Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
3024 Publications
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49930
Münzmay, A. (2018). Verselbständigte Theatermusik: Philipp Heinrich Erlebachs Ariendrucke Harmonische Freude Musicalischer Freunde (Nürnberg 1697 und 1710). In C. Storch (Ed.), Philipp Heinrich Erlebach im Kontext: Hofkapelle und Hofkapellmeister in Thüringen um 1700 (Vol. 3, pp. 151–170). Studiopunkt.
LibreCat
2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 |

Kuklinski, C., Leis, E., Liebendörfer, M., Hochmuth, R., Biehler, R., Lankeit, E., Neuhaus, S., Schaper, N., & Schürmann, M. (2018). Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture focused on Problem-Solving. In V. Durand-Guerrier, R. Hochmuth, S. Goodchild, & N. M. Hogstad (Eds.), Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018) (pp. 527–536). INDRUM Network, University of Agder.
LibreCat
| Download (ext.)
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35513
Ehland, C. (2018). Civic Subversion in London’s Public Rituals in the Seventeenth Century. In C. Ehland & P. Fischer (Eds.), Resistance and the City: Challenging Urban Space: Vol. Volume 27 (pp. 17–34). Brill.
LibreCat
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 35500
Ehland, C., & Fischer, P. (Eds.). (2018). Resistance and the City: Negotiating Urban Identities – Race, Class, and Gender: Vol. Volume 28. Brill.
LibreCat
2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 35499
Ehland, C., & Fischer, P. (Eds.). (2018). Resistance and the City: Challenging Urban Space: Vol. Volume 27. Brill.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19426
Mahnken, R., Lenz, P., & Dammann, C. (2018). A least squares approach for effective shear properties in an $${{\varvec{n}}}$$ n -layered sphere model. Archive of Applied Mechanics, 2081–2099. https://doi.org/10.1007/s00419-018-1431-5
LibreCat
| DOI
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24526
Dridger, A., & Mahnken, R. (2018). Unschärfe in der Simulation im Kontext von Sicherheitsdiskursen. In Wissenschaft im Angesicht »großer gesellschaftlicher Herausforderungen«. https://doi.org/10.14361/9783839440995-003
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 24428
Cheng, C., & Mahnken, R. (2018). A multi-mechanism model for cutting simulation: A Ginzburg-Landau type phase gradient and numerical implementations. International Journal of Solids and Structures, 1–17. https://doi.org/10.1016/j.ijsolstr.2018.10.007
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 4743
Sievers, S., Sureth-Sloane, C., & Uhde, A. (2018). Restrukturierungen: operative und finanzielle Wertbeiträge. Eine Betrachtung vor dem Hintergrund der Entwicklungen bei thyssenkrupp. Die Wirtschaftsprüfung, 71(9), 569–575.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
Plöger, W., Scholl, D., & Seifert, A. (2018). The quasi-experimental attitude of teachers: The development of a questionnaire. Journal of Education for Teaching, 44(4), 415–430.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
König, J., Darge, K., Klemenz, S., & Seifert, A. (2018). Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens? In J. König, M. Rothland, & N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. Springer VS.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18970
Bührmann, T., & Büker, P. (2018). Bildungshäuser als neue interinstitutionelle Bildungsräume für Kinder und pädagogische Fachkräfte. Ein systemtheoretisches Erklärungsmodell . In E. Glaser, H.-C. Koller, W. Thole , & S. Krumme (Eds.), Räume für Bildung – Räume der Bildung. Kongressband zum 25. DGfE-Kongress (pp. 512–519). Budrich.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34622 |

Alpsancar, S. (2018). Technikfolgenabschätzung als Zeitdiagnose. TATuP - Zeitschrift für Technikfolgenabschätzung in Theorie und Praxis, 27(1), 14–20. https://doi.org/10.14512/tatup.27.1.14
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Book Review | LibreCat-ID: 34695
Alpsancar, S. (2018). Buchbesprechung von Krämer, Sybille/Schmidt, Sibylle/Schülein, JohannesGeorg: Philosophie der Zeugenschaft. Eine Anthologie. In Zeitschrift für philosophische Literatur (Vol. 6, Issue 1, pp. 1–10). https://doi.org/10.21827/zfphl.6.1.35414
LibreCat
| DOI
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
Plöger, W., Scholl, D., & Seifert, A. (2018). Bridging the gap between theory and practice – The effective use of videos to assist the acquisition and application of pedagogical knowledge in pre-service teacher education. Studies in Educational Evaluation, 58, 197–204.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
Krepf, M., Scholl, D., Plöger, W., & Seifert, A. (2018). Pedagogical content knowledge of experts and novices – what knowledge do they activate when analyzing science lessons? Journal of Research in Science Teaching, 55(1), 44–67.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41154
Bender, E., Schaper, N., & Seifert, A. (2018). Professionelle Überzeugungen und motivationale Überzeugungen von Informatiklehrkräften. . Journal for Educational Research Online, 10(1), 70–99.
LibreCat
2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41155
Gembris, H., Heye, A., & Seifert, A. (2018). Health problems of orchestral musicians from a life-span perspective: Results of a large scale study. . Music & Science, 1, 1–20.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41163
Schaper, N., & Seifert, A. (2018). Die Veränderung der Selbstwirksamkeitserwartungen und der Berufswahlsicherheit im Praxissemester. Empirische Befunde zur Bedeutung von Lerngelegenheiten und berufsspezifischer Motivation der Lehramtsstudierenden. In J. König, M. Rothland, & N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. Springer VS.
LibreCat
2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41167
Seifert, A., Schaper, N., & König, J. (2018). Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester: Veränderungen und Zusammenhänge. In J. König, M. Rothland, & N. Schaper (Eds.), Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. Springer VS.
LibreCat