Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
41203 Publications
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59517
Lick, J., Kattenstroth, F., Trienens, M., Disselkamp, J.-P., Kühne, A., & Dumitrescu, R. (2025). Guidance on a Digital Factory Twin: Proposal for a Reference Architecture. 2024 IEEE International Conference on Technology Management, Operations and Decisions (ICTMOD). https://doi.org/10.1109/ictmod63116.2024.10878221
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59532
Knorr, L., Buchenau, N., Schlosser, F., Divkovic, D., Prina, M. G., & Meschede, H. (2025). Electrification and flexibility of process heat in energy system modelling: A review. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 216, Article 115698. https://doi.org/10.1016/j.rser.2025.115698
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59531
Ahmadi, M., Knorr, L., & Meschede, H. (2025). Improvement of Wind Power Utilization Through Flexible Operation of Data Center in Wind Parks. Renewable Energy, Article 123073. https://doi.org/10.1016/j.renene.2025.123073
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59438
Rößner, M., Binder, K., Geier, C., & Krauss, S. (2025). Students’ performance and typical errors in filling empty probabilistic visualizations with probabilities or frequencies. Educational Studies in Mathematics. https://doi.org/10.1007/s10649-024-10372-y
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59533
Janus, R., Mitropoulou, V., & Meke, M. (2025). Theology Students´ Views on the Communication wirth the Other During COVID-19 Lockdown. The Educational Review, 9(3), 321–334. https://doi.org/10.26855/er.2025.03.008
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58644
Berkel-Otto , L., Heine, L., Niederhaus, C., & Decker, L. (2025). Das DSSZ-Modul in Nordrhein-Westfalen. Eine Umfrage zu Strukturen, Lehrinhalten und Perspektiven von Hochschullehrenden . HLZ, 8(1), 19–37. https://doi.org/10.11576/HLZ-7126
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59567
Bröker, C. (2025). Nur Gewinner und Verlierer in der Erzählung vom Krieg? Der Zweck von Emotionen in den Beschreibungen der englischen Barons’ Wars (1216–1217 und 1264–1265). In F. Quaas & T. Raum (Eds.), Emotionen im Krieg – Krieg der Emotionen (Vol. 33, pp. 159–180).
LibreCat
2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59564 |

Peckhaus, V. (2025). Hermann, Michael, „Der Wandel von Statistik zu Maschinellem Lernen“, SieB. Sie-gener Beiträge zur Geschichte und Philosophie der Mathematik 17 (2023), 145–179. . In zbMATH Open, Zbl. 07925543.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59561
Gather, K., Engemann, M., Hoppe, L., & Martin, A. (2025). Wie bearbeiten Schüler*innen Fälle? Explorative Einsichten in Fallbearbeitungsprozesse anhand der Denke-laut-Methode. Zeitschrift PädagogikUNTERRICHT, 45(1), 24–35.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59562
Engemann, M. (2025). Künstliche Intelligenz - Überlegungen zum Einsatz von ChatGPT im Pädagogikunterricht aus Perspektive der Medienbildung. Zeitschrift PädagogikUNTERRICHT, 45(1), 36–45.
LibreCat
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59573
Noetzel, I., Kaufmann, N., Neuber, N., von Plettenberg, E., Satzinger, N., Schröder, S., Süßenbach, J., & Kehne, M. (2025). Bewegung, Spiel und Sport im Ganztag an Grundschulen – Eine qualitative Interviewstudie zur Perspektive von pädagogischem Personal und Kindern Movement, play and sport in all-day primary schools—a qualitative interview study from the perspective of pedagogical staff and children. Forum Kinder- und Jugendsport, 6(1), 7–17. https://doi.org/10.1007/s43594-025-00147-5
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59572
Bohndich, C., Breetzke, J., Buhl, H. M., & Klingsieck, K. B. (2025). Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways. Social Psychology of Education, 98. https://doi.org/10.1007/s11218-025-10058-0
LibreCat
| DOI
2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59587
Chen, C., Schlichter, M. C., Harzheim, S., Hofmann, M., Bobbert, M., Meschut, G., & Wallmersperger, T. (2025). High-cycle fatigue testing and parameter identification for numerical simulation of aluminum alloy EN AW-6014. Materials Research Proceedings, 52. https://doi.org/10.21741/9781644903551-23
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59584
Friedlein, J., Lüder, S., Kalich, J., Schmale, H. C., Böhnke, M., Schlichter, M. C., Bobbert, M., Meschut, G., Steinmann, P., & Mergheim, J. (2025). Application of stress-state-dependent ductile damage and failure model to clinch joining for a wide range of tool and material combinations. Journal of Advanced Joining Processes, 11, Article 100299. https://doi.org/10.1016/j.jajp.2025.100299
LibreCat
| DOI
2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 59608
Zeller, J. (2025). Strukturanalysen des physikdidaktischen Wissens mithilfe von Machine Learning. Universität Paderborn. https://doi.org/10.17619/UNIPB/1-2238
LibreCat
| DOI
2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59599
Müller, R. D., Büchel, D., & Baumeister, J. (2025). Validation, Reliability, and Usefulness of the Functional Agility Square Test [FAST]. Journal of Functional Morphology and Kinesiology, 10(2), Article 126. https://doi.org/10.3390/jfmk10020126
LibreCat
| DOI
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59607
Puscher, S. (2025). Ehetragödien. Lessings Lektüre von John Banks’ The Unhappy Favourite or the Earl of Essex (1682). In J. Steigerwald & Jörg Robert (Eds.), G.E. Lessings Hamburgische Dramaturgie. Zwischen ästhetischer Theorie und dramatischer Praxis (Vol. 12, pp. 159–186). Brill, Fink.
LibreCat
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59609
Ströhmer, M. (2025). Die Fernwasserleitung des Dorfes Fürstenberg in der Frühen Neuzeit 1591-1820. In Vorstenburg - 700 Jahre Fürstenberg (Vol. 4, pp. 71–89). Förderkreis für Kultur, Geschichte und Natur im Sintfeld.
LibreCat
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59610
Fuchs, C. (2025). Digital Labor and Digital Capitalism: A Critical Political Economy Perspective. In J. L. Qiu, S. Yeo, & R. Maxwell (Eds.), The Handbook of Digital Labor (pp. 349–371). Wiley Blackwell. https://doi.org/10.1002/9781119981831.ch19
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57745
Büttner, D., & Füllekruss, D. (2025). Deutsch als Garant für demokratische Teilhabe? Linguizismuskritische Anfragen an ein Verständnis von Demokratiebildung im Deutschunterricht. In K. Kocyba & M. Kofer (Eds.), Demokratiebildung in Theorie und Praxis: Synergien zwischen Schulforschung und Deutschdidaktik.
LibreCat