Please note that LibreCat no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
1843 Publications
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 50934
Blank A. “Presumption and Leibniz’s Metaphysics of Action.” . In: Nita A, ed. Leibniz’s Metaphysics and Adoption of Substantial Form. Springer; 2015:89-106.
LibreCat
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 29608
Peters W, Wallscheid O, Böcker J. Optimum Efficiency Control of Interior Permanent Magnet Synchronous Motors in Drive Trains of Electric and Hybrid Vehicles. In: European Conference on Power Electronics and Applications (EPE). ; 2015. doi:10.1109/EPE.2015.7311680
LibreCat
| DOI
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 50885 |
Blank A. “Animals and Immortality in the Monadology.” . Hungarian Philosophical Review. 2015;59(1):140-152.
LibreCat
| Download (ext.)
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 51175
Schreckenberg S. Späte Suche nach den Gräbern ‒ Claude Simons Auseinandersetzung mit dem Ersten Weltkrieg in L’Acacia. Lendemains ‒ Études comparées sur la France . 2015;154-155:209-225.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 34874
Meyer-Hamme J. Formate geschlossener Aufgaben zur Messung von Kompetenzen historischen Denkens. In: Waldis M, Ziegler B, eds. Forschungswerkstatt Geschichtsdidaktik 13. Beiträge zur Tagung „geschichtsdidaktik empirisch 13“ . ; 2015:139-152.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 34873
Meyer-Hamme J. There is not only one worthy way of measuring competencies of historical thinking. Public History Weekly. 2015;3.
LibreCat
2015 | Mastersthesis | LibreCat-ID: 51269
Hardes T. Performance Analysis and Simulation of a Freifunk Mesh Network in Paderborn Using B.A.T.M.A.N Advanced.; 2015.
LibreCat
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 51330 |
Nikel J, Haker C. Intermediäre Aushandlungsräume. Herausforderung für die Governanceanalyse und grenzüberschreitende Handlungskoordination im BNE-Transfer. Zeitschrift für Bildungsforschung. 2015;5(2):219-233. doi:10.1007/s35834-015-0130-3
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Conference Paper | LibreCat-ID: 31368
Hilgert J, Hoffmann M, Panse A. Kann professorale Lehre tutoriell sein? Ein Modellversuch zur Einführung in mathematisches Denken und Arbeiten. In: Paravicini W, Schnieder J, eds. Tagungsband Zum Hansekolloquium Zur Hochschuldidaktik Der Mathematik. WTM-Verlag; 2015:23–26.
LibreCat
2015 | Book | LibreCat-ID: 31373
Hilgert J, Hoffmann M, Panse A. Einführung in mathematisches Denken und Arbeiten: tutoriell und transparent. Springer; 2015. doi:10.1007/978-3-662-45512-8
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 47485
Droese J, Münzmay A. Pfade im editorischen Netz. Überlegungen zur Pragmatik des editorischen Hyperlinks am Beispiel der Comédie en vaudevilles Annette et Lubin (1762). Editio Internationales Jahrbuch für Editionswissenschaft. 2015;29:85-102. doi:10.1515/editio-2015-007
LibreCat
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Journal Article | LibreCat-ID: 13869
Beutner M, Schneider JN. Open Educational Resources in der aktuellen Bildungslandschaft: Motivation zur Teilung und Nutzung. Kölner Zeitschrift für Wirtschaft und Pädagogik. Published online 2015:3-32.
LibreCat
2015 | Misc | LibreCat-ID: 48234
Schneider JN. EU-StORe- Creating European Standards for Open Education and Open Learning Resources.; 2015.
LibreCat
2015 | Misc | LibreCat-ID: 48237
Schneider JN. Research on Didactical Material and Open Learning Resources.; 2015.
LibreCat
2015 | Misc | LibreCat-ID: 48235
Schneider JN. Evaluation of the First Prototype Version of AGnovel.; 2015.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49945
Münzmay A. Musical Representations of the Seraglio in Eugène Scribe’s Vaudeville L’ours et le pacha and in its Adaptions in Nineteenth-Century European Theatre. In: Hüttler M, M. N. Kugler E, Weidinger HE, eds. Images of the Harem in Literature and Theatre. Vol 3. Ottoman Empire and European Theatre. Hollitzer; 2015:427-454.
LibreCat
2015 | Book Chapter | LibreCat-ID: 49948
Münzmay A. Faire parler l’hypertextualité. In: Beaucé P, Rubellin F, eds. Parodier l’opéra. Pratiques, Formes et Enjeux. Espaces 34; 2015:51-70.
LibreCat