Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1273 Publications
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47392
Berndt, Axel. “Decentralizing Music, Its Performance, and Processing.” {Proc. of the Int. Computer Music Conf.\ (ICMC)}, edited by M. Schedel and D. Weymouth, International Computer Music Association, Stony Brook University, 2010, pp. 381–388.
LibreCat
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 47391
Hähnel, T., and Axel Berndt. “Expressive Articulation for Synthetic Music Performances.” {Proc. of New Interfaces for Musical Expression (NIME) 2010}, University of Technology Sydney, 2010, pp. 277–282.
LibreCat
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 5873
Wassong, Thomas, and Rolf Biehler. “A Model for Teacher Knowledge as a Basis for Online Courses for Professional Development of Statistics Teachers.” Data and Context in Statistics Education: Towards an Evidence-Based Society. Proceedings of the Eighth International Conference on Teaching of Statistics, edited by Chris Reading, IASE, 2010, pp. 41–46.
LibreCat
2010 | Report | LibreCat-ID: 5868
Biehler, Rolf, et al. How to Support Students Learning in Mathematical Bridging-Courses Using an ITS? Remedial Scenarios in the European Project Math-Bridge. 2010.
LibreCat
2010 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 57344
Marchetti, Andreas, and Claire Demesmay, editors. Der Vertrag von Lissabon: Analyse und Bewertung. Nomos, 2010.
LibreCat
| Files available
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 57379
Bürgel, Christoph. “Vergleichen: Techniken und Muster für dialogische Kommunikation im Fremdsprachenerwerb.” Sprachvergleich und Sprachdidaktik. Akten des gleichnamigen Kolloquiums vom 25.-27.3.2009 an der WWU Münster, ibidem, 2010, pp. 145–65.
LibreCat
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 57381
Bürgel, Christoph, and Dirk Siepmann. “Was können Französischlehrer und -lerner? Wortschatz- und Hörverstehenskompetenzen auf dem Prüfstand.” Zeitschrift für Fremdsprachenforschung, vol. 21, no. 2, 2010, pp. 191–216.
LibreCat
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 57380
Bürgel, Christoph. “Apprendre à déchiffrer un texte – Ein Beitrag zur Förderung der Lesekompetenz.” französisch heute 4, 2010, pp. 171–77.
LibreCat
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 56053
Priesching, Nicole. “Der Erste Kreuzzug als Pilgerfahrt: Eine Militarisierung der Wallfahrt oder eine Sakralisierung der Ritterschaft? Ein Beitrag zur Spiritualität der Kreuzfahrer.” Annali di studi religiosi, vol. 11, 2010, pp. 147–166.
LibreCat
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57707
Jöllenbeck, Thomas, et al. “Schlüsselparameter zur Optimierung des Gangverhaltens in der Rehabilitation bei Patienten nach Knie und HüftTEP.” Innovation in der Rehabilitation - Kommunikation und Vernetzung, DRV-Schriften, edited by Deutsche Rentenversicherung Bund, vol. 88, Heenemann, 2010, pp. 352–54.
LibreCat
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 57709
Jöllenbeck, Thomas, et al. “Screening Test for the Potential Risk of ACL Rupture of Female and Male Soccer Players.” Proceedings of the 28th Conference of the International Society of Biomechanics in Sports, edited by W Jensen et al., Northern Michigan University Press, 2010, pp. 311–14.
LibreCat
2010 | Conference Paper | LibreCat-ID: 56552
Turhan, Anni-Yasmin. “Reasoning and Explanation in 𝓔𝓛 and in Expressive Description Logics.” Reasoning Web. Semantic Technologies for Software Engineering, 6th International Summer School 2010, Dresden, Germany, August 30 - September 3, 2010. Tutorial Lectures, edited by Uwe Aßmann et al., vol. 6325, Springer, 2010, pp. 1–27, doi:10.1007/978-3-642-15543-7_1.
LibreCat
| DOI
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57786
Langer, Antje, and Barbara Friebertshäuser. “Forschung Und Lehre Als „forschendes Lernen“. Plädoyer Für Studentische Forschungsprojekte.” (An)Passungen. Körperlichkeit Und Beziehungen in Der Schule – Ethnographische Studien. , edited by Antje Langer et al., Schneider-Verlag Hohengehren, 2010, pp. 235–49.
LibreCat
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57787
Langer, Antje, et al. “Körperlichkeit Und Beziehungen in Der Schule – Eine Einführung.” (An)Passungen. Körperlichkeit Und Beziehungen in Der Schule – Ethnographische Studien., edited by Antje Langer et al., Schneider-Verlag Hohengehren, 2010, pp. 9–19.
LibreCat
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57783
Langer, Antje. “Körperlicher Bezug Als Instrument Pädagogischer Beziehungsarbeit.” (An)Passungen. Körper¬lichkeit Und Bezie¬hungen in Der Schule – Ethnographische Studien., edited by Antje Langer et al., Schneider-Verlag Hohengehren, 2010, pp. 87–116.
LibreCat
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57788
Langer, Antje, and Daniel Wrana. “Diskursforschung Und Diskursanalysen.” Handbuch Qualitative Forschungs¬methoden in Der Erziehungswissenschaft. , edited by Barbara Friebertshäuser et al., Juventa, 2010, pp. 335–49.
LibreCat
2010 | Book Chapter | LibreCat-ID: 57785
Langer, Antje. “Transkribieren – Grundlagen Und Regeln.” Handbuch Qualitative Forschungsmethoden in Der Erziehungswissenschaft (Neuauflage). , edited by Barbara Friebertshäuser et al., Juventa, 2010, pp. 515–26.
LibreCat
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 45169
Denkinger, M. D., et al. “(For ActiFE Ulm Study Group). Accelerometer-Based Physical Activity in a Large Observational Cohort - Study Protocol and Design of the Activity and Function of the Elderly in Ulm (ActiFE Ulm) Study.” BMC Geriatrics, vol. 10, no. 50, 2010, doi:10.1186/1471-2318-10-50.
LibreCat
| DOI
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 45170
Hennemann, T., et al. “Kompetenzen und Risiken in der Transition in die Hauptschule – eine Querschnittsuntersuchung von Schülerinnen und Schülern der 5. Jahrgangsstufen.” Empirische Sonderpädagogik, vol. 4, 2010, pp. 36–49, doi:10.25656/01:9353.
LibreCat
| DOI
2010 | Journal Article | LibreCat-ID: 45168
Denkinger, M. D., et al. “Relationship between Fear of Falling and Outcomes of an Inpatient Geriatric Rehabilitation Population - Fear the Fear of Falling.” Journal of the American Geriatric Society, vol. 58, no. 4, 2010, pp. 664–73.
LibreCat