Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

7880 Publications


2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 45969
Elliott, C. M., Garcke, H., & Kovács, B. (2022). Numerical analysis for the interaction of mean curvature flow and diffusion on closed surfaces. Numerische Mathematik, 151(4), 873–925. https://doi.org/10.1007/s00211-022-01301-3
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 33740 | OA
KOUAGOU, N. J., Heindorf, S., Demir, C., & Ngonga Ngomo, A.-C. (2022). Learning Concept Lengths Accelerates Concept Learning in ALC. In The Semantic Web. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-06981-9_14
LibreCat | Files available | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53266
Soleymani, M., Santamaria, I., & Jorswieck, E. A. (2022). Rate Splitting in MIMO RIS-Assisted Systems With Hardware Impairments and Improper Signaling. IEEE Transactions on Vehicular Technology, 72(4), 4580–4597. https://doi.org/10.1109/tvt.2022.3222633
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53267
Soleymani, M., Santamaria, I., & Schreier, P. J. (2022). Improper Signaling for Multicell MIMO RIS-Assisted Broadcast Channels With I/Q Imbalance. IEEE Transactions on Green Communications and Networking, 6(2), 723–738. https://doi.org/10.1109/tgcn.2021.3140150
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 53306
Mohammadi, H. G., Jentzsch, F. P., Kuschel, M., Arshad, R., Rautmare, S., Manjunatha, S., Platzner, M., Boschmann, A., & Schollbach, D. (2022). FLight: FPGA Acceleration of Lightweight DNN Model Inference in Industrial Analytics. In Communications in Computer and Information Science. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-030-93736-2_27
LibreCat | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 53331
Wang, Y., & Winkler, M. (2022). Finite-time blow-up in a repulsive chemotaxis-consumption system. Proceedings of the Royal Society of Edinburgh: Section A Mathematics, 153(4), 1150–1166. https://doi.org/10.1017/prm.2022.39
LibreCat | DOI
 

2022 | Conference Paper | LibreCat-ID: 49825
Lehmann, I., Acar, E., Hasija, T., Akhonda, M. A. B. S., Calhoun, V. D., Schreier, P., & Adali, T. (2022). Multi-Task fMRI Data Fusion Using IVA and PARAFAC2. ICASSP 2022 - 2022 IEEE International Conference on Acoustics, Speech and Signal Processing (ICASSP). https://doi.org/10.1109/icassp43922.2022.9747662
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42653 | OA
Lankeit, E., & Biehler, R. (2022). Mathematik-Vorkurse zur Vorbereitung auf das Studium – Zielsetzungen und didaktische Konzepte. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 117–141). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_4
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 42650 | OA
Hochmuth, R., Biehler, R., Liebendörfer, M., & Schaper, N. (Eds.). (2022). Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43232
Ridgway, J., Campos, P., & Biehler, R. (2022). Data Science, Statistics, and Civic Statistics: Education for a Fast Changing World. In Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_22
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42649 | OA
Bauer, T., Biehler, R., & Lankeit, E. (2022). Mini-Aufgaben in mathematischen Übungsgruppen zur Analysis: Charakteristika von Aufgaben und Abstimmungsverhalten von Studierenden. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 515–543). Springer Berlin Heidelberg. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_19
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42652
Lankeit, E., & Biehler, R. (2022). Vorkurse und ihre Wirkungen im Übergang Schule – Hochschule. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 293–363). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_12
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42651
Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Liebendörfer, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J., & Schürmann, M. (2022). Einführung in das WiGeMath-Projekt: Wirkung und Gelingensbedingungen von Unterstützungsmaßnahmen für mathematikbezogenes Lernen in der Studieneingangsphase. In H. Reinhard, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 3–31). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_1
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42654 | OA
Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Schaper, N., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J., & Schürmann, M. (2022). Ein Rahmenmodell für hochschuldidaktische Maßnahmen in der Mathematik. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 33–65). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_2
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 46160
Wessel, L., & Leuders, T. (2022). Profession-Specific Curriculum Design in Mathematics Teacher Education: Connecting Disciplinary Practice to the Learning of Group Theory. In R. Biehler, M. Liebendörfer, G. Gueudet, C. Rasmussen, & C. Winslow (Eds.), Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education (pp. 349–368). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_17
LibreCat | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43231
Podworny, S., Frischemeier, D., & Biehler, R. (2022). Civic Statistics for Prospective Teachers: Developing Content and Pedagogical Content Knowledge Through Project Work. In Statistics for Empowerment and Social Engagement. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_15
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 43230
Frischemeier, D., Podworny, S., & Biehler, R. (2022). Data Visualization Packages for Non-inferential Civic Statistics in High School Classrooms. In Statistics for Empowerment and Social Engagement (pp. 199–236). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-031-20748-8_9
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Journal Article | LibreCat-ID: 35732
Bartelheimer, C., zur Heiden, P., Lüttenberg, H., & Beverungen, D. (2022). Systematizing the lexicon of platforms in information systems: a data-driven study. Electronic Markets, 32, 375–396. https://doi.org/10.1007/s12525-022-00530-6
LibreCat | Files available | DOI
 

2022 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42655 | OA
Schürmann, M., Liebendörfer, M., Büdenbender-Kuklinski, C., Lankeit, E., Ruge, J., Schaper, N., Biehler, R., & Hochmuth, R. (2022). Evaluation von Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen. In R. Hochmuth, R. Biehler, M. Liebendörfer, & N. Schaper (Eds.), Unterstützungsmaßnahmen in mathematikbezogenen Studiengängen - Konzepte, Praxisbeispiele und Untersuchungsergebnisse (pp. 67–113). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-662-64833-9_3
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Conference (Editor) | LibreCat-ID: 53803 | OA
Kersting, J. (Ed.). (2022). PATTERNS 2022 The Fourteenth International Conferences on Pervasive Patterns and Applications. IARIA.
LibreCat | Files available | Download (ext.)
 

Filters and Search Terms

isbn%3D978-3-319-26406-6

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: APA

Export / Embed