Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3661 Publications


2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36135
Löper, Marwin Felix, and Frank Hellmich. The Quality of Student-Teacher Relationship and Teachers’ Behaviour as Predictors for Children’s Attitudes towards Peers with Learning Disabilities. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.” University of Geneva, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36141
Görel, Gamze, and Frank Hellmich. Differentiation and Individualisation as Key Features of Inclusive Teaching Quality – Findings from a Qualitative Study with Primary School Teachers. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.” University of Geneva, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36143
Hellmich, Frank, et al. The Promotion of Pre-Service Teachers’ Team-Teaching Competencies for Inclusive Education. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36146
Franzen, Katja, et al. Sources of Primary School Teachers’ Self-Efficacy to Teach in Inclusive Classrooms. 19th Biennial EARLI (European Association for Research on Learning and Instruction) Conference 2021. “Education and Citizenship: Learning and Instruction and the Shaping of Futures.” University of Gothenburg, 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40039
Schroeder, René, et al. “Chancen Des Inklusionsorientierten Sachunterrichts Für Didaktisch-Diagnostisches Handeln. Konzeptionelle Und Methodologisch-Methodische Grundlagen Eines Forschungsbasierten Entwicklungsansatzes Für Die Lehrer*innenbildung.” QfI - Qualifizierung Für Inklusion. Online-Zeitschrift Zur Forschung Über Aus-, Fort- Und Weiterbildung Pädagogischer Fachkräfte, vol. 3, no. 2, University Library J. C. Senckenberg, 2021, pp. 349–72, doi:10.21248/qfi.74.
LibreCat | DOI
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36175
Hellmich, Frank, et al. Kooperatives Lernen von Lehramtsstudierenden Im Zusammenhang Mit Ihrer Qualifizierung Für Den Inklusiven Naturwissenschaftlichen Sachunterricht Der Grundschule – Ergebnisse Aus Dem Forschungsprojekt. Vortrag. Abschlussveranstaltung Der Förderlinie “Qualifizierung Der Pädagogischen Fachkräfte Für Inklusive Bildung” Des Bundesministeriums Für Bildung Und Forschung (BMBF). Goethe-Universität Frankfurt am Main, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36125
Hellmich, Frank, et al. The Impact of the Composition of Pre-Service Teacher Teams on Children’s Competencies in (Non-)Inclusive Primary School Science Lessons. Single Paper. ECER 2021 (European Conference on Educational Research). “Education and Society: Expectations, Prescriptions, Reconciliations.” University of Geneva, 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40498
Büker, Petra, et al. Lernen, die Welt zu verändern. Einblick aus Wissenschaft und Praxis zur Verankerung von BNE im Schulprofil – am Beispiel des Frei-Day. Podcast-Beitrag am 7. Münsterschen Bildungskongress mit LemaS-Jahrestagung. Online. 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37726
Höke, Julia, and Petra bö. “Paderborner Qualitätsstern (PQ3) Zur Einschätzung Der Kooperation Im Übergang Kita – Grundschule. Ein Selbstevaluationsinstrument Für Multiprofessionelle Und Institutionsübergreifende Zusammenarbeit.” Diskurs Kindheits- Und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, vol. 16, no. 3, 2021, pp. 363–68, doi:10.3224/diskurs.v16i3.08.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36901
Bock, Karin, and Nina Göddertz. “Pädagogische Handlungskonzepte in Kinderladenbewegung und Elterninitiativen.” Frühpädagogische Handlungskonzepte. Eine wissenschaftliche Bestandsaufnahme., edited by Thilo Schmidt et al., Waxmann, 2021, pp. 195–216.
LibreCat
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 36897
Göddertz, Nina, and Anke Karber. “Digitale Lehr-Lern-Räume in der beruflichen Fachrichtung Sozialpädagogik.” Care Work 4.0, edited by Marianne Friese , wbv Media, 2021, pp. 245–57.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 24902
Tolksdorf, Nils Frederik, et al. “Comparing the Effects of a Different Social Partner (Social Robot vs. Human) on Children’s Social Referencing in Interaction.” Frontiers in Education, 2021, doi:10.3389/feduc.2020.569615.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 40228
Engemann, M., and Bardo Herzig. “Lehrerkooperation und Digitalisierung - Gestaltung digital-kooperativer Arbeitsbeziehungen von Lehrkräften und ReferendarInnen am Beispiel des Schulfachs Pädagogik.” Fachliche Bildung und digitale Transformation - Fachdidaktische Forschung und Diskurse. Fachtagung der Gesellschaft für Fachdidaktik 2020, edited by C. Maurer et al., 1st ed., Fachportal Pädagogik, 2021, pp. 185–88, doi:10.25656/01:21659.
LibreCat | DOI
 

2021 | Misc | LibreCat-ID: 40489
Büker, Petra. Der Beruf Grundschullehrer*in: Zukunftsfragen. Podcast im Rahmen der Reihe „Zukunftsgespräche“ der Peter Gläsel Stiftung. 2021.
LibreCat
 

2021 | Conference Paper | LibreCat-ID: 40499
Büker, Petra, and Birgit Hüpping. Children as (Co)Researchers as an Opportunity to Influence School Life: A Didactic Approach and Its Relevance in the Perspective of Children. Beitrag Im Rahmen Des Symposiums: Participation to Connect Members of the School Community an Der ECER (European Conference on Educational Research), University of Geneva. Online. 2021.
LibreCat
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 37609
Büker, Petra, et al. “Partizipation als Veränderung. Eine Aufforderung an Grundschule und Forschung.” Zeitschrift für Grundschulforschung, vol. 14, no. 2, 2021, pp. 391–406, doi:10.1007/s42278-021-00117-8 .
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 40568
Lopez Salas, Nieves, and Josep Albero. “CxNy: New Carbon Nitride Organic Photocatalysts.” Frontiers in Materials, vol. 8, Frontiers Media SA, 2021, doi:10.3389/fmats.2021.772200.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39794
Schroeder, René, et al. “Chancen des inklusionsorientierten Sachunterrichts für didaktisch-diagnostisches Handeln. Konzeptionelle und methodologisch-methodische Grundlagen eines forschungsbasierten Entwicklungsansatzes für die Lehrer*innenbildung.” QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, vol. 3, no. 2, 2021, doi:10.21248/qfi.74.
LibreCat | DOI
 

2021 | Journal Article | LibreCat-ID: 39809
Reh, Anne, et al. “Berufsspezifische Reflexionsprozesse durch Einzelfallarbeit im Projekt „Schule für alle": Analyse von zwei Praxisberichten mittels der Dokumentarischen Methode.” QfI - Qualifizierung für Inklusion, vol. 3, no. 1, 2021, doi:10.21248/qfi.56.
LibreCat | DOI
 

2021 | Book Chapter | LibreCat-ID: 39804
Kottmann, Brigitte. “Übergänge begleiten. Peer-Beratung beim Übergang für Lernende mit Förderbedarf.” Schule inklusiv - Vielfalt nutzen - Bildungsgerechtigkeit schaffen, edited by Bettina Streese and Rolf Werning, vol. 3, 2021, pp. 32–34.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

isbn%3D0-7918-3806-4

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed