publications
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59994
Schreckenberg, C. (2025). Kölner Vorherrschaft über Westfalen? Zu den Ambitionen der Erzbischöfe von Köln (1188–1220). In LWL-Museum in der Kaiserpfalz (Hrsg.) (Ed.), 775 – Westfalen. Das Buch. Eine Region wird gemacht (pp. 99–109).
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60292
Auer, T. F. (2025). SoTL und Forschung in den Sozialwissenschaften: Der experimentelle Ansatz in SoTL. In C. Bohndick, R. Kordts, J. Leschke, & N. Vöing (Eds.), Scholarship of Teaching and Learning und disziplinäre Forschung: Eine komplexe Beziehung (pp. 65–69). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-47908-4_11
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60288
Miller, S., Kottmann, B., Reh, A., & Schroeder, R. (2025). Diagnostisches Handeln im inklusionsorientierten Sachunterricht: Perspektiven aus Wissenschaft und Praxis. widerstreit sachunterricht, 30. http://dx.doi.org/10.25673/119253
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 60343
Wehde, J. (2025). Konzept und Wirkungen eines Lehrmoduls zur demokratischen Erarbeitung von Beurteilungskriterien in bildungswissenschaftlichen Seminaren des Lehramtsstudiums. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Hochschuldidaktik (dghd), Frankfurt a.M.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60342
Wehde, J., Bloh, B., & Homt, M. (n.d.). Das Verhältnis zwischen politischer Involviertheit und professioneller Handlungskompetenz zur unterrichtlichen Gestaltung demokratischer Lerngelegenheiten. In C. Vogelsang, L. Grotegut, J. Bruns, J. Riese, & S. Fechner (Eds.), Handlungsorientierung in der Ausbildung von Lehrkräften und pädagogischen Fachkräften - Konzeptionen, Herausforderungen & Forschungsperspektiven. Waxmann.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60341
Wehde, J. (n.d.). Integration eines Lehrmoduls zur Demokratiebildung in bildungswissenschaftlichen Seminaren der Universität Paderborn. In M. Busch, M. Dittgen, L. Frerick, & B. Weyand (Eds.), Demokratiebildung als Querschnittsaufgabe der Lehrer:innenbildung. Wochenschau Wissenschaft.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60509 |

Vogelsang, C., Scholl, D., Meier, J., & Küth, S. (2025). Thoughts Are Free—Differences Between Unstructured and Structured Reflections of Teachers with Different Levels of Expertise. Education Sciences, 15(7). https://doi.org/10.3390/educsci15070820
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 60297
Bohndick, C., Kordts, R., Leschke, J., & Vöing, N. (Eds.). (2025). Scholarship of Teaching and Learning und disziplinäre Forschung: Eine komplexe Beziehung. Springer Fachmedien Wiesbaden. https://doi.org/10.1007/978-3-658-47908-4
LibreCat
| DOI
2025 | Misc | LibreCat-ID: 60533
Albers, T., & Meusel, S. (2025). Abschlussbericht: Sprachliche Bildung im Kontext von Mehrsprachigkeit. Impulse zur Gestaltung eines mehrsprachigen Kita-Alltags in den städtischen Kindertageseinrichtungen in Köln.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 60565
Bocchini, A., Gerstmann, U., & Schmidt, W. G. (2025). Microscopic origin of gray tracks in <mml:math xmlns:mml="http://www.w3.org/1998/Math/MathML"><mml:msub><mml:mi>KTiOPO</mml:mi><mml:mn>4</mml:mn></mml:msub></mml:math>. Physical Review B, 111(10), Article 104103. https://doi.org/10.1103/physrevb.111.104103
LibreCat
| DOI
2025 | Book | LibreCat-ID: 59902
Engemann, M. (2025). Lehrkräftekooperation und Digitalisierung. Digital-kooperative Arbeitsbeziehungen im Schulfach Erziehungswissenschaft. Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-48493-4
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 60607
Süßmann, J. (2025). Westfalenspott/Westfalenlob vom Humanismus bis zum 17. Jahrhundert. Mit einem Ausblick auf die Wirkung in der Moderne. In J. Hersh, R. Linde, M. Kroker, L. Wolfram, & LWL-Museum in der Kaiserpfalz Paderborn (Eds.), 775 — Westfalen. Das Buch. Eine Region wird gemacht. Begleitband zur Ausstellung im LWL-Museum in der Kaiserpfalz Paderborn, 16. Mai 2025–1. März 2026 (pp. 157–165). Schnell & Steiner.
LibreCat
2025 | Special Issue | LibreCat-ID: 60612
Vol. 4 No. 1 (2025): The (Un)Speakability of Death. Contemporary Literarisations and Visualisations of Dying. (2025). In K. Fürholzer, M. Heidegger, J. Pröll, & M. Fassio (Eds.), Re:visit Humanities & Medicine in Dialogue (Vol. 4).
LibreCat
| Files available
| Download (ext.)
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 60589
Große-Heilmann, R. I. (2025). Entwicklung fachdidaktischen Wissens zum Einsatz digitaler Medien im Fach Physik (Vol. 388). Logos Verlag Berlin. https://doi.org/10.30819/5943
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49545
Freitag, C., & Thiem, A. (2024). Transformation durch Vermittlung. Das Heilige in der Geschichte pädagogischen und literarischen Wirkens der Jesuiten in Lateinamerika . In M. Egidi, L. Peters, & J. Schmidt (Eds.), (Un)verfügbar - Kulturen des Heiligen (1st ed., pp. 253–272). University Press.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50531
Sahli Lozano, C., Wüthrich, S., Kullmann, H., Knickenberg, M., Sharma, U., Loreman, T., Romano, A., Avramidis, E., Woodcock, S., & Subban, P. (2024). How do attitudes and self-efficacy predict teachers‘ intentions to teach in inclusive classrooms? A cross-national comparison between Canada, Germany, Greece, Italy, and Switzerland. . AERA (American Educational Research Association) Annual Meeting. “Dismantling racial injustice and constructing educational possibilities: A call to action,” Philadelphia, PA, United States.
LibreCat
2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50798
Widmann, M., Gaidai, R., Schubert, I., Grummt, M., Bensen, L., Kerling, A., Quermann, A., Zacher, J., Vollrath, S., Bizjak, D. A., Beckendorf, C., Egger, F., Hasler, E., Mellwig, K.-P., Fütterer, C., Wimbauer, F., Vogel, A., Schoenfeld, J., Wüstenfeld, J. C., … Zickwolf, C. (2024). COVID-19 in Female and Male Athletes: Symptoms, Clinical Findings, Outcome, and Prolonged Exercise Intolerance—A Prospective, Observational, Multicenter Cohort Study (CoSmo-S). Sports Medicine. https://doi.org/10.1007/s40279-023-01976-0
LibreCat
| DOI
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50973
Knickenberg, M., Kullmann, H., Wüthrich, S., & Sahli Lozano, C. (n.d.). Teachers’ individual and collective efficacy in relation to their attitudes towards inclusion –Analyses from an international study comprising Canada, Germany & Switzerland. ECER (European Conference on Educational Research), University of Cyprus, Nicosia, Cyprus.
LibreCat
2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 50972
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (n.d.). Examining aspects of students’ current academic motivation in relation to peer interactions and social environment in the classroom using the Experience sampling method. SAA (Society for Ambulatory Assessment) , University of Michigan, MI, USA.
LibreCat
2024 | Conference Abstract | LibreCat-ID: 50974
Knickenberg, M., & Zurbriggen, C. (2024). Effects of peer interactions and the social environment on students’ current academic motivation in the classroom: An experience sampling study. . ECER (European Conference on Educational Research), University of Cyprus, Nicosia, Cyprus.
LibreCat