Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
112 Publications
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 28355
Listening to learners’ voices: Qualitative aspects of pronunciation learning during study abroad
M. Müller, Journal of Second Language Pronunciation 2 (2016) 108–142.
LibreCat
| DOI
M. Müller, Journal of Second Language Pronunciation 2 (2016) 108–142.
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17182
Embodied Language Learning and Cognitive Bootstrapping: Methods and Design Principles
C. Lyon, C.L. Nehaniv, J. Saunders, T. Belpaeme, A. Bisio, K. Fischer, F. Forster, H. Lehmann, G. Metta, V. Mohan, A. Morse, S. Nolfi, F. Nori, K. Rohlfing, A. Sciutti, J. Tani, E. Tuci, B. Wrede, A. Zeschel, A. Cangelosi, International Journal of Advanced Robotic Systems 13 (2016).
LibreCat
| DOI
C. Lyon, C.L. Nehaniv, J. Saunders, T. Belpaeme, A. Bisio, K. Fischer, F. Forster, H. Lehmann, G. Metta, V. Mohan, A. Morse, S. Nolfi, F. Nori, K. Rohlfing, A. Sciutti, J. Tani, E. Tuci, B. Wrede, A. Zeschel, A. Cangelosi, International Journal of Advanced Robotic Systems 13 (2016).
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 17181
An Alternative to Mapping a Word onto a Concept in Language Acquisition: Pragmatic Frames
K. Rohlfing, B. Wrede, A.-L. Vollmer, P.-Y. Oudeyer, FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 7 (2016).
LibreCat
| DOI
K. Rohlfing, B. Wrede, A.-L. Vollmer, P.-Y. Oudeyer, FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 7 (2016).
2016 | Journal Article | LibreCat-ID: 48462
Spielend Lehrer/in werden: problembasiertes Lernen mit virtuellen Schülerinnen/Schülern.
S. Praetorius, D. Al-Kabbani, C. Bohndick, J. Hilkenmeier, S.T. König, H.S. Müsche, S. Sommer, K.B. Klingsieck, Zeitschrift für Hochschulentwicklung 11 (2016) 213–245.
LibreCat
S. Praetorius, D. Al-Kabbani, C. Bohndick, J. Hilkenmeier, S.T. König, H.S. Müsche, S. Sommer, K.B. Klingsieck, Zeitschrift für Hochschulentwicklung 11 (2016) 213–245.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 3343
Learning Boolean Specifications
U. Bubeck, H. Kleine Büning, Artificial Intelligence (2015) 246–257.
LibreCat
| DOI
U. Bubeck, H. Kleine Büning, Artificial Intelligence (2015) 246–257.
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 3592
Die Bedeutung subjektiver Sichtweisen für die Implementierung betrieblicher Lernkultur
C. Fischer, C. Harteis, in: G. Niedermair (Ed.), Informelles Lernen, Annäherungen - Problemlagen - Forschungsbefunde, Trauner, Linz, 2015, pp. 107--123.
LibreCat
C. Fischer, C. Harteis, in: G. Niedermair (Ed.), Informelles Lernen, Annäherungen - Problemlagen - Forschungsbefunde, Trauner, Linz, 2015, pp. 107--123.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 5704
The Value of Self-Service: Long-Term Effects of Technology-Based Self-Service Usage on Customer Retention.
A. Scherer, N. Wünderlich, F. Von Wangenheim, MIS Quarterly 39 (2015) 177–200.
LibreCat
A. Scherer, N. Wünderlich, F. Von Wangenheim, MIS Quarterly 39 (2015) 177–200.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4463
The self-fulfilling prophecy of fear of academic failure
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, in: 2015.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, D. Wagner, in: 2015.
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 5588 |
A Multi-Theoretical Literature Review on Information Security Investments using the Resource-Based View and the Organizational Learning Theory
E. Weishäupl, E. Yasasin, G. Schryen, in: International Conference on Information Systems, 2015.
LibreCat
| Files available
E. Weishäupl, E. Yasasin, G. Schryen, in: International Conference on Information Systems, 2015.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 11922 |
Autonomous Learning of Representations
O. Walter, R. Haeb-Umbach, B. Mokbel, B. Paassen, B. Hammer, KI - Kuenstliche Intelligenz (2015) 1–13.
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
O. Walter, R. Haeb-Umbach, B. Mokbel, B. Paassen, B. Hammer, KI - Kuenstliche Intelligenz (2015) 1–13.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 29755
Zum Einfluss des didaktischen Designs auf das (motivationale) Erleben von Lehrveranstaltungen: Eine quantitative Fallstudie im Rahmen der Methodeneinführung in den Bildungswissenschaften
M. Goller, die hochschullehre (2015).
LibreCat
| Files available
M. Goller, die hochschullehre (2015).
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 17189
Alignment to the Actions of a Robot
A.-L. Vollmer, K. Rohlfing, B. Wrede, A. Cangelosi, International Journal of Social Robotics 7 (2015) 241–252.
LibreCat
| DOI
A.-L. Vollmer, K. Rohlfing, B. Wrede, A. Cangelosi, International Journal of Social Robotics 7 (2015) 241–252.
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 4423
On the assessment of attitudes towards studying—development and validation of a questionnaire
T. Brahm, T. Jenert, Learning and Individual Differences : Journal of Psychology and Education 43 (2015) 233–242.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, Learning and Individual Differences : Journal of Psychology and Education 43 (2015) 233–242.
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 4697
Augmented reality in informal learning environments: A field experiment in a mathematics exhibition
P. Sommerauer, O. Müller, Computers and Education (2014) 59--68.
LibreCat
| DOI
P. Sommerauer, O. Müller, Computers and Education (2014) 59--68.
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 17199
Tutoring in adult-child-interaction: On the loop of the tutor's action modification and the recipient's gaze
K. Pitsch, A.-L. Vollmer, K. Rohlfing, J. Fritsch, B. Wrede, Interaction Studies 15 (2014) 55–98.
LibreCat
| DOI
K. Pitsch, A.-L. Vollmer, K. Rohlfing, J. Fritsch, B. Wrede, Interaction Studies 15 (2014) 55–98.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 4427
Herausforderungen der Kompetenzorientierung in der Studienprogrammentwicklung
T. Brahm, T. Jenert, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 8 (2013) 7–14.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, Zeitschrift Für Hochschulentwicklung 8 (2013) 7–14.
2013 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4478
On the assessment of attitudes towards the study process and the university: Attitudes towards the Study Environment Questionnaire (ASEQ)
T. Brahm, T. Jenert, D. Euler, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
LibreCat
T. Brahm, T. Jenert, D. Euler, in: EARLI European Association for Research on Learning and Instruction, 2013.
2013 | Journal Article | LibreCat-ID: 17204
Educating attention: recruiting, maintaining, and framing eye contact in early natural mother-infant interactions
I. Nomikou, K. Rohlfing, J. Szufnarowska, Interaction Studies 14 (2013) 240–267.
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, K. Rohlfing, J. Szufnarowska, Interaction Studies 14 (2013) 240–267.
2012 | Dissertation | LibreCat-ID: 24036
Optimierung des einsatzbezogenen Lernens durch Wissensidentifikation
J. Pottebaum, Optimierung Des Einsatzbezogenen Lernens Durch Wissensidentifikation, Monsenstein und Vannerdat, Münster, 2012.
LibreCat
J. Pottebaum, Optimierung Des Einsatzbezogenen Lernens Durch Wissensidentifikation, Monsenstein und Vannerdat, Münster, 2012.
2012 | Journal Article | LibreCat-ID: 4429
Didaktische Potenziale des Mobile Learning für die Berufsbildung: Erfahrungen aus einem Pilotprojekt am Center for Young Professionals in Banking in der Schweiz
S. Seufert, T. Jenert, A. Kuhn-Senn, Berufsbildung in Wissenschaft Und Praxis 4 (2012) 10–13.
LibreCat
S. Seufert, T. Jenert, A. Kuhn-Senn, Berufsbildung in Wissenschaft Und Praxis 4 (2012) 10–13.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4486
How to Assess and Study the Cultural Dimension of Social Interactions in Higher Education Institutions (HEI)
A. Gebhardt, T. Jenert, in: 2012.
LibreCat
A. Gebhardt, T. Jenert, in: 2012.
2012 | Conference Paper | LibreCat-ID: 46396
Algorithm Selection Based on Exploratory Landscape Analysis and Cost-Sensitive Learning
B. Bischl, O. Mersmann, H. Trautmann, M. Preuß, in: Proceedings of the 14th Annual Conference on Genetic and Evolutionary Computation, Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 2012, pp. 313–320.
LibreCat
| DOI
B. Bischl, O. Mersmann, H. Trautmann, M. Preuß, in: Proceedings of the 14th Annual Conference on Genetic and Evolutionary Computation, Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 2012, pp. 313–320.
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 4430
Weblogs zur Unterstützung der Theorie-Praxis-Integration in der Wirtschaftslehrenden-Ausbildung
T. Jenert, A. Gebhardt, R. Käser, Zeitschrift Für E-Learning 6 (2011) 17–29.
LibreCat
T. Jenert, A. Gebhardt, R. Käser, Zeitschrift Für E-Learning 6 (2011) 17–29.
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 6082 |
Prior entry explains order reversals in the attentional blink.
C.N.L. Olivers, F. Hilkenmeier, I. Scharlau, Attention, Perception, & Psychophysics 73 (2011) 53–67.
LibreCat
| Download (ext.)
C.N.L. Olivers, F. Hilkenmeier, I. Scharlau, Attention, Perception, & Psychophysics 73 (2011) 53–67.
2011 | Journal Article | LibreCat-ID: 17246
Language Does Something: Body Action and Language in Maternal Input to Three-Month-Olds
I. Nomikou, K. Rohlfing, IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 3 (2011) 113–128.
LibreCat
| DOI
I. Nomikou, K. Rohlfing, IEEE Transactions on Autonomous Mental Development 3 (2011) 113–128.
2010 | Report | LibreCat-ID: 4448
Zugänge zum Begriff der Lernkultur: Eine Systematisierung auf Basis kultur-und lerntheoretischer Überlegungen
T. Jenert, A. Gebhardt, Zugänge Zum Begriff Der Lernkultur: Eine Systematisierung Auf Basis Kultur-Und Lerntheoretischer Überlegungen, 2010.
LibreCat
T. Jenert, A. Gebhardt, Zugänge Zum Begriff Der Lernkultur: Eine Systematisierung Auf Basis Kultur-Und Lerntheoretischer Überlegungen, 2010.
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17253
Developing feedback: How children of different age contribute to a tutoring interaction with adults
A.-L. Vollmer, K. Pitsch, K.S. Lohan, J. Fritsch, K. Rohlfing, B. Wrede, in: Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning, 2010, pp. 76–81.
LibreCat
A.-L. Vollmer, K. Pitsch, K.S. Lohan, J. Fritsch, K. Rohlfing, B. Wrede, in: Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning, 2010, pp. 76–81.
2009 | Report | LibreCat-ID: 4450
Lernkulturen an Hochschulen: Theoretische Überlegungen zur Betrachtung studentischen Lernens unter individueller, pädagogischer und organisationaler Perspektive
T. Jenert, F. Zellweger, J. Dommen, A. Gebhardt, Lernkulturen an Hochschulen: Theoretische Überlegungen Zur Betrachtung Studentischen Lernens Unter Individueller, Pädagogischer Und Organisationaler Perspektive, 2009.
LibreCat
T. Jenert, F. Zellweger, J. Dommen, A. Gebhardt, Lernkulturen an Hochschulen: Theoretische Überlegungen Zur Betrachtung Studentischen Lernens Unter Individueller, Pädagogischer Und Organisationaler Perspektive, 2009.
2009 | Journal Article | LibreCat-ID: 5621 |
Security in Large-Scale Internet Elections: A Retrospective Analysis of Elections in Estonia, The Netherlands, and Switzerland
G. Schryen, E. Rich, IEEE Transactions on Information Forensics \& Security 4 (2009) 729–744.
LibreCat
| Files available
G. Schryen, E. Rich, IEEE Transactions on Information Forensics \& Security 4 (2009) 729–744.
2009 | Conference Paper | LibreCat-ID: 17272
People modify their tutoring behavior in robot-directed interaction for action learning
A.-L. Vollmer, K.S. Lohan, K. Fischer, Y. Nagai, K. Pitsch, J. Fritsch, K. Rohlfing, B. Wrede, in: Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning, IEEE, 2009, pp. 1–6.
LibreCat
| DOI
A.-L. Vollmer, K.S. Lohan, K. Fischer, Y. Nagai, K. Pitsch, J. Fritsch, K. Rohlfing, B. Wrede, in: Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning, IEEE, 2009, pp. 1–6.
2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4494
Einsatz von E-Portfolios zur Förderung von studentischen Lerngemeinschaften im Hochschulstudium.
T. Sporer, T. Jenert, B. Strehl, P.O. Noack, in: DeLFI Workshops, Logos Verlag, 2007, pp. 19--26.
LibreCat
T. Sporer, T. Jenert, B. Strehl, P.O. Noack, in: DeLFI Workshops, Logos Verlag, 2007, pp. 19--26.
2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4496
Semivirtuelle Lernumgebung zum wissenschaftlichen Arbeiten als Ergänzung des Studienangebots der Universität Augsburg
N. Heinze, T. Sporer, T. Jenert, in: Deutsche Gesellschaft Für Informationswissenschaft Und Informationspraxis: Tagungen Der Deutschen Gesellschaft Für Informationswissenschaft Und Informationspraxis, Frankfurt am Main , 2007, pp. 319–328.
LibreCat
N. Heinze, T. Sporer, T. Jenert, in: Deutsche Gesellschaft Für Informationswissenschaft Und Informationspraxis: Tagungen Der Deutschen Gesellschaft Für Informationswissenschaft Und Informationspraxis, Frankfurt am Main , 2007, pp. 319–328.
2007 | Conference Paper | LibreCat-ID: 4497
Student Learning Communities in the Project-Centered Study Program" Problem-Solving Competencies"
T. Sporer, N. Heinze, T. Jenert, G. Reinmann, in: 2007.
LibreCat
T. Sporer, N. Heinze, T. Jenert, G. Reinmann, in: 2007.
2007 | Journal Article | LibreCat-ID: 5655 |
Do anti-spam measures effectively cover the e-mail communication network? A formal approach
G. Schryen, The Journal of Information Systems Security (AIS Special Interest Group in Security) 3 (2007) 66–90.
LibreCat
| Files available
G. Schryen, The Journal of Information Systems Security (AIS Special Interest Group in Security) 3 (2007) 66–90.
2006 | Journal Article | LibreCat-ID: 17289
How can multimodal cues from child-directed interaction reduce learning complexity in robots?
K. Rohlfing, J. Fritsch, B. Wrede, T. Jungmann, Advanced Robotics 20 (2006) 1183–1199.
LibreCat
| DOI
K. Rohlfing, J. Fritsch, B. Wrede, T. Jungmann, Advanced Robotics 20 (2006) 1183–1199.
2005 | Conference Paper | LibreCat-ID: 5661 |
An e-mail honeypot addressing spammers' behavior in collecting and applying addresses
G. Schryen, in: Proceedings of the 6th IEEE Information Assurance Workshop, Westpoint, 2005, pp. 37–41.
LibreCat
| Files available
G. Schryen, in: Proceedings of the 6th IEEE Information Assurance Workshop, Westpoint, 2005, pp. 37–41.
2004 | Journal Article | LibreCat-ID: 5662 |
Effektivität von Lösungsansätzen zur Bekämpfung von Spam
G. Schryen, Wirtschaftsinformatik 46 (2004) 281–288.
LibreCat
| Files available
G. Schryen, Wirtschaftsinformatik 46 (2004) 281–288.
2004 | Conference Paper | LibreCat-ID: 5663 |
Fighting Spam: Motivating an Account-based Approach
G. Schryen, in: P. Isaias (Ed.), Proceedings of the IADIS International Conference WWW/Internet 2004. Vol. 2, IADIS Press, Madrid, 2004, pp. 937–940.
LibreCat
| Files available
G. Schryen, in: P. Isaias (Ed.), Proceedings of the IADIS International Conference WWW/Internet 2004. Vol. 2, IADIS Press, Madrid, 2004, pp. 937–940.
2004 | Journal Article | LibreCat-ID: 6068 |
Evidence against response bias in temporal order tasks with attention manipulation by masked primes.
I. Scharlau, Psychological Research 68 (2004) 224–236.
LibreCat
| Download (ext.)
I. Scharlau, Psychological Research 68 (2004) 224–236.
2003 | Book Chapter | LibreCat-ID: 5667
E-Democracy: Internet Voting
G. Schryen, in: Proceedings of the IADIS International Conference WWW Internet 2003. Vol. 2, IADIS Press, Algarve, 2003, pp. 1017–1021.
LibreCat
G. Schryen, in: Proceedings of the IADIS International Conference WWW Internet 2003. Vol. 2, IADIS Press, Algarve, 2003, pp. 1017–1021.
2003 | Conference Paper | LibreCat-ID: 5668 |
Internet-Wahlen
G. Schryen, in: 6. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik, 2003, pp. 937–956.
LibreCat
| Files available
G. Schryen, in: 6. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik, 2003, pp. 937–956.
2002 | Journal Article | LibreCat-ID: 5623 |
Elektronisches Papier - Display-Technologie mit weitem Anwendungsspektrum
G. Schryen, J. Karla, Wirtschaftsinformatik 44 (2002) 567–574.
LibreCat
| Files available
G. Schryen, J. Karla, Wirtschaftsinformatik 44 (2002) 567–574.