Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7254 Publications


2024 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 53472
Eke, N., & Elit, S. (Eds.). (2024). ’Topographisches‘ Schreiben: Lea Streisand. Paderborn Wintersemester 2022/23: Vol. 41. Aisthesis.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53502
Elit, S. (n.d.). Klopstocks lyrisches Spätwerk. Perspektivwechsel und Blickerweiterungen . In L. Hagestedt & A. Neblig (Eds.), „Wer wird nicht einen Klopstock loben?“ Friedrich Gottlieb Klopstocks poetische Innovationen und ihre produktive Rezeption. Metzler.
LibreCat
 

2024 | Preprint | LibreCat-ID: 53202
Schapeler, T., Schade, R., Lass, M., Plessl, C., & Bartley, T. (2024). Scalable quantum detector tomography by high-performance computing. In arXiv:2404.02844.
LibreCat | arXiv
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53542
Papageorgiou, E. (2024). Asymptotic behavior of solutions to the extension problem for the fractional Laplacian on noncompact symmetric spaces. Journal of Evolution Equations, 24(2), Article 34. https://doi.org/10.1007/s00028-024-00959-6
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53603
Koppenborg, M., & Klingsieck, K. B. (2024). „Wir wollen mitreden!“ – Entwicklung und Validierung von Skalen zur Erfassung motivationaler Regulation bei der Teilnahme an Befragungen zur Evaluation des Studiums (SMR-Eval). Zeitschrift für Pädagogische Psychologie. https://doi.org/10.1024/1010-0652/a000381
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53622
Höper, L., & Schulte, C. (2024). Empowering Students for the Data-Driven World: A Qualitative Study of the Relevance of Learning about Data-Driven Technologies. Informatics in Education. https://doi.org/10.15388/infedu.2024.19
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 34114
Haake, C.-J., & Schneider, M. (2024). Playing games with QCA: Measuring the explanatory power of single conditions with the Banzhaf index. Journal of International Management, 30(2).
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53663 | OA
Bauer, C., Kenter, T., Lass, M., Mazur, L., Meyer, M., Nitsche, H., Riebler, H., Schade, R., Schwarz, M., Winnwa, N., Wiens, A., Wu, X., Plessl, C., & Simon, J. (2024). Noctua 2 Supercomputer. Journal of Large-Scale Research Facilities, 9. https://doi.org/10.17815/jlsrf-8-187
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 50409
Schoenherr, J. (2024). Personalizing real‐world problems: Posing own problems increases self‐efficacy expectations, intrinsic value, attainment value, and utility value. British Journal of Educational Psychology. https://doi.org/10.1111/bjep.12653
LibreCat | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 51270 | OA
Treder, A. (2024). Métodos de la mediación de cultura en el entrenamiento práctico de futuros/as profesores/as de Alemán como Lengua Extranjera. Revista Lengua y Cultura, 5(10), 56–68. https://doi.org/10.29057/lc.v5i10.12379
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53624
Neuhausen, T., & Ahlers, M. (2024). Modellierungen außerinstitutioneller Aneignungsprozesse digital-materieller Interfaces und (musik-)pädagogische Anschlüsse. In D. Neuhaus & H. J. Keden (Eds.), Musik – Digitalisierung – Bildung (pp. 77–96). kopaed.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54057
Markewitz, F. (2024). “Der Draht ist gut, hält uns ab vom dummen Leben“. Ironisierung als kommunikativer Versuch des Umgangs mit Entwertungs- und Gewalterfahrungen durch jüdische Textproduzenten im Getto Litzmannstadt. In S. Meier-Vieracker, H. Kämper, & I. H. Warnke (Eds.), Invective Discourse (Vol. 34, pp. 129–147). Walter de Gruyter.
LibreCat
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54056
Markewitz, F. (2024). Haus oder Schule? oder Haus und Schule? Zur kulturell-gesellschaftlichen Bedeutung der historischen Textsorte “Schulprogramm” hinsichtlich der Konstitution, Festigung wie Abgrenzung des Erziehungssystems im 19. Jahrhundert. In V. Smailgic (Ed.), Textsorten in Sprach-, Kultur- und Sozialgeschichte (pp. 15–41). Stauffenburg.
LibreCat
 

2024 | Book | LibreCat-ID: 54052
Markewitz, F. (2024). Ironie (Vol. 31). Winter.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 53597 | OA
Grüter, S., Gorges, J., Lütje-Klose, B., Neumann, P., & Wild, E. (2024). Jahrgangsteams zur Kooperation mit Eltern anregen – eine Aufgabe für Fortbildungen? Evaluationsergebnisse zum Bielefelder Fortbildungskonzept zur Kooperation in inklusiven Schulen (BiFoKi). QfI - Qualifizierung für Inklusion. Online-Zeitschrift zur Forschung über Aus-, Fort- und Weiterbildung pädagogischer Fachkräfte, 5(3). https://doi.org/10.21248/qfi.131
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Book Chapter | LibreCat-ID: 54248
Candan, A. B. (2024). Gebete im Islamischen Religionsunterricht. In C. P. Sajak (Ed.), Zum Gebet einladen. Impulse aus der Praxis des evangelischen, islamischen und katholischen Religionsunterrichts. (1. Auflage). Vandenhoeck & Ruprecht.
LibreCat | Files available
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54318
Weiler, D., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2024). Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. Journal of Physics: Conference Series, 2750(1), Article 012041. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | Files available | DOI
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54313
Weiler, D., Burde, J.-P., Große-Heilmann, R. I., Lachner, A., Riese, J., & Schubatzky, T. (2024). Evaluation of a university seminar on the use of digital media in the physics classroom. Journal of Physics: Conference Series, 2750(1), Article 012041. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012041
LibreCat | DOI
 

2024 | Conference Paper | LibreCat-ID: 54356
Unruh, R., Böcker, J., & Schafmeister, F. (n.d.). Experimentally Verified 22 kW, 30 kHz LLC Resonant Converter Design with new Control for a 1 MW Cascaded H-Bridge Converter. ECCE Europe 2024; IEEE Energy Conversion Congress & Exposition Europe. ECCE Europe, Darmstadt.
LibreCat
 

2024 | Journal Article | LibreCat-ID: 54416
Noetzel, I., Becker, L., Gräfin v. Plettenberg, E., & Kehne, M. (2024). Forschungsstand zu Bewegung, Spiel und Sport im schulischen Ganztag in Deutschland: ein Scoping Review. Forum Kinder- und Jugendsport. https://doi.org/10.1007/s43594-024-00123-5
LibreCat | DOI
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-1-467303-12-5

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed