Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

3024 Publications


2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49930
Münzmay, Andreas. “Verselbständigte Theatermusik: Philipp Heinrich Erlebachs Ariendrucke Harmonische Freude Musicalischer Freunde (Nürnberg 1697 und 1710).” Philipp Heinrich Erlebach im Kontext: Hofkapelle und Hofkapellmeister in Thüringen um 1700, edited by Christian Storch, vol. 3, Studiopunkt, 2018, pp. 151–70.
LibreCat
 

2018 | Conference Paper | LibreCat-ID: 8575 | OA
Kuklinski, Christiane, et al. “Evaluating Innovative Measures in University Mathematics – The Case of Affective Outcomes in a Lecture Focused on Problem-Solving.” Proceedings of the Second Conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM 2018, 5-7 April 2018), edited by V. Durand-Guerrier et al., INDRUM Network, University of Agder, 2018, pp. 527–36.
LibreCat | Download (ext.)
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 35513
Ehland, Christoph. “Civic Subversion in London’s Public Rituals in the Seventeenth Century.” Resistance and the City: Challenging Urban Space, edited by Christoph Ehland and Pascal Fischer, vol. Volume 27, Brill, 2018, pp. 17–34.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 35500
Ehland, Christoph, and Pascal Fischer, editors. Resistance and the City: Negotiating Urban Identities – Race, Class, and Gender. Brill, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 35499
Ehland, Christoph, and Pascal Fischer, editors. Resistance and the City: Challenging Urban Space. Brill, 2018.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 19426
Mahnken, Rolf, et al. “A Least Squares Approach for Effective Shear Properties in an                                                                  $${{\varvec{n}}}$$                                                                            n                                                                    -Layered Sphere Model.” Archive of Applied Mechanics, 2018, pp. 2081–99, doi:10.1007/s00419-018-1431-5.
LibreCat | DOI
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 24526
Dridger, Alex, and Rolf Mahnken. “Unschärfe in Der Simulation Im Kontext von Sicherheitsdiskursen.” Wissenschaft Im Angesicht »großer Gesellschaftlicher Herausforderungen«, 2018, doi:10.14361/9783839440995-003.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 24428
Cheng, C., and Rolf Mahnken. “A Multi-Mechanism Model for Cutting Simulation: A Ginzburg-Landau Type Phase Gradient and Numerical Implementations.” International Journal of Solids and Structures, 2018, pp. 1–17, doi:10.1016/j.ijsolstr.2018.10.007.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 4743
Sievers, Sönke, et al. “Restrukturierungen: operative und finanzielle Wertbeiträge. Eine Betrachtung vor dem Hintergrund der Entwicklungen bei thyssenkrupp.” Die Wirtschaftsprüfung, vol. 71, no. 9, 2018, pp. 569–75.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41162
Plöger, Wilfried, et al. “The Quasi-Experimental Attitude of Teachers: The Development of a Questionnaire.” Journal of Education for Teaching, vol. 44, no. 4, 2018, pp. 415–30.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41156
König, Johannes, et al. “Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens?” Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., edited by Johannes König et al., Springer VS, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 18970
Bührmann, Thorsten, and Petra Büker. “Bildungshäuser als neue interinstitutionelle Bildungsräume für Kinder und pädagogische Fachkräfte. Ein systemtheoretisches Erklärungsmodell .” Räume für Bildung – Räume der Bildung. Kongressband zum 25. DGfE-Kongress, edited by Edith Glaser et al., Budrich, 2018, pp. 512–19.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 34622 | OA
Alpsancar, Suzana. “Technikfolgenabschätzung als Zeitdiagnose.” TATuP - Zeitschrift für Technikfolgenabschätzung in Theorie und Praxis, vol. 27, no. 1, Oekom Publishers GmbH, 2018, pp. 14–20, doi:10.14512/tatup.27.1.14.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2018 | Book Review | LibreCat-ID: 34695
Alpsancar, Suzana. “Buchbesprechung von Krämer, Sybille/Schmidt, Sibylle/Schülein, JohannesGeorg: Philosophie der Zeugenschaft. Eine Anthologie.” Zeitschrift für philosophische Literatur, vol. 6, no. 1, 2018, pp. 1–10, doi:10.21827/zfphl.6.1.35414.
LibreCat | DOI
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41161
Plöger, Wilfried, et al. “Bridging the Gap between Theory and Practice – The Effective Use of Videos to Assist the Acquisition and Application of Pedagogical Knowledge in Pre-Service Teacher Education.” Studies in Educational Evaluation, vol. 58, 2018, pp. 197–204.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41159
Krepf, Matthias, et al. “Pedagogical Content Knowledge of Experts and Novices – What Knowledge Do They Activate When Analyzing Science Lessons?” Journal of Research in Science Teaching, vol. 55, no. 1, 2018, pp. 44–67.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41154
Bender, Elena, et al. “Professionelle Überzeugungen und motivationale Überzeugungen von Informatiklehrkräften. .” Journal for Educational Research Online, vol. 10, no. 1, 2018, pp. 70–99.
LibreCat
 

2018 | Journal Article | LibreCat-ID: 41155
Gembris, Heiner, et al. “Health Problems of Orchestral Musicians from a Life-Span Perspective: Results of a Large Scale Study. .” Music & Science, vol. 1, 2018, pp. 1–20.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41163
Schaper, Niclas, and Andreas Seifert. “Die Veränderung der Selbstwirksamkeitserwartungen und der Berufswahlsicherheit im Praxissemester. Empirische Befunde zur Bedeutung von Lerngelegenheiten und berufsspezifischer Motivation der Lehramtsstudierenden.” Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., edited by Johannes König et al., Springer VS, 2018.
LibreCat
 

2018 | Book Chapter | LibreCat-ID: 41167
Seifert, Andreas, et al. “Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester: Veränderungen und Zusammenhänge.” Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung., edited by Johannes König et al., Springer VS, 2018.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

qualitycontrolled = 1

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: MLA

Export / Embed