Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

41203 Publications


2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59517
J. Lick, F. Kattenstroth, M. Trienens, J.-P. Disselkamp, A. Kühne, and R. Dumitrescu, “Guidance on a Digital Factory Twin: Proposal for a Reference Architecture,” 2025, doi: 10.1109/ictmod63116.2024.10878221.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59532
L. Knorr, N. Buchenau, F. Schlosser, D. Divkovic, M. G. Prina, and H. Meschede, “Electrification and flexibility of process heat in energy system modelling: A review,” Renewable and Sustainable Energy Reviews, vol. 216, Art. no. 115698, 2025, doi: 10.1016/j.rser.2025.115698.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59531
M. Ahmadi, L. Knorr, and H. Meschede, “Improvement of Wind Power Utilization Through Flexible Operation of Data Center in Wind Parks,” Renewable Energy, Art. no. 123073, 2025, doi: 10.1016/j.renene.2025.123073.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59438
M. Rößner, K. Binder, C. Geier, and S. Krauss, “Students’ performance and typical errors in filling empty probabilistic visualizations with probabilities or frequencies,” Educational Studies in Mathematics, 2025, doi: 10.1007/s10649-024-10372-y.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59533
R. Janus, V. Mitropoulou, and M. Meke, “Theology Students´ Views on the Communication wirth the Other During COVID-19 Lockdown,” The Educational Review, vol. 9, no. 3, pp. 321–334, 2025, doi: 10.26855/er.2025.03.008.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 58644
L. Berkel-Otto , L. Heine, C. Niederhaus, and L. Decker, “Das DSSZ-Modul in Nordrhein-Westfalen.  Eine Umfrage zu Strukturen, Lehrinhalten und Perspektiven von Hochschullehrenden ,” HLZ, vol. 8, no. 1, pp. 19–37, 2025, doi: 10.11576/HLZ-7126.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59567
C. Bröker, “Nur Gewinner und Verlierer in der Erzählung vom Krieg? Der Zweck von Emotionen in den Beschreibungen der englischen Barons’ Wars (1216–1217 und 1264–1265),” in Emotionen im Krieg – Krieg der Emotionen, vol. 33, F. Quaas and T. Raum, Eds. 2025, pp. 159–180.
LibreCat
 

2025 | Book Review | LibreCat-ID: 59564 | OA
V. Peckhaus, “Hermann, Michael, „Der Wandel von Statistik zu Maschinellem Lernen“, SieB. Sie-gener Beiträge zur Geschichte und Philosophie der Mathematik 17 (2023), 145–179. ,” zbMATH Open, Zbl. 07925543. 2025.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59561
K. Gather, M. Engemann, L. Hoppe, and A. Martin, “Wie bearbeiten Schüler*innen Fälle? Explorative Einsichten in Fallbearbeitungsprozesse anhand der Denke-laut-Methode,” Zeitschrift PädagogikUNTERRICHT, vol. 45, no. 1, pp. 24–35, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59562
M. Engemann, “Künstliche Intelligenz - Überlegungen zum Einsatz von ChatGPT im Pädagogikunterricht aus Perspektive der Medienbildung,” Zeitschrift PädagogikUNTERRICHT, vol. 45, no. 1, pp. 36–45, 2025.
LibreCat
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59573
I. Noetzel et al., “Bewegung, Spiel und Sport im Ganztag an Grundschulen – Eine qualitative Interviewstudie zur Perspektive von pädagogischem Personal und Kindern Movement, play and sport in all-day primary schools—a qualitative interview study from the perspective of pedagogical staff and children,” Forum Kinder- und Jugendsport, vol. 6, no. 1, pp. 7–17, 2025, doi: 10.1007/s43594-025-00147-5.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59572
C. Bohndich, J. Breetzke, H. M. Buhl, and K. B. Klingsieck, “Students’ personality impacts sense of belonging of students in different ways,” Social Psychology of Education, vol. 98, 2025, doi: 10.1007/s11218-025-10058-0.
LibreCat | DOI
 

2025 | Conference Paper | LibreCat-ID: 59587
C. Chen et al., “High-cycle fatigue testing and parameter identification for numerical simulation of aluminum alloy EN AW-6014,” in Materials Research Proceedings, 2025, vol. 52, doi: 10.21741/9781644903551-23.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59584
J. Friedlein et al., “Application of stress-state-dependent ductile damage and failure model to clinch joining for a wide range of tool and material combinations,” Journal of Advanced Joining Processes, vol. 11, Art. no. 100299, 2025, doi: 10.1016/j.jajp.2025.100299.
LibreCat | DOI
 

2025 | Dissertation | LibreCat-ID: 59608
J. Zeller, Strukturanalysen des physikdidaktischen Wissens mithilfe von Machine Learning. Universität Paderborn, 2025.
LibreCat | DOI
 

2025 | Journal Article | LibreCat-ID: 59599
R. D. Müller, D. Büchel, and J. Baumeister, “Validation, Reliability, and Usefulness of the Functional Agility Square Test [FAST],” Journal of Functional Morphology and Kinesiology, vol. 10, no. 2, Art. no. 126, 2025, doi: 10.3390/jfmk10020126.
LibreCat | DOI
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59607
S. Puscher, “Ehetragödien. Lessings Lektüre von John Banks’ The Unhappy Favourite or the Earl of Essex (1682),” in G.E. Lessings Hamburgische Dramaturgie. Zwischen ästhetischer Theorie und dramatischer Praxis, vol. 12, J. Steigerwald and Jörg Robert, Eds. Paderborn: Brill, Fink, 2025, pp. 159–186.
LibreCat | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59609
M. Ströhmer, “Die Fernwasserleitung des Dorfes Fürstenberg in der Frühen Neuzeit 1591-1820,” in Vorstenburg - 700 Jahre Fürstenberg, vol. 4, Marsberg: Förderkreis für Kultur, Geschichte und Natur im Sintfeld, 2025, pp. 71–89.
LibreCat
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 59610
C. Fuchs, “Digital Labor and Digital Capitalism: A Critical Political Economy Perspective,” in The Handbook of Digital Labor, J. L. Qiu, S. Yeo, and R. Maxwell, Eds. Hoboken, NJ: Wiley Blackwell, 2025, pp. 349–371.
LibreCat | DOI | Download (ext.)
 

2025 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57745
D. Büttner and D. Füllekruss, “Deutsch als Garant für demokratische Teilhabe? Linguizismuskritische Anfragen an ein Verständnis von Demokratiebildung im Deutschunterricht,” in Demokratiebildung in Theorie und Praxis: Synergien zwischen Schulforschung und Deutschdidaktik, K. Kocyba and M. Kofer, Eds. 2025.
LibreCat
 

Filters and Search Terms

status=public

Search

Filter Publications

Display / Sort

Citation Style: IEEE

Export / Embed