Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
2002 Publications
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 16125
E. Moritzer, C. Budde, T. Tröster, and S. Pöhler, “Parametereinfluss auf die Verbundfestigkeit einer Organoblech-Kurzfaserthermoplast-Werkstoffkombination,” Joining Plastics , vol. 8, no. 2, pp. 100–105, 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37263
M. Tatari and F. Esack, “Untersuchungen zum ǧihād-Begriff. Theologische und gesellschaftspolitische Einordnungen,” in Gewalt in den Heiligen Schriften vom Islam und Christentum, vol. 10, K. von Stosch and H. Mohagheghi, Eds. Paderborn: Ferdinand Schöningh, 2014, pp. 93–116.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 37264
M. Tatari and A. Renz, “Stellvertreter Gottes: Würde und Aufgabe des Menschen,” in Handbuch christlich–islamischer Dialog. Grundlagen – Themen – Praxis – Akteure, vol. 12, V. Meißner, M. Affolderback, H. Mohagheghi, and A. Renz, Eds. Freiburg im Breisgau: Herder, 2014, pp. 148–159.
LibreCat
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 37113
M. Tatari and K. von Stosch, Eds., Handeln Gottes - Antwort des Menschen, vol. 11. Paderborn: Ferdinand Schöningh, 2014.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42287
M. Abdelrahem, “Die Einstellung der Koranexegeten im 19. Jahrhundert zur Verfälschung des Christentums - Al-Alusi als Beispiel,” in Das koranische Motiv der Schriftfälschung durch Juden und Christen, Islamische Deutungen und christliche Reaktionen, T. Güzelmansur, Ed. Regensburg: Pustet Verlag, 2014, pp. 45–68.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42110
N. Kamcili-Yildiz, “Der Islamische Religionsunterricht in NRW,” in Kompetenzorientierung im Religionsunterricht: Von der Didaktik zur Praxis, R. Möller, C. P. Sajak, and M. Khorchide, Eds. Münster: Comenius-Institut, 2014, pp. 212–224.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 42477
I. Nassery, “Einführung in das islamische Finanzwesen und islamische Wirtschaftsethik,” in Wirtschaftsethik interreligiös, K. von Stosch, Ed. Paderborn: Ferdinand Schöningh, 2014, pp. 71–92.
LibreCat
2014 | Book Chapter | LibreCat-ID: 45285
J. Riese and P. Reinhold, “Entwicklung eines Leistungstests für fachdidaktisches Wissen,” in Methoden in der naturwissenschaftsdidaktischen Forschung, D. Krüger, I. Pachmann, and H. Schecker, Eds. Springer, 2014, pp. 257–267.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19382
G. Meschut, O. Hahn, D. Teutenberg, and L. Ernstberger, “Influence of the dosing and mixing technology on the property profile of two-component adhesives,” Welding in the World, pp. 91–96, 2014, doi: 10.1007/s40194-014-0182-3.
LibreCat
| DOI
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 19377
G. Meschut, O. Hahn, and D. Teutenberg, “Influence of the curing process on joint strength of a toughened heat-curing adhesive,” Welding in the World, pp. 209–216, 2014, doi: 10.1007/s40194-014-0195-y.
LibreCat
| DOI
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 35684
Y. Gramzow, J. Riese, and P. Reinhold, “ Prospective physics teachers’ pedagogical content knowledge. Validating a test instrument by using a think aloud study,” in E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning. Part 13, 2014, pp. 20–27.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 36894
Y. Gramzow, J. Riese, and P. Reinhold, “DaWis: Teilprojekt Fachdidaktisches Wissen,” in Naturwissenschaftliche Bildung zwischen Science- und Fachunterricht, 2014, pp. 111–113.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45503
D. Woitkowski, J. Riese, and P. Reinhold, “Prospective physicists’ and physics teachers’ content knowledge – First Results of a Germany-Wide Study,” in E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidencebased Teaching and Coherence in Learning. Part 13: Pre-service science teacher education, 2014, pp. 28–37.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45502
I. Krumphals, J. Riese, and M. Hopf, “Physics teacher students‘ professional knowledge in Austria – a comparative study of two teacher training programs,” in E-Book Proceedings of the ESERA 2013 Conference: Science Education Research For Evidence- based Teaching and Coherence in Learning. Part 13: Pre-service science teacher education, 2014, pp. 196–204.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45504
D. Woitkowski, J. Riese, and P. Reinhold, “Fachwissen Physik - Erste Ergebnisse einer deutschlandweiten Erhebung,” in Naturwissenschaftliche Bildung zwischen Science- und Fachunterricht. Gesellschaft für Didaktik der Chemie und Physik. Jahrestagung in München 2013, 2014, pp. 147–149.
LibreCat
2014 | Conference Paper | LibreCat-ID: 45686
J. Bruns, C. Walter-Laager, M. Pfiffner, and J. Schwarz, “Beobachten und Dokumentieren. Basis zur chancengerechten Gestaltung des pädagogischen Alltags,” in Vorsprung für alle! Erhöhung der Chancengerechtigkeit durch Projekte der Frühpädagogik, 2014, pp. 132–168.
LibreCat
2014 | Book | LibreCat-ID: 36474
J. Bruns, Adaptive Förderung in der elementarpädagogischen Praxis. Eine empirische Studie zum di-daktischen Handeln von Erzieherinnen und Erziehern im Bereich Mathematik, vol. 21. Münster: Waxmann, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 45767
F. Calcavecchia, F. Pederiva, M. H. Kalos, and T. D. Kühne, “Sign problem of the fermionic shadow wave function,” Phys. Rev. E, vol. 90, Art. no. 053304, 2014.
LibreCat
2014 | Journal Article | LibreCat-ID: 45768
D. Richters, “Self-consistent field theory based molecular dynamics with linear system-size scaling,” J. Chem. Phys., vol. 140, Art. no. 34109, 2014.
LibreCat
2014 | Book (Editor) | LibreCat-ID: 45801
C. Mahs and Rendtorff, Barbara; Riegraf, Birgit, Eds., 40 Jahre Feministische Debatten. . Beltz Verlag, 2014.
LibreCat